Модель стійкості спільнот (МСС) для дошкілля і школи
Ознайомлення освітянства з основами нейрофізіології стресу та Моделлю стійкості спільнот як засобу збереження благополуччя нервової системи; розвиток і удосконалення вмінь і навичок збереження психічного здоров’я в умовах воєнного стану; оволодіння техніками, спрямованими на формування адаптаційних механізмів психіки і відновлення дієздатності для людей, які знаходяться у стресовому стані; розвиток тренерських компетенцій щодо викладання програми.

Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Програма реалізується ГО «ЕдКемп Україна» за підтримки ЮНІСЕФ в Україні та за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку через Німецький банк розвитку (KfW). Програма Моделі стійкості спільнот (Community Resiliency Model) розроблена Інститутом травмостійкості (Trauma Resource Institute, США), навчання здійснюється за методичної підтримки розробника.Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Лідерська компетентність
- Навчання впродовж життя
- Організаційна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Освітяни й освітянки будь-якого фаху
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувана освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.3. Здатність формувати в здобувачів освіти культуру здорового й безпечного способу життя
- В2.4. Здатність підтримувати особисте фізичне та психоемоційне здоров’я під час професійної діяльності
- Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
Програма реалізується з 10.09.2025 по 30.11.2025 | ||
Дата | Тема | Кількість годин |
10.09 | Сесія 1. Вступ. Ключові концепції (ч.1.): Зона стійкості | 4 години |
12.09 | Сесія 2. Поширені реакції під час чи після травматичної події. Чому це біологічна модель? Ключові концепції (ч.2): Нейробіологічні факти, які лежать в основі МСС | 4 години |
17.09 | Сесія 3. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 1. Зчитування нервової системи, Навичка № 2. Ресурсність, Навичка № 3. Заземлення), Паузи МСС і розмовна ресурсність | 4 години |
19.09 | Сесія 4. Ключові концепції (ч. 4 і 5): Організаційні принципи мозку та реакції виживання | 4 годин |
23.09 / 24.09 | Сесія 5. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 4. Жести і спонтанні рухи, Навичка № 5. «Миттєва допомога!», Навичка № 6. «Змістити й зафіксувати»), Ключові концепції (ч. 4, 5): Експліцитна й імпліцитна пам’ять. Робота в групах | 4 години |
25.09 / 26.09 | Сесія 6. План турботи про себе. Робота в групах | 4 години |
30.09 / 01.10 | Сесія 7. Використання історій із фокусом на сильних сторонах. Робота в групах | 4 години |
2.10 / 3.10 | Сесія 8. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика | 4 години |
7.10 / 8.10 | Сесія 9. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика | 4 години |
9.10 / 10.10 | Сесія 10. Навчальна практика. План для спільноти | 4 години |
За окремим графіком | Консультаційні зустрічі | 21 година |
Проведення занять в рамках виконання сертифікаційної роботи та сертифікація | 20 години |
Учасниці/-ки ознайомляться з основами нейрофізіології стресу та моделлю стійкості спільнот як засобу збереження благополуччя нервової системи, удосконалять вміння і навички збереження психічного здоров’я в умовах воєнного стану, оволодіють техніками, спрямованими на формування адаптаційних механізмів психіки і відновлення дієздатності для людей, які знаходяться у стресовому стані, розвинуть тренерських компетенцій щодо викладання програми в закладах освіти і в громадах.
Після проходження вчительського тренінгу з МСС від Інституту травмостійкості, для отримання повної сертифікації учасники й учасниці повинні виконати такі 6 кроків протягом 6 місяців після тренінгу.
Кроки для сертифікації
Крок 1. Виконайте письмове завдання з запитаннями, покликане перевірити дотримання і розуміння вами контенту та навичок. Його потрібно здати протягом 60 днів після завершення тренінгу (окрім випадків, коли ІТС інформує вас про інші дедлайни).
Крок 2. Відвідайте дві з трьох годинних консультацій, які проводитимуться для вашої групи через зум.
- Якщо ви не маєте змоги відвідати їх особисто, цей пункт сертифікації можна виконати, подивившись запис і давши відповіді на запитання.
Крок 3. Виконайте вимогу про досвід / історію з позиції сили / стійкості.
Крок 4. Подайте план запропонованого вами семінару з МСС.
Крок 5. Подайте форми зворотного зв’язку після проведення семінару з МСС для своєї спільноти і / або організації.
Крок 6. Подайте список контактів місцевих спеціалістів із надання психологічної / психічної допомоги і / або клінік, послугами яких можуть потенційно скористатися ваші слухачі й слухачки, якщо потребуватимуть більшої допомоги, ніж можна отримати через МСС.
Усі ці 6 кроків можна пройти через навчальний портал ІТС. Після здачі цих кроків учитель(ка) МСС отримує сертифікат на 2,5 роки від дати проходження тренінгу.
Підтвердження сертифікату і ресертифікація
Підтвердження сертифікату
Щоб підтверджувати свій сертифікат учителя / учительки з МСС, ми просимо вас про такі кроки:
- Проводити щонайменше два (2) семінари з МСС протягом року.
- Просити про зворотний зв’язок від усіх слухачів та слухачок усіх ваших тренінгів.
- Дотримуватися усіх положень Меморандуму про порозуміння, Етики та Правил поведінки.
Ресертифікація
Через 2,5 роки після першого тренінгу з МСС або через 2 роки після останнього сертифікаційного курсу учитель(ка) з МСС повинен / повинна пройти процес ресертифікації.
Він складається з таких кроків:
- Пройти ресертифікаційний семінар із МСС — курс, який ви проходите у зручному вам темпі на навчальному порталі ІТС. Тривалість курсу — приблизно 6 годин.
- Пройти перевірку знань, пов’язаних із відео із ресертифікаційного семінару.
- Подати щонайменше чотири комплекти форм зворотного зв’язку зі семінарів МСС за попередні два роки.
- Відвідати обов’язкову сесію запитань і відповідей тривалістю 1 година зі старшими тренер(к)ами з МСС.
- Підписати Меморандум про порозуміння.
- Сплатити суму за використання матеріалів ІТС для подальшого доступу до матеріалів по МСС.
Ресертифікацію потрібно проходити що два (2) роки для збереження статусу вчительки / вчителя з МСС. Усі ці кроки можна здійснювати на навчальному онлайн-порталі ІТС.
Початок занять о 16.00
| ||
Дата | Тема | Кількість годин |
10.09 | Сесія 1. Вступ. Ключові концепції (ч.1.): Зона стійкості | 4 години |
12.09 | Сесія 2. Поширені реакції під час чи після травматичної події. Чому це біологічна модель? Ключові концепції (ч.2): Нейробіологічні факти, які лежать в основі МСС | 4 години |
17.09 | Сесія 3. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 1. Зчитування нервової системи, Навичка № 2. Ресурсність, Навичка № 3. Заземлення), Паузи МСС і розмовна ресурсність | 4 години |
19.09 | Сесія 4. Ключові концепції (ч. 4 і 5): Організаційні принципи мозку та реакції виживання | 4 години |
23.09 / 24.09 | Сесія 5. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 4. Жести і спонтанні рухи, Навичка № 5. «Миттєва допомога!», Навичка № 6. «Змістити й зафіксувати»), Ключові концепції (ч. 4, 5): Експліцитна й імпліцитна пам’ять. Робота в групах | 4 години |
25.09 / 26.09 | Сесія 6. План турботи про себе. Робота в групах | 4 години |
30.09 / 01.10 | Сесія 7. Використання історій із фокусом на сильних сторонах. Робота в групах | 4 години |
2.10 / 3.10 | Сесія 8. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика | 4 години |
7.10 / 8.10 | Сесія 9. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика | 4 години |
9.10 / 10.10 | Сесія 10. Навчальна практика. План для спільноти | 4 години |
За окремим графіком | Консультаційні зустрічі | 21 година |
10.09 | Проведення занять в рамках виконання сертифікаційної роботи та сертифікація | 20 годин |
Генерація сертифікатів ‒ до 15.11.2025 |