Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Модель стійкості спільнот (МСС) для дошкілля і школи

Ознайомлення освітянства з основами нейрофізіології стресу та Моделлю стійкості спільнот як засобу збереження благополуччя нервової системи; розвиток і удосконалення вмінь і навичок збереження психічного здоров’я в умовах воєнного стану; оволодіння техніками, спрямованими на формування адаптаційних механізмів психіки і відновлення дієздатності для людей, які знаходяться у стресовому стані; розвиток тренерських компетенцій щодо викладання програми.

Модель стійкості спільнот (МСС) для дошкілля і школи

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

Програма реалізується ГО «ЕдКемп Україна» за підтримки ЮНІСЕФ в Україні та за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку через Німецький банк розвитку (KfW). Програма Моделі стійкості спільнот (Community Resiliency Model) розроблена Інститутом травмостійкості (Trauma Resource Institute, США), навчання здійснюється за методичної підтримки розробника.

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Лідерська компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Організаційна компетентність
  • Соціально-емоційна компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Освітяни й освітянки будь-якого фаху

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувана освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • В2.3. Здатність формувати в здобувачів освіти культуру здорового й безпечного способу життя
  • В2.4. Здатність підтримувати особисте фізичне та психоемоційне здоров’я під час професійної діяльності
  • Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
Програма реалізується з 10.09.2025 по 30.11.2025 
ДатаТемаКількість годин
10.09Сесія 1. Вступ. Ключові концепції (ч.1.): Зона стійкості4 години
12.09Сесія 2. Поширені реакції під час чи після травматичної події. Чому це біологічна модель? Ключові концепції (ч.2):  Нейробіологічні факти, які лежать в основі МСС4 години
17.09Сесія 3. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 1. Зчитування нервової системи,  Навичка № 2.  Ресурсність, Навичка № 3. Заземлення), Паузи МСС і розмовна ресурсність4 години
19.09Сесія 4. Ключові концепції (ч. 4 і 5): Організаційні принципи мозку та реакції виживання4 годин
23.09
/
24.09
Сесія 5. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 4. Жести і спонтанні рухи, Навичка № 5. «Миттєва допомога!», Навичка № 6. «Змістити й зафіксувати»), Ключові концепції (ч. 4, 5): Експліцитна й імпліцитна пам’ять. Робота в групах4 години

25.09

 / 

26.09

Сесія 6. План турботи про себе. Робота в групах4 години

30.09

/

01.10

Сесія 7. Використання історій із фокусом на сильних сторонах. Робота в групах4 години

2.10

/

3.10

Сесія 8. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика4 години

7.10

/

8.10

Сесія 9. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика4 години

9.10 

/

10.10

Сесія 10. Навчальна практика. План для спільноти4 години
За  окремим графікомКонсультаційні зустрічі21 година
 Проведення занять в рамках виконання сертифікаційної роботи та сертифікація20 години

Учасниці/-ки ознайомляться з основами нейрофізіології стресу та моделлю стійкості спільнот як засобу збереження благополуччя нервової системи, удосконалять вміння і навички збереження психічного здоров’я в умовах воєнного стану, оволодіють техніками, спрямованими на формування адаптаційних механізмів психіки і відновлення дієздатності для людей, які знаходяться у стресовому стані, розвинуть тренерських компетенцій щодо викладання програми в закладах освіти і в громадах.

Важлива інформація щодо сертифікації за МСС

Крок 1. До 21 жовтня просимо пройти проміжне тестування: Перейти за покликанням . Воно потрібне для розуміння динаміки вашого навчання (не для оцінки знань). Наприкінці сертифікаційного періоду (до 30 листопада) також просимо вас пройти вихідне тестування Перейти за покликанням (форма буде відкрита наприкінці листопада). 

Крок 2. Пробні заходи за МСС. Для закріплення навичок МСС і отримання сертифікату про підвищення кваліфікації від ГО “ЕдКемп Україна” на 81 годину / 
2,7 кредитів ЄКТС вам потрібно провести пробні заходи з МСС для учнівства, батьківства і колег закладів освіти. 

Для представниць закладів дошкільної освіти заходи просимо провести до 30 листопада 2025 р. із мінімальним охопленням 10 дітей, 5 батьків і 5 колег. До заходів можна залучати батьківство і колег із інших закладів дошкільної освіти чи вашої громади.

 

Для представниць закладів загальної середньої освіти просимо провести заходи для такої кількості учасників/-ць: мінімум 25 учнів і учениць, 10 батьків і 15 колегЗверніть увагу! Заходи для вчительства вам потрібно провести і відзвітуватися за них до 31 жовтня 2025 р., а для дітей і батьківства — до 30 листопада 2025 р. 

У всіх процесах ви матимете методологічну та інформаційну підтримку команди EdCamp Ukraine та Інституту травмостійкості. Лагідно нагадуємо, що нам критично важливо отримати вищі показники охоплення, ніж указано, тому не обмежуйте себе ні в кількості заходів, ні в залучених слухачах і слухачках 😉

Для звітності за проведеними заходами просимо заповнювати списки присутності за такими формами: 

УВАГА! Для роботи просимо завантажувати форми на комп'ютер або створювати власні копії на своїх Google-дисках. 

На заходах із  дорослими потрібно збирати ПІП, телефон, електронну пошту, стать, ВПО, інвалідність; на очних заходах — також ПІДПИСИ. При онлайн-формі проведення підписи присутніх не потрібні, але при роздрукуванні списку ви своєю рукою навпроти кожного імені в полях “Підпис” пишете “Онлайн”. Важливо підкреслити, що ці списки з особистими даними нікуди не передаються, і ГО “ЕдКемп Україна” зобов’язується зберігати їх у повній конфіденційності. 

На заходах з дітьми фіксуємо тільки ПІП, вік або клас / групу навчання цих дітей. ПІДПИСИ ДІТЕЙ НЕ ПОТРІБНІ.

Усі списки мають бути завірені підписом і печаткою  директора / директорки вашого закладу освіти. З усіх заходів просимо також по 3 фото (дітей можна фотографувати зі спини). Списки і фото просимо відправляти Марії Нечепоренко на електронну адресу mnecheporenko@edcamp.ua .

Зверніть увагу! У шаблоні списку для дошкілля є окремий стовпчик “Отримано набір НУМО“. Там підписуються представниці і представники батьківства чи опікунства, які отримали навчання по наборах НУМО і самі набори.

 

Початок занять о 16.00

 

 
ДатаТемаКількість годин
10.09Сесія 1. Вступ. Ключові концепції (ч.1.): Зона стійкості4 години
12.09Сесія 2. Поширені реакції під час чи після травматичної події. Чому це біологічна модель? Ключові концепції (ч.2): Нейробіологічні факти, які лежать в основі МСС4 години
17.09Сесія 3. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 1. Зчитування нервової системи,  Навичка № 2.  Ресурсність, Навичка № 3. Заземлення), Паузи МСС і розмовна ресурсність4 години
19.09Сесія 4. Ключові концепції (ч. 4 і 5): Організаційні принципи мозку та реакції виживання4 години
23.09
/
24.09
Сесія 5. Ключові концепції (ч. 3): Огляд шести навичок (Навичка № 4. Жести і спонтанні рухи, Навичка № 5. «Миттєва допомога!», Навичка № 6. «Змістити й зафіксувати»), Ключові концепції (ч. 4, 5): Експліцитна й імпліцитна пам’ять. Робота в групах4 години

25.09

 / 

26.09

Сесія 6. План турботи про себе. Робота в групах4 години

30.09

/

01.10

Сесія 7. Використання історій із фокусом на сильних сторонах. Робота в групах4 години

2.10

/

3.10

Сесія 8. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика4 години

7.10

/

8.10

Сесія 9. Практика в малих групах. Підготовка до навчальної практики. Навчальна практика4 години

9.10 

/

10.10

Сесія 10. Навчальна практика. План для спільноти4 години
За  окремим графікомКонсультаційні зустрічі21 година
10.09Проведення занять в рамках виконання сертифікаційної роботи та сертифікація20 годин
 Генерація сертифікатів ‒ до 15.12.2025