Суменко Тетяна Юріївна
Інклюзивна компетентність педагогічних і соціальних працівників – фундаментальна складова їх професійних компетентностей. Бути «інклюзивно – обізнаними», грамотними, - вимога сучасного вчителя!
Форми підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- семінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Асистент вчителя-реабілітолога
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Вчитель-реабілітолог
- Консультант
- Логопед
- Музичний керівник
- Практичний психолог
- Соціальний педагог
- Усі
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Суменко Тетяна Юріївна, докторка філософії, викладачка кафедри музично-інструментальної підготовки вчителя Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія" Харківської обласної ради; музична керівниця вищої категорії КЗ «Харківський міський центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Промінь» ; психологиня; членкиня ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян» IESF, авторка навчально-наукових, корекційно-розвиткових, методичних матеріалів для фахівців, що працюють з дітьми зі складними порушеннями розвитку; засновниця “Першого інтегрованого онлайн-театру соціальної взаємодії та співтворчості "VDOMA”.
- педагогічний стаж - 19років;
- нагороджена посвідченням “Ними пишається Харківщина" та занесена на дошку пошани кращих працівників соціальної сфери м. Харкова;
- лауреатка Премії Харківської міської ради за вагомий вклад у вирішення соціально-економічних питань та розвиток місцевого самоврядування у номінації “Охорона здоров’я та соціальний захист”;
- співорганізаторка батьківського клубу “Берегиня” (МЦ “Промінь”) для батьків осіб з інвалідністю.
Назва навчального курсу: Інтегрований соціально-мистецький курс “My world” для дітей зі складними порушеннями розвитку
Актуальність
Пріоритетний напрям діяльності Міністерства освіти і науки України, Міністерства соціальної політики – робота із забезпечення якісної, доступної освіти та реабілітаційних послуг для дітей із складними порушеннями розвитку. Відповідно державного профстандарту вчителя початкових класів, вчителя закладу загальної середньої освіти і вчителя початкової освіти ( від 29 грудня 2020р) освітяни мають здійснювати інтегроване та інклюзивне навчання для дітей з вадами розвитку (різних нозологій).
Інклюзивна компетентність педагогічних і соціальних працівників – фундаментальна складова їх професійних компетентностей. Бути «інклюзивно – обізнаними» та грамотними, - вимога сучасного вчителя! Інтегрований соціально-мистецький курс "MW" – це новий погляд на корекційні заняття для дітей з порушенням розвитку.
Мета програми
Підготовка фахівців педагогічної та соціальної сфери до ефективного формування соціальної компетентності дітей із складними порушеннями розвитку, розвиток ключових професійних умінь і вдосконалення інклюзивної компетентності у контексті навчальної, виховної та реабілітаційної діяльності.
Завдання програми:
Результати навчання (уміння та навички слухачів):
Після завершення курсу слухачі зможуть:
Опанувати теоретичні та методичні засади організації навчальних і корекційно-розвиткових занять для дітей зі складними порушеннями розвитку в освітніх і соціальних закладах.
Розуміти нозологічні особливості дітей відповідно до класифікацій МКХ-10 та МКХ-11.
Ефективно співпрацювати в мультидисциплінарній команді (педагог, музичний керівник, психолог, реабілітолог тощо).
Планувати індивідуалізовану навчально-корекційну діяльність із урахуванням можливостей кожної дитини.
Проєктувати та проводити музично-корекційні заняття, інтегруючи мистецькі, соціальні та психологічні методи.
Застосовувати нейрокорекційні музичні вправи та ігри, адаптовані до потреб дітей з порушеннями розвитку.
Організовувати середовище для соціалізації дітей у колективі, сприяючи їхньому активному включенню в групові форми взаємодії.
Аналізувати результати власної педагогічної та корекційної діяльності з позицій інклюзивного підходу.
Впроваджувати елементи інтегрованого соціально-мистецького курсу «MW» у навчальний та реабілітаційний процес.
Про курс:
"Інтегрований соціально-мистецький курс "MW" – унікальна методика проведення музично-корекційних занять для дітей із складними порушеннями розвитку. Курс, або елементи курсу, доречно реалізувати як в закладах дошкільної, загальної середньої освіти, так і в закладах спеціальної освіти, або соціальних установах на кшталт реабілітаційних центрів.
Практичний матеріал курсу- комплекс навчально-корекційних занять, що об’єднані у 8 практичних модулів з видозміненими структурними елементами. Кожне заняття наповнене авторським корекційно значущим контентом, що може бути використаним як музичним керівником, так і іншими фахівцями. В структуру занять введені авторські нейрокорекційні вправи, музичні ігри на встановлення візуального контакту, ігри на розвиток рухових імітацій, ігри з елементами нейробіки, комплекси руханок, поспівок, логоритмічних вправ, пальчикова гімнастика, елементи ЛФК, вправи для розвитку просторових уявлень, зорової та слухової пам’яті, вправи для корекції поведінкових навичок для дітей з РАС, гіперактивністю, розумовою відсталістю середнього та важкого ступеню та ін.
Під час впровадження даного курсу у систему корекційно-розвиткової роботи з дітьми зі складними порушеннями розвитку, рекомендовано використовувати наступний дидактичний матеріали:
- робочий зошит;
- щоденник успіху дитини.
Режим занять: дистанційне (онлайн) навчання
Підсумкове тестування: для атестації по програмі підвищення кваліфікації необхідно пройти тестове завдання. Надані тестові завдання являються формою підсумкового контролю осіб, що навчаються за програмою підвищення кваліфікації. Для виконання тестової роботи, слухачі мають засвоїти основні знання за темами навчальної програми курсу. Тестова робота з результатом 50% правильно виконаних завдань вважається успішною.
Ваш документ
Довідка (сертифікт) про підвищення кваліфікації.
Для кого цей курс: додаткова програма підвищення кваліфікації «Інтегрований соціально-мистецький курс «MW» призначена для соціальних, педагогічних працівників дошкільних, загальноосвітніх закладів освіти та соціальних установ, музичних керівників, музичних терапевтів, вчителів реабілітологів, тьюторів, асистентів вчителів, асистентів соціальних вихователів, батьків дітей із складними порушеннями розвитку, волонтерів, інших осіб що із числа соціальних, педагогічних працівників, що здійснюють інтегрований та інклюзивний підхід до дітей зі складними порушеннями розвитку.
Зміст програми:
| № п/п | Назва модулів і тем програми | Всього годин | У тому числі | Поточний контроль знань | |
| Лекції | Самостійна робота | ||||
| 1 модуль. Про курс | 3 | 1,5 | 1,5 | ||
| 2. | 2 модуль. Комплексні порушення розвитку. Соціальна компетентність дітей із складними порушеннями розвитку. | 2 | 1,5 | 0,5 | |
| 3. | 3 модуль. Специфіка проведення музичних занять для дітей із складними порушеннями розвитку. МНЗ | 1,5 | 1,5 | ||
| 4. | 4 модуль. Мультидисциплінарна команда. Що, де, коли?! | 3 | 2 | 1 | |
| 5. | 5 модуль. Структура «Інтегрованого соціально-мистецького курсу «MW». | 1 | 1 | ||
| 6. | 6 модуль. «Особливе про особливих» (специфіка нозологічних форм та принципи роботи музичного керівника з дітьми із складними порушеннями розвитку). | 1,5 | 0,5 | 1 | |
| 7. | 7 модуль. Творча хвилина, її значення. Рефлексія. | 2,5 | 2 | 0,5 | |
| 8. | 8 модуль. «Практичний кейс». | 3,5 | 1,5 | 2 | |
| Всього: | 18 | 11,5 | 6,5 | ||
| Підсумкова атестація | 2 | 2 | 2 | ||
| Усього годин: | 20 | 11,5 | 8,5 | 2 | |
Переваги:
зміст і навчально-методичне забезпечення зазначених дистанційних курсів підвищення кваліфікації педагогічних, соціальних працівників розроблені на основі авторської методики Суменко Т.Ю., навчальних матеріалів та навчально-корекційних програм рекомендованих Міністерством освіти і науки України та Інститутом Модернізації змісту освіти. Слухачі курсу отримають ексклюзивні знання з методики проведення музичної, корекційно-розвиткової діяльності, кейс з інноваційними практичними матеріалами для дітей із складними порушеннями розвитку, що пройшли апробацію у реабілітаційній установі м. Харкова.
Завдяки опануванню новими компетенціями, що пропонує дана програма підвищення курсів кваліфікації ви зможете успішно проходити атестацію, вибудовувати траєкторію навчальної, корекційно-розвиткової діяльності з дітьми із складними порушеннями розвитку та бути впевненішими і неповторними у своїй професії.