Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Методична панорама "5 клас НУШ: від ідеї до реалізації"

Узагальнення педагогічного досвіду роботи вчителів НУШ у 5 класі; підвищення кваліфікації вчителів щодо сучасних освітніх технологій та методик відповідно до концепції НУШ.

Методична панорама "5 клас НУШ: від ідеї до реалізації"

Розробники / розробниці програми:

Вчителі ліцею, які у 2022-2023 н. в. викладали у 5 класі НУШ.

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Компетентності у галузі природничих наук
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Культурна компетентність
  • Математична компетентність
  • Організаційна компетентність
  • Оцінювально-аналітична компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Зарубіжна література
  • Іноземна мова (англійська)
  • Іноземна мова (німецька мова)
  • Інформатика
  • Історія
  • Математика
  • Основи здоров’я
  • Трудове навчання
  • Українська мова

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
  • А1.3. Здатність забезпечувати навчання здобувачів освіти Іноземної мови та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
  • А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.3. Здатність формувати в здобувачів освіти культуру здорового й безпечного способу життя
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  1. Ознайомлення з досвідом роботи вчителів 5 класу НУШ:
  • Компетентнісний підхід - що знаємо, що вміємо.
  • Методи викладання англійської мови у 5 класі НУШ в сучасних умовах.
  • Використання інтерактивних вправ на уроках технологій.
  • Використання сучасних форм навчання на уроках історії в умовах реалізації концепції НУШ.
  • Використання сучасних форм і методів на уроках зарубіжної літератури.
  1. Використання електронних інтерактивних додатків до підручників.

Ознайомлення з досвідом роботи вчителів 5 класу НУШ; підвищення кваліфікації вчителів щодо сучасних освітніх технології та методик.

Програма реалізується для педагогічного колективу Помічнянського ліцею “Універсум”

Програма реалізується одноразово 21.06.2023.