Практикум. Проєкти на уроках української. 2 семестр
Мета практикуму: дати можливість вчителям, які вже пройшли однойменний вебінар та/або тренінг показати одне одному свої найкращі проєкти, реалізовані на уроках протягом 1 семетру, та надихнутися успішним досвідом колег.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Методична служба "Світич"Розробники / розробниці програми:
Ганна Остапенко - авторка підручників для НУШ, співавторка курсу "Навчання суспільної доброчесності в початоковій школі", методистка альтернативної школи "Соняшник", головна редакторка журналу "Джміль", тьютор.Напрями підвищення кваліфікації:
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вчитель
- Заступник завідувача
- Заступник керівника
- Керівник виробничої (навчальної) практики
- Керівник гуртка
- Керівник навчально-виробничої (навчальної) майстерні
- Керівник секції
- Керівник студії
- Керівник інших форм гурткової роботи
- Культорганізатор
- Майстер виробничого навчання
- Методист
- Педагог-організатор
- Педагог професійного навчання
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Лідерська компетентність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Організаційна компетентність
- Прогностична компетентність
- Проєктувальна компетентність
- Професійні компетентності галузевого спрямування
- Рефлексивна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Початкова школа
- Професійна (професійно-технічна) освіта
- Українська література
- Українська мова
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
- А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти
- А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
- А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
- АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної взаємодії із здобувачами освіти в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання здобувачІв освіти
- ГЗ.З. Здатність формувати спроможність у здобувачІв освіти до самооцінювання і взаємооцІнювання результатів навчання
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Д1.2. Здатність надавати підтримку колегам у їхньому професійному розвитку
Практикум “Проєкти на уроках української”
19 чи 20 квтіня 2022, 16:00-18:00
Ознайомлення програмою практикуму та індивідуальні консультації
26 чи 27 квітня 2022, 15:00-18:00
Кожна учасниця практикуму презентує під час зум-конференції один із проєктів, проведений у 2 семестрі (за наданим планом).
Після усіх презентацій буде проведено обговорення. Авторки найкращі проєкти отримають заохочення та призи від видавництва “Світич”
Практикум “Проєкти на уроках української” є одним з етапів цілісного курсу, який складається також із вебінару та тренінгу.
Але може бути пройдений окремо.
Вчителі потренуються презентувати колегам результати власної діяльності, а також познайомляться із досвідом колег та побачать орієнтири для власної роботи у наступному навчальному році