Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Програма курсу «Нестандартно про стандарт»

Ознайомлення викладачів природничих предметів з новим Державним стандартом базової середньої освіти (природнича освітня галузь), його засадничими основами і провідними ідеями.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ШАЛАМОВ РУСЛАН ВАСИЛЬОВИЧ

Розробники / розробниці програми:

Руслан Шаламов: маю різноманітний успішний досвід роботи в освітній сфері: вчитель у Харківському фізико-математичному ліцей № 27 і Харківському обласному науковому ліцеї «Обдарованість» (де підготував понад два десятки переможців державних і міжнародних олімпіад, турнірів, конкурсів); доцент у Харківському національному педагогічному університеті ім. Г. С. Сковороди і Харківському національному медичному університеті; начальник наукового відділу в Харківському регіональному центрі оцінювання якості освіти і методист в Українському центрі оцінювання якості освіти (укладав тест із біології для ЗНО); брав участь у розробці Державного стандарту початкової та базової середньої освіти; є автором багатьох програм, підручників, посібників для учнів і вчителів. Від цього року є старшим екзаменатором природничої галузі в міжнародному дослідженні PISA, яке пілотується в Україні, а 2022 року планується повномасштабна участь України в ньому. Кандидат біологічних наук, заслужений вчитель України

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (дистанційна)

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Екологічна компетентність
  • Компетентності у галузі природничих наук

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Біологія
  • Біологія і екологія
  • Географія
  • Екологія
  • Фізика
  • Хімія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
  • А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
ТемаЛекціїПрактичніСам. роботаУсього
І. Принципи побудови Державного стандарту базової середньої освіти (природнича освітня галузь)
1.Особливості Державного стандарту базової середньої освіти 2020 року (природнича освітня галузь)1 1 24
2.Компетентнісний потенціал (природнича освітня галузь)1 214
 Разом2 338
ІІ. Групи умінь природничої освітньої галузі
3.Відкриття світу природи засобами наукового дослідження1,5 2 25.5
4.Опрацювання, систематизація та представлення інформації природничого змісту1,5 2 25.5
5.Усвідомлення розмаїття і закономірностей природи, ролі природничих наук і техніки в житті людини; відповідальна поведінка для сталого розвитку1,5 2 25.5
6.Розвиток наукового мислення, набуття досвіду розв’язання проблем природничого змісту (індивідуально та у співпраці)1,5 2 25.5
 Разом6 8 822
 Усього8111130

знання принципив побудови Державного стандарту базової середньої освіти;

усвідомлення принципів компетентнісного і дитиноцентричного підходів в освіті;

розуміння груп умінь природничої освітньої галузі базової середньої освіти;

використання принципів інтегрованого навчання в учительській діяльності;

формування критичного мислення педагогів;

За домовленістю