Хібукі-терапія в освіті: підтримка серця та розуму. Комплексний підхід, психологічна та професійна користь
Забезпечити вчителів ефективними інструментами Хібукі-терапії для підтримки емоційного та психологічного благополуччя, розвитку професійних компетентностей, стресостійкості та емоційної рівноваги, формуючи комплексний підхід до власного самопочуття та роботи з учнями.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Спориш АллаРозробники / розробниці програми:
Спориш Алла, Бондар ОленаОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
Форма підвищення кваліфікації:
- очна / денна
Види підвищення кваліфікації:
- воркшоп
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Вчитель-реабілітолог
- Директор
- Заступник директора
- Логопед
- Педагог-організатор
- Практичний психолог
- Психолог
- Соціальний педагог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Соціально-емоційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Початкова школа
- Інше: Інклюзивне навчання
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
- БЗ.З. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, які забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2.3датнІсть до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувана освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей
- ГЗ.З. Здатність формувати спроможність у здобувачІв освіти до самооцінювання і взаємооцІнювання результатів навчання
Програма воркшопу для вчителів «Використання терапевтичної іграшки “Хібукі” в освітньому процесі під час війни та в повоєнний період з інтеграцією елементів програми СЕЕН», який проводитимуть сертифіковані тренерки Бондар Олена та Спориш Алла, передбачає ознайомлення педагогів з особливостями роботи за методикою, створеною ізраїльською психологинею Дафною Максимов-Шарон, а також практичне відпрацювання технік, які можна застосувати у роботі з дітьми. У вступній частині учасники познайомляться зі спікерами, дізнаються про цілі та структуру заняття та обговорять важливість емоційної підтримки дітей у воєнний і повоєнний період. Далі вчителям буде представлено основи програми «Хібукі для шкіл»: історію створення терапевтичної іграшки, її роль у зниженні стресу та ключові принципи підходу Дафни Максимов-Шарон. Наступним блоком стане поєднання методів «Хібукі» з програмою СЕЕН: учасники дізнаються, як інтегрувати соціально-емоційні компетентності в щоденну роботу та застосовувати їх разом із терапевтичними техніками. Центральне місце у воркшопі займають практичні вправи, які можна безпосередньо використовувати з дітьми: «Обійми Хібукі» для емоційного заспокоєння, моделювання ситуацій стресу та підтримки, ігрові методики розвитку емпатії, міні-сесії «Дитина — педагог — Хібукі», а також рефлексивні вправи за методикою СЕЕН. Завершальна частина містить рекомендації щодо впровадження «Хібукі» в шкільну практику, особливості роботи з дітьми різного віку, поради щодо взаємодії з батьками та етичні аспекти використання терапевтичної іграшки. Наприкінці передбачено сесію запитань і відповідей, обговорення викликів та можливостей застосування методики, а також отримання додаткових матеріалів.
Ознайомлення з методикою Хібукі терапії та її практичним застосуванням у навчальному процесі.
Розуміння принципів емоційної підтримки дітей через ігрові та терапевтичні інструменти.
Отримання практичних навичок для роботи з учнями, які пережили стресові або травматичні ситуації.
Розширення компетенцій у сфері психологічного супроводу та соціально-емоційного розвитку дітей.
Створення атмосфери професійної взаємодії та обміну досвідом між педагогами та психологами. Учасники зможуть впроваджувати техніки Хібукі терапії у навчальний процес.
Формування навичок спостереження за емоційним станом дітей та реагування на його зміни.
Підвищення рівня емоційної компетентності та стресостійкості педагогів.
Отримання методичних матеріалів та практичних вправ для роботи з класом.
Розуміння ролі ігрових терапевтичних інструментів у розвитку співпраці, емпатії та самоусвідомлення у дітей.