Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Від травматичного досвіду до миру: інструменти стійкості для українських освітян

Удосконалити психологічну та емоційно-етичну компетеність та стресостійкість вчителів закладів середньої освіти, формуючи їхню здатність усвідомлено реагувати на стресові та кризові ситуації, підтримувати учнівство в умовах підвищеної вразливості та інтегрувати принципи травма-інформованої педагогіки в освітню практику.

Від травматичного досвіду до миру: інструменти стійкості для українських освітян

Розробники / розробниці програми:

ННІ "Академія вчительства" Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Викладач
  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Всі

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність

15 грудня (онлайн)
Модератор: Ольга Виговська

14:30 – 15:00
Презентація Aurora Peace Hub
Dr. Oleksandr Khyzhniak, VU Academic Freedom Program Coordinator (Netherlands)

15:00 – 16:00
Презентація курсу та групові домовленості
Тетяна Головатенко

16:10 – 17:30
Вплив стресу та травматичних подій на вчителів та учнівство. Мова травми 
Тетяна Головатенко

 

16 грудня (онлайн)
Модератор: Ольга Виговська

14:30 – 16:00
Панельна дискусія “Переосмислення стійкості: освіта як простір для зцілення та відновлення”
Учасники:

Лілія Гриневич (проректорка, Каразінський університет)

Олександр Елькін (ГО ЕдКемп)

Галина Титиш (ГО Вчися)

Людмила Пономарьова (ПДТУ)

16:10 – 17:30
Від жорстокості до навчання: роль освіти в галузі миру у подоланні травм, спричинених війною
Dr. Selma Porobic (Czech Republic)

 

17 грудня — день самостійної роботи

Буклет із завданнями та матеріалами

 

Перейти за покликанням

14:30 – 15:50
Реалізація принципів травма-інформованого підходу у роботі з учнівством 
Тетяна Головатенко

16:10 – 17:30
Психосоціальна підтримка освітян
Тетяна Даценко

 

19 грудня (онлайн)

14:30 – 15:50
Стресостійкість в освітньому просторі 
Тетяна Даценко

16:00 – 18:00
Виконання самостійної роботи за темою 5–6
Буклет із завданнями та матеріалами

 

22 грудня (онлайн)

14:00 – 16:00
Гострі стресові реакції та стресові розлади у дітей і дорослих
Dr. Edda Björk Þórðardóttir (Iceland)

 

 

Учасники програми зможуть розпізнавати фізіологічні, емоційні та поведінкові реакції на стрес і травму в учнів та дорослих, усвідомлювати їхні причини та безпечно реагувати на них у навчальному середовищі. Вони також навчаться застосовувати принципи травма-інформованого підходу, надавати психосоціальну підтримку, зміцнювати власну стресостійкість і створювати безпечний, підтримувальний та ресурсний простір для учнівства і колег.