Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

ШІ для вчителя: практичні сценарії використання на уроках

Навчити вчителів та тренерів ефективно використовувати інструменти Штучного Інтелекту (ШІ) як партнера, а не заміну, для економії часу, підвищення якості навчальних матеріалів та посилення людських можливостей в освітньому процесі.

ШІ для вчителя: практичні сценарії використання на уроках

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Думишинець Олександр Вікторович

Розробники / розробниці програми:

Думишинець Олександр Вікторович

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора

Перелік загальних компетентностей:

  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інформатика

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя

Зміст програми підвищення кваліфікації на основі наданої інформації можна структурувати наступним чином:

📚 Зміст програми «ШІ для вчителя: практичні сценарії використання на уроках»

1. ШІ в сучасній освіті: від майбутнього до норми

Розуміння ролі ШІ як партнера, а не заміни у роботі вчителя/тренера.

Обговорення необхідності збереження автентичності при роботі з генеративними моделями.

2. Практичні інструменти ШІ для економії часу та підвищення якості

2.1. Генерація контенту та структура (ChatGPT)

Створення контенту та навчальних матеріалів.

Розробка структури уроків і тренінгів.

Формування рефлексивних питань.

Адаптація завдань під різні рівні учнів.

2.2. Візуалізація та дизайн (Canva AI)

Швидке створення діаграм та слайдів.

Дизайн та візуалізація навчальних матеріалів.

Генерація роздаткових матеріалів.

2.3. Перевірка фактів та надійність інформації (Perplexity)

Використання для перевірки фактів.

Пошук надійних джерел інформації.

Ефективна робота з великими обсягами даних.

3. Інтеграція ШІ в освітній процес

Методи вплітання ШІ у фасилітацію та групову роботу.

Принципи побудови навчання, де технології підсилюють людину, а не навпаки.

Після завершення програми учасники зможуть:

Знання та розуміння

Розуміти ключову роль ШІ як продуктивного партнера, а не просто інструменту чи заміни, в освітньому процесі.

Знати, як зберігати автентичність своїх матеріалів та взаємодії з учнями при використанні генеративних моделей.

Розуміти принципи побудови навчання, що підсилює людські здібності за допомогою технологій.

Навички та вміння

Ефективно використовувати ChatGPT для:

Швидкої генерації якісного навчального контенту.

Створення чіткої структури уроків, тренінгів та семінарів.

Формування рефлексивних питань, що стимулюють критичне мислення.

Оперативної адаптації завдань для учнів з різними рівнями знань.

Майстерно застосовувати Canva AI для:

Створення професійної візуалізації, діаграм та інфографіки.

Швидкого дизайну привабливих слайдів та роздаткових матеріалів.

Працювати з Perplexity для:

Швидкої та надійної перевірки фактів і джерел інформації.

Проведення якісного пошуку та роботи з достовірними даними.

Інтегрувати ШІ-інструменти у процес фасилітації, роблячи його більш динамічним та ефективним.

Практична користь

Економити час на рутинній підготовці до занять (створення конспекту, роздатки, презентації).

Підвищити якість навчальних матеріалів та зробити їх більш адаптованими під потреби учнів.

Впевнено використовувати ШІ, щоб перетворити технології на активний робочий актив.