Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Освітній простір без упереджень: інструменти для рівності та справедливості в умовах війни та повоєнний час

Програма має на меті ознайомлення педагогічної сіпльноти з основними поняттями та принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті; розвиток навичок створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розпізнання дискримінаційних практик в закладах освіти та нівелювання їхнього впливу.

Освітній простір без упереджень: інструменти для рівності та справедливості в умовах війни та повоєнний час

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «ЕдКемп Україна»

Розробники / розробниці програми:

Подія реалізується ГО «ЕдКемп Україна» у межах проєкту «Шляхи відновлення: побудова стійкості громад на основі егалітарних підходів», що впроваджується UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні, у партнерстві з Офісом Віцепрем’єра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції за фінансової підтримки Швеції.

Напрями підвищення кваліфікації:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Культурна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті; компетентність з питань рівних прав і можливостей в освіті

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
  • В1. Інклюзивна компетентність

Сесія І, частина 1. «Гендерний і недискримінаційний підходи в освіті» (2 години)

  • З чого розпочинається дискримінація?
  • Де шукати дискримінацію в освіті?
  • Побачити і знешкодити!

Сесія І, частина 2. «Система впровадження інклюзивної освіти: від концепції до практики» (2 години)

  • Інклюзія – для всіх чи для кожного?
  • Сенсорно-емоційно-поведінковий підхід (SEB) – від комфорту у навчанні до поведінкових змін..

 

 

Сесія ІІ, частина 1. «Комунікативна спроможність освітнього контенту: недискримінаційний і інклюзивний підходи» (2 години)

  • Комунікативна спроможність – це…
  • Смисли у словах і між слів.
  • Недискримінаційне мовлення - яке воно?

Сесія ІІ, частина 2. «Практичні аспекти впровадження інклюзивного підходу в Україні» (2 години)

  • Хто дотичні до інклюзії в освіті і як вони взаємодіють?
  • Інклюзивний підхід в школі на кожному уроці та поза ним – практичні поради.

 

Самостійна робота з рекомендаційними джерелами (4 години)

 

Підсумкове тестування. Заповнення форми зворотного зв’язку. (1 година)

 

учасниці/-ки ознайомляться з основними поняттями, особливостями і принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті; розвинуть навички створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розпізнання дискримінаційних практик в закладах освіти та нівелювання їхнього впливу.
 

Єдине покликання на зум-кімнату – 

 

Канали комунікації:

фейсбук-група – 

телеграм-чат – 

 

 

Час проведення вебінарів – 10 і 15 грудня 2025 з 16.00 до 20.00

 

 

Для отримання сертифікатів про підвищення кваліфікації є обов`язковим виконання трьох умов:

  • подання заявки на навчання на платформі EdWay;
  • присутність онлайн на сесіях;
  • успішне виконання самостійної роботи;
  • успішне і вчасне проодження підсумкового тестування та заповнення форми зворотного зʼязку.