Від факту до ідеї: як розвивати критичне й креативне мислення на уроці
Сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо розвитку критичного й креативного мислення здобувачів освіти шляхом опанування ефективних методів роботи; продемонструвати сучасні стратегії та інструменти, що формують гнучкість мислення; розвинути вміння конструювати навчальні ситуації, що стимулюють учнів до аналізу, рефлексії та творчого пошуку.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
КУ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Роменської міської ради Сумської областіРозробники / розробниці програми:
КУ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Роменської міської ради Сумської областіОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти Роменського району Сумської області
Перелік загальних компетентностей:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Навчання впродовж життя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Компетентності критичного та креативного мислення
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Теоретичний блок.
- Розвиток критичного мислення здобувачів освіти: основні характеристики, методи, стратегії, поради.
- Інтерактивне навчання як інструмент розвитку критичного мислення: принципи, методи та техніки, що стимулюють аналіз, аргументацію, рефлексію.
- Від факту до ідеї: розвиток креативного мислення. Методи, техніки, приклади завдань.
2. Практичний блок.
- Робота в малих групах.
- Виконання тестових завдань.
- Учасники розуміють, що таке критичне й креативне мислення, чому воно важливе в сучасному освітньому процесі.
- Учасники дізналися, як конструювати навчальні ситуації, у яких учні переходять від роботи з фактами до формування власних ідей і рішень.
- Дізналися про методи інтерактивного навчання, які сприяють розвитку критичного мислення, опанували практичні стратегії.