Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Від факту до ідеї: як розвивати критичне й креативне мислення на уроці

Сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів щодо розвитку критичного й креативного мислення здобувачів освіти шляхом опанування ефективних методів роботи; продемонструвати сучасні стратегії та інструменти, що формують гнучкість мислення; розвинути вміння конструювати навчальні ситуації, що стимулюють учнів до аналізу, рефлексії та творчого пошуку.

Від факту до ідеї: як розвивати критичне й креативне мислення на уроці

Розробники / розробниці програми:

КУ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Роменської міської ради Сумської області

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти Роменського району Сумської області

Перелік загальних компетентностей:

  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Навчання впродовж життя

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Компетентності критичного та креативного мислення

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
  1. Теоретичний блок. 
  • Розвиток критичного мислення здобувачів освіти: основні характеристики, методи, стратегії, поради.
  • Інтерактивне навчання як інструмент розвитку критичного мислення: принципи, методи та техніки, що стимулюють аналіз, аргументацію, рефлексію.
  • Від факту до ідеї: розвиток креативного мислення. Методи, техніки, приклади завдань.

2. Практичний блок.

  • Робота в малих групах.
  • Виконання тестових завдань.  
  • Учасники розуміють, що таке критичне й креативне мислення, чому воно важливе в сучасному освітньому процесі.
  • Учасники дізналися, як конструювати навчальні ситуації, у яких учні переходять від роботи з фактами до формування власних ідей і рішень.
  •  Дізналися про методи інтерактивного навчання, які сприяють розвитку критичного мислення, опанували практичні стратегії.