Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Як зацікавити підлітків та молодь українською культурою? Тренінг для освітян

Навчити освітян підтримувати підлітків у розвитку життєстійкості та здатності давати собі раду, використовуючи українську культуру як рамку, оптику й інструмент для чутливого й змістовного навчання.

Як зацікавити підлітків та молодь українською культурою? Тренінг для освітян

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ФОП Ворожбит Ірина Валеріївна

Розробники / розробниці програми:

УКультура

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • воркшоп

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Викладач
  • Вчитель
  • Культорганізатор

Перелік загальних компетентностей:

  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Культурна компетентність
  • Навчання впродовж життя

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Історія української культури

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
  • А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність

Після завершення тренінгу учасники отримають методичку, розроблену командою курсу, з готовими інструментами для роботи з підлітками. Усі лекційні матеріали та тестові завдання доступні на платформі Всеукраїнської школи онлайн, що забезпечує зручний повернення до змісту й подальше самостійне опрацювання.

Українська культура, як і культура загалом, — це абетка, що дає можливість читати й інтерпретувати світ. Це не простий набір прізвищ, памяток і дат, а живий процес, частиною якого є кожен з нас. Пізнавши його ми отримуємо інструмент за допомогою якого можна досліджувати себе й середовище. Ми пропонуємо не тільки знайомити підлітків з культурою України різних періодів, а й навчати їх використовувати цей інструмент для їхнього особистого зростання.

 

Що вас чекає? 

— Робота з методичними рекомендаціями щодо використання курсу «Історія української культури» для підлітків та молоді; 

— Відкрита розмова про місце української культури в освіті та її потенціал для підсилення інших предметів; 

— Робота в групах — дискусія про те, як інтегрувати запропоновані методичні рекомендації у реальні освітні практики.  

 

По завершенню події ви отримаєте методичні рекомендації в діджитал чи надрукованому форматі та розроблену в межах курсу настільну гру «Скрипторій».

Ми організуємо три події — дві онлайн та одну офлайн. Обирайте формат та доєднуйтесь у зручну дату. 


 

Онлайн: 13 грудня 2025 р., 8 січня 2026 р. на платформі Zoom.
Офлайн: 9 січня 2026 р. Київ, Освіторія Хаб (позначити їх), вул. Князів Острозьких, 2, Мала зала 

Тривалість: онлайн — 3 години, офлайн — 4-5 годин з кава-перервою. 

• Використовувати українську культуру як інструмент власного розвитку та емоційної стійкості.
• Допомагати підліткам вчитися давати собі раду, спираючись на культурні сенси й приклади.
• Інтегрувати історію культури в уроки так, щоб вона працювала на формування характеру, критичного мислення й самоповаги учнів.
• Створювати підтримувальне середовище, у якому підлітки відчувають безпеку, уважність і опору.
• Використовувати культурні наративи як практичні педагогічні інструменти для розмови про складні переживання та життєві вибори.


 

Програма поєднує лекцію з елементами тренінгу та практичне заняття. Навчання відбувається в безпечному просторі, де учасники можуть відкрито обмінюватися досвідом. Усі модулі спираються на українську культуру як інструмент осмислення та роботи з підлітками. Педагоги отримують практичні методики, які можна одразу застосовувати на уроках, а також розвивають власні внутрішні ресурси, необхідні для підтримки учнів у складних ситуаціях.

  1. Теоретична лекція з елементами тренінгу
  2. Практичне заняття

Участь у програмі відкриває для освітян можливість зміцнити власну експертизу в сучасній українській культурі та педагогіці добробуту. Отримані знання та інструменти допоможуть упевнено впроваджувати культурну рамку в навчальний процес, посилювати емоційний інтелект учнів і підвищувати якість взаємодії в класі. Це також стане вагомою перевагою для професійного розвитку, розширить потенціал для створення власних освітніх ініціатив і сприятиме формуванню шкільного середовища, у якому підлітки вчаться давати собі раду та зростати.