Новітні методи та підходи до навчання в Новій українській школі
Поглиблення професійних компетентностей педагогічних працівників для реалізації сучасних підходів в організації освітнього процесу: формувальне оцінювання, оволодіння сучасними електронними ресурсами та інноваційними методами навчання для формування в учнів ключових компетентностей.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ" БОРЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИРозробники / розробниці програми:
Комунальна установа "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Борщівської міської ради, Інна Лань, директорка ЦПРППОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- майстер-класи (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Громадянські та соціальні компетентності
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Біологія
- Географія
- Громадянська освіта
- Інформатика
- Історія
- Математика
- Початкова школа
- Українська література
- Українська мова
- Фізика і астрономія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
- АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- В1.2.3датнІсть до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
| № | Назва модуля | Змістові питання | Години |
| 1 |
Філософія Нової української школи |
Основні положення Концепції НУШ, професійний стандарт учителя, нова роль педагога та академічна доброчесність. |
2 |
| 2 |
Компетентнісний, особисто-орієнтований та інтегрований підходи, спрямовані на оптимізацію навчального процесу |
Сутність і структура компетентностей; проєктування уроку на засадах компетентнісного підходу, інтегроване навчання. |
3 |
3 |
Сучасні технології розвитку критичного мислення, проєктні та інтерактивні цифрові методи |
Компетентнісний підхід в освітньому процесі; проєктні технології та інтеграція штучного інтелекту (ШІ) в освітнє середовище; використання інтелект-карт на уроках. |
3 |
4 |
Інклюзивна освіта та ключові принципи педагогіки партнерства |
Дитиноцентризм; психологічна безпека; методи і прийоми виховання і навчання на засадах гуманізму та творсого підходу до розвитку особистості. |
2 |
5 |
ІКТ в освітньому процесі Нової української школи |
Використання цифрових платформ та сервісів (Google, Canva, Kahoot, Worksheets, Wordwall, bubbl) |
3 |
6 |
Професійна рефлексія та розвиток педагога НУШ |
Планування професійного зростання, самоаналіз професійної діяльності; безперервний професійний ріст шляхом самоосвіти, підвищення кваліфікації та набуття нових навичок. |
2
|
Після завершення курсу слухачі:
-застосовують професійні знання відповідно до сучасних вимог Державного стандарту базової загальної середньої освіти та нормативно-правових документів;
-удосконалюють професійні. методичні, комунікативні та цифрові компетентності;
-застосовують інноваційні технології, інтерактивні методи та інструменти оцінювання освітніх результатів;
-організовують навчальний процес на засадах компетентнісного, діяльнісного та особистісно орієнтованого підходів;
-розвивають критичне мислення, творчість та самостійність;
-демонструють готовність до самоосвіти, рефлексії та професійного вдосконалення.