Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Новітні методи та підходи до навчання в Новій українській школі

Поглиблення професійних компетентностей педагогічних працівників для реалізації сучасних підходів в організації освітнього процесу: формувальне оцінювання, оволодіння сучасними електронними ресурсами та інноваційними методами навчання для формування в учнів ключових компетентностей.

Новітні  методи та підходи до навчання в Новій українській школі

Розробники / розробниці програми:

Комунальна установа "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Борщівської міської ради, Інна Лань, директорка ЦПРПП

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • майстер-класи (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Біологія
  • Географія
  • Громадянська освіта
  • Інформатика
  • Історія
  • Математика
  • Початкова школа
  • Українська література
  • Українська мова
  • Фізика і астрономія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
  • АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • В1.2.3датнІсть до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
Назва модуляЗмістові питанняГодини
1

 

Філософія Нової української школи

 

Основні положення Концепції НУШ, професійний стандарт учителя, нова роль педагога та академічна доброчесність.

 

 

2

2

 

Компетентнісний, особисто-орієнтований та інтегрований підходи, спрямовані на оптимізацію навчального процесу

 

Сутність і структура компетентностей; проєктування уроку на засадах компетентнісного підходу, інтегроване навчання.

 

 

3

 

3

 

Сучасні технології розвитку критичного мислення, проєктні та інтерактивні цифрові методи

 

Компетентнісний підхід в освітньому процесі; проєктні технології та інтеграція штучного інтелекту (ШІ) в освітнє середовище; використання інтелект-карт на уроках.

 

 

3

 

4

 

Інклюзивна освіта та ключові принципи педагогіки партнерства

 

Дитиноцентризм; психологічна безпека; методи і прийоми виховання і навчання на засадах гуманізму та творсого підходу до розвитку особистості.

 

 

2

 

5

 

ІКТ в освітньому процесі Нової української школи

 

Використання цифрових платформ та сервісів (Google, Canva, Kahoot, Worksheets, Wordwall, bubbl)

 

 

3

 

6

 

Професійна рефлексія та розвиток педагога НУШ 

 

Планування професійного зростання, самоаналіз професійної діяльності; безперервний професійний ріст шляхом самоосвіти, підвищення кваліфікації та набуття нових навичок.

 

 

2

 

Після завершення курсу слухачі:

-застосовують професійні знання відповідно до сучасних вимог Державного стандарту базової загальної середньої освіти та нормативно-правових документів;

-удосконалюють професійні. методичні, комунікативні та цифрові компетентності;

-застосовують інноваційні технології, інтерактивні методи та інструменти оцінювання освітніх результатів;

-організовують навчальний процес на засадах компетентнісного, діяльнісного та особистісно орієнтованого підходів;

-розвивають критичне мислення, творчість та самостійність;

-демонструють готовність до самоосвіти, рефлексії та професійного вдосконалення.