Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Стрес. Вигорання. Профілактика емоційного вигорання

Підвищення стресостійкості учасників шляхом надання знань про стрес, його типи, стадії, вплив стресу на людину; формування здатності усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції; посилення власного психоемоційного ресурсу

Стрес. Вигорання. Профілактика емоційного вигорання

Розробники / розробниці програми:

КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради Сумської області, Моніка Заглада, психолог ЦПРПП РМР

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • Інше: психологічна компетентість

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: педагогічні працівники закладів загальної середньої та дошкільної освіти Роменського району Сумської області

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Рефлексивна компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: (володіння техніками підтримки учасників освітнього процесу в умовах надзвичайної ситуації; використання способів збереження психічного здоров’я, запобігання емоційному вигоранню

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу

І. Відкриття тренінгу. Презентація учасників.

  1. Знайомство учасників. 
  2. Визначення очікувань та побоювань.
  3. Прийняття правил роботи в групі.

ІІ. «Стрес. Стадії стресу. Типи стресу»

  1. Мозковий штурм «Стрес – це …».
  2. Інформаційне повідомлення «Стрес. Стадії стресу. Форми стресу».
  3. Перегляд і обговорення відеоролика «Стрес – це».
  4. Робота в малих групах «Як стрес впливає на людину?».
  5. Руханка «Африканські танці».

ІІІ. «Вигорання. Профілактика емоційного вигорання».

  1. Мозковий штурм «Вигорання  -  це..».
  2. Інформаційне повідомлення «Вигорання. Емоційне вигорання», «Основні симптоми емоційного вигорання», «Фактори, що спричиняють стан емоційного вигорання».
  3. Робота в п’ятірках «Способи попередження емоційного вигорання».

ІV. Практична частина. Вправа «План турботи про себе».

V. Блок самоконтролю. Підсумковий тест.

Розуміння природи стресу та його впливу на фізичне та психічне здоров’я людини.

Опанування ефективних технік подолання стресу.

Формування мотивації до самовдосконалення та розвитку навичок саморегуляції.

Розвиток стресостійкості/життєстійкості.

Підвищення рівня психологічної грамотності.