Мовно-комунікативна майстерність як складова професійної компетентності педагога
Розвиток мовно-комунікативної компетентності педагога для забезпечення ефективної професійно-педагогічної комунікації, формування здатності ефективно застосовувати вербальні й невербальні засоби комунікації в освітньому процесі
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
КУ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Роменської міської ради Сумської областіРозробники / розробниці програми:
КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради Сумської області, Зоя Киях, консультант ЦПРПП РМР, учитель української мови та літературиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: педагогічні працівники закладів дошкільної, позашкільної освіти Роменського району Сумської області
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Позашкільна освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2. Предметно-методична компетентність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
І. Вступна частина.
- Роль мовно-комунікативної майстерності у формуванні професійного іміджу педагога.
- Мова як інструмент впливу, мотивації та створення позитивного освітнього середовища.
ІІ. Мовно-комунікативна компетентність сучасного педагога.
- Сутність поняття: мовна, мовленнєва, комунікативна та риторична компетенції.
- Компоненти мовно-комунікативної майстерності (культура мовлення, комунікативна гнучкість і педагогічна тактовність, невербальні засоби спілкування).
- Мовлення як засіб педагогічного впливу і виховання.
ІІІ. Мовна норма в професійній діяльності педагога: помилки та труднощі.
- Основні типи мовних помилок, характерних для педагогічного мовлення.
- Кальки та суржик в освітньому середовищі.
- Типові труднощі наголошування слів, слововживання, звертання.
ІV. Практичний блок: вправи, тестові завдання.
V. Блок самоконтролю.
VI. Підсумок вебінару.
Формування навичок чіткої, грамотної та ефективної комунікації в педагогічній діяльності.
Покращення комунікації з дітьми, колегами та батьками через правильне використання мовних засобів.
Учасники засвоюють принципи офіційно-ділового стилю та доречного використання професійної лексики.
Учасники дотримуються мовних норм, розпізнають та виправляють типові мовні помилки у фаховому мовленні.
Учасники вміють правильно наголошувати слова та розрізняють випадки, де наголос може впливати на значення.
Учасники розуміють важливість постійної практики для вдосконалення навичок володіння сучасною українською літературною мовою.