Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Мовно-комунікативна майстерність як складова професійної компетентності педагога

Розвиток мовно-комунікативної компетентності педагога для забезпечення ефективної професійно-педагогічної комунікації, формування здатності ефективно застосовувати вербальні й невербальні засоби комунікації в освітньому процесі

Мовно-комунікативна майстерність як складова професійної компетентності педагога

Розробники / розробниці програми:

КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради Сумської області, Зоя Киях, консультант ЦПРПП РМР, учитель української мови та літератури

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: педагогічні працівники закладів дошкільної, позашкільної освіти Роменського району Сумської області

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Дошкільна освіта
  • Позашкільна освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя

І. Вступна частина.

  1. Роль мовно-комунікативної майстерності у формуванні професійного іміджу педагога.
  2. Мова як інструмент впливу, мотивації та створення позитивного освітнього середовища.

ІІ. Мовно-комунікативна компетентність сучасного педагога.

  1. Сутність поняття: мовна, мовленнєва, комунікативна та риторична компетенції.
  2. Компоненти мовно-комунікативної майстерності (культура мовлення, комунікативна гнучкість і педагогічна тактовність, невербальні засоби спілкування).
  3. Мовлення як засіб педагогічного впливу і виховання.

ІІІ. Мовна норма в професійній діяльності педагога: помилки та труднощі.

  1. Основні типи мовних помилок, характерних для педагогічного мовлення.
  2. Кальки та суржик в освітньому середовищі.
  3. Типові труднощі наголошування слів, слововживання, звертання.

ІV. Практичний блок: вправи, тестові завдання.

V. Блок самоконтролю.

VI. Підсумок вебінару.

Формування навичок чіткої, грамотної та ефективної комунікації в педагогічній діяльності.

Покращення комунікації з дітьми, колегами та батьками через правильне використання мовних засобів.

Учасники засвоюють принципи офіційно-ділового стилю та доречного використання професійної лексики.

Учасники дотримуються мовних норм, розпізнають та виправляють типові мовні помилки у фаховому мовленні.

Учасники вміють правильно наголошувати слова та розрізняють випадки, де наголос може впливати на значення.

Учасники розуміють важливість постійної практики для вдосконалення навичок володіння сучасною українською літературною мовою.