Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Відвідування та спостереження за уроком вчителя та ефективний зворотний зв’язок

Сформувати у педагогічних працівників цілісне уявлення про сучасні підходи до спостереження за уроком і надання конструктивного зворотного зв’язку як інструментів внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Відвідування та спостереження за уроком вчителя та ефективний зворотний зв’язок

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ТОВ «АКАДЕМІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСВІТИ»

Розробники / розробниці програми:

Токар Оксана Володимирівна, заступниця директора, вчитель англійської мови ліцею №94 Львівської міської ради, (спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист»), співаторка посібника «Педагогічна інтернатура. Щоденник наставника», психологиня, коуч.

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Заступник керівника
  • Методист
  • Педагог професійного навчання
  • Практичний психолог
  • Психолог

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Організаційна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Прогностична компетентність
  • Проєктувальна компетентність
  • Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Усі предметні галузі

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
  • Д1.2. Здатність надавати підтримку колегам у їхньому професійному розвитку
  • Д1.З. Здатність до інноваційної діяльності

Після навчання:

  • автор надає відповіді на запитання
  • можлива підтримка у впровадженні педагогічної інтернатури

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

  1. Актуальність та нова роль спостереження за уроком.
  2. Нормативно-правова база внутрішнього контролю.
  3. Етапи спостереження за уроком.
  4. Ефективний зворотний зв’язок.
  5. Питання-відповіді, рефлексія.

Програмні результати навчання:

Знання:

  • нормативно-правова база відвідування уроків;
  • сучасні моделі спостереження: коучингове, партнерське, розвиткове;
  • етапи проведення спостереження та формати фіксації результатів.

Уміння та навички:

  • планувати і проводити спостереження за уроком із чіткою метою;
  • вести ефективну бесіду після уроку, використовуючи прийоми активного слухання та відкриті запитання;
  • застосовувати шаблони та інструменти аналізу уроку;
  • формулювати зворотний зв’язок, який мотивує та підтримує розвиток учителя.

Установки до:

  • партнерського підходу у взаємодії з педагогами;
  • поваги до педагогічної свободи вчителя;
  • постійного професійного вдосконалення та відкритості до рефлексії.

Ознайомлення з презентацією та всіма гіперпокликаннями в ній.

Детальніше про захід: Перейти за покликанням

Програма виконується в асинхронному режимі

Успішне виконання заходів за програмою дає можливість педагогічному працівнику пройти чергову (позачергову) атестацію, за умови визнання Сертифіката педагогічною радою закладу