"Experience AI": занурення (онлайн-воркшоп)
Програма має на меті методичну підготовку вчительства до викладання навчальної програми «Experience AI. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти, розробленої не на основі модельної навчальної програми. Experience AI — це освітня програма, яка пропонує вчительству не залежно від фаху і предмета викладання новітні ресурси зі штучного інтелекту та машинного навчання для навчання учнівства. Розроблена у співпраці Raspberry Pi Foundation і Google DeepMind, програма підтримує педагогів у захопливій і швидко мінливій сфері штучного інтелекту та залучає молодь до вивчення цього предмета.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Програма «Experience AI» упроваджується в Україні громадською організацією «ЕдКемп Україна» у партнерстві з Raspberry Pi Foundation завдяки фінансуванню Перейти за покликанням .Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Інше: соціальна компетентність; інноваційність; навчання впродовж життя; педагогічна фасилітація.
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Перелік професійних компетентностей:
- Позашкільна освіта
- Інше: загальна середня освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
- А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
- А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
- АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
Програма розрахована на 24 години і реалізується відповідно до тематичного плану.
Тематичний план:
Онлайн-воркшоп.
- Мета, зміст і структура програми «Experience AI». Особливості викладання програми та її навчально-методичне забезпечення. Ознайомлення з інструментарієм оцінювання навчальних досягнень.
- Змістові лінії програми.
- Змістова лінія «Основи ШІ»:
Урок 1 «Що таке ШІ?».
Урок 2 «Як комп’ютери навчаються на даних». Інтеграція змісту уроків до навчальних предметів різних освітніх галузей.
Урок 3 «Упереджені дані — упереджені результати».
Урок 4 «Дерева рішень».
Урок 5 «Як розв’язувати завдання за допомогою моделей машинного навчання».
Урок 6 «Картки моделей і професії».
Додаткові уроки.
- Змістова лінія «Безпека ШІ».
- Питання етики, цифрової гігієни та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху.
- Інтеграція теми штучного інтелекту до навчальних предметів різних освітніх галузей.
- Інтеграція з програмами «Аси інтернету» і соціально-емоційного та етичного навчання.
Учительська практика (12 годин) — проведення уроків для учнівства 5-9 класів за модулем «Основи ШІ» та додаткових уроків.
Практикум «Клуб ентузіастів програми “Experience AІ”» з фокусом на питаннях етики, цифрової гігієні та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху (4 години).
Підсумкова робота (2 години). Заповнення підсумкової форми з висновком щодо цінності та практико-орієнтованого спрямування програми «Experience AI».
випускники/-иці програми мають сформоване уявлення про концептуальні підходи і принципи, структуру і зміст програми «Experience AI» та можливості її інтеграції з програмами «Аси інтернету» і соціально-емоційного та етичного навчання; підвищили компетентність з питань етики, цифрової гігієни та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху; отримали методичну підготовку до викладання програми учнівству 5-9-х класів.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації потребує особистості присутності учасницького кола на всіх навчальних сесіях, є практико-орієнтованим, передбачає обовʼязкове використання компʼютера або ноутбуку. Для зарахування на навчання за програмою підвищення кваліфікації всі охочі, що подали заявку на навчання, мають виконати такі умови:
- заповнити реєстраційну гугл-форму,
- подати заявку на платформі «EdWay»,
- приєднатися до каналу комунікації учасницького кола.
На електронні адреси осіб, які подадуть заявку на навчання на платформі «EdWay» не пізніше ніж за 3 дні до старту навчання буде надіслано інформаційний лист з докладною інформацією про перебіг навчання та необхідними покликаннями.
Для отримання документа про підвищення кваліфікації особа має відвідати всі частини онлайн-воркшопу за програмою, успішно завершити учительську практику та надати зворотний звʼязок у підсумковій формі з висновком щодо цінності та практико-орієнтованого спрямування програми.
Викладання програми «Experience AI» для учнівства потребує використання компʼютерної техніки і доступу до швидкісного інтернету.
Програма реалізується навчальними потоками тривалістю до 5 тижнів.
| Зміст навчання | Місяць 2026 року (окрім липня і серпня) | |||||
| Об-сяг у год. | 1 тиждень | 2 тиждень | 3 тиждень | 4 тиждень | 5 тиждень | |
| Сесія 1 (уроки 1,2) | 2 | понеділок 16:00 до 18:00 | ||||
| Учительська практика | 4 | |||||
| Сесія 2 (уроки 3,4) | 2 | понеділок 16:00 до 18:00 | ||||
| Учительська практика | 4 | |||||
| Сесія 3 (уроки 5,6) | 2 | понеділок 16:00 до 18:00 | ||||
| Учительська практика | 4 | |||||
Практикум «Клуб ентузіастів програми “Experience AІ”» з фокусом на питаннях етики, цифрової гігієни та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху (засідання 1) | 2 | понеділок 16:00 до 18:00 | ||||
Практикум «Клуб ентузіастів програми “Experience AІ”» з фокусом на питаннях етики, цифрової гігієни та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху (засідання 2) | 2 | понеділок 16:00 до 18:00 | ||||
| Підсумкова робота | 2 | ХХХ | ||||
| Генерація сертифікатів | ХХХ | |||||
| РАЗОМ у годинах | 24 | |||||
| Разом у кредитах ЄКТС | 0,80 | |||||