POSİTUM – ВИХОВАННЯ: ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ ПРИНЦИПИ В ОСВІТІ ТА БАТЬКІВСТВІ
Для педагогів: розширення у педагогів бачення та розуміння психіки дитини, що буде корисним педагогам як у роботі з дітьми, так і у ситуаціях, що стосуються роботи з батьками; формування цілісного, науково та терапевтично обґрунтованого розуміння розвитку дитини, її потреб, здібностей і симптомів на основі методології позитивної психотерапії та сучасної психології розвитку. Для батьків: допоможіть батькам побачити дитину чисто – не лише через поведінку, а через її емоції, потреби й внутрішній потенціал; розвиток усвідомленого, теплого й підтримувального виховання, заснованого на довірі та співучасті; сприяти розумінню дитячих реакцій як мови душі й формувати стосунки, у яких дитина росте з любові, а не зі страху. Живий курс для батьків і педагогів про дитину як цілісність: “тіло - душа - дух” у парадигмі позитивної психотерапії, з урахуванням воєнного досвіду українських дітей.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ТОВ «АКАДЕМІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСВІТИ»Розробники / розробниці програми:
Слободян Ольга Миколаївна, психодинамічний психотерапевт – сертифікація в методі Позитивна транскультурна психотерапія Н.Пезешкіана (більше 8000 год. практики). Стаж роботи практичним психологом в закладах освіти – 18 років, практичний психолог вищої кваліфікаційної категорії (на час роботи в освіті). Психолог InterContinental Kyiv. Член Всесвітньої Асоціації Позитивної Психотерапії (WAPP), Української Асоціації Позитивної Психотерапії (УАПП) та Української Спілки Психотерапевтів (УСП).Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вихователь
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Методист
- Практичний психолог
- Психолог
- Соціальний педагог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інноваційна компетентність
- Культурна компетентність
- Основи андрагогіки
- Соціально-емоційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Усі предметні галузі
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Г2.3. Здатність організовувати осередки навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- Д1.З. Здатність до інноваційної діяльності
Після навчання:
- автор надає відповіді на запитання
- методична підтримка
Завдання програми:
- ознайомити учасників із концепцією триєдиної природи людини (тіло-душа-дух) і модель балансу психіки;
- сформувати вміння розпізнавати й підтримувати первинні та вторинні актуальні можливості дитини в сенситивні періоди розвитку;
- розвинути навички аналізу поведінки дитини через канали пізнання (тіло, інтелект, традиції, інтуїція) та вміння помічати їх блокування;
- ознайомитися з транскультурною моделлю формування особистості та ролі сім’ї, школи й громади у становленні «Я» дитини;
- надати розуміння вікових криз як природних етапів розвитку та формувати адекватні реакції дорослих на дитячі зміни;
- надати розуміння про сепарацію та її значення у формуванні зрілості у дорослому віці;
- окреслити розуміння про соціальні потреби і способи актуалізації потенціалу для задоволення цих потреб;
- навчити розпізнавати дитячі симптоми як сигнали внутрішніх конфліктів, а не як «проблемну поведінку», і формувати підтримувальні стратегії;
- поглибити усвідомлення впливу війни та травматичного досвіду на дитячу психіку й розробити ресурсоорієнтовані підходи до виховання в кризових умовах.
Програмні результати навчання:
Знання:
- концепція триєдиної природи людини і модель балансу психіки за Н.Пезешканом;
- первинні та вторинні актуальні здібності дитини в сенситивні періоди розвитку;
- канали пізнання психіки за Н.Пезешкіаном;
- транскультурна модель формування особистості;
- вікові кризи розвитку;
- сепарація \ індивідуація та їх значення у формуванні зрілості у дорослому віці;
- соціальні потреби у дітей;
- дати загальне розуміння порушень у розвитку та алгоритму подальших дій при виявленні
Уміння (навички):
- практичні навички роботи з особистістю дитини з урахуванням психотерапевтичних принципів;
- практичні навички у розумінні себе за допомогою вправ та методик самопізнання у процесі взаємодії з учнями та вихованцями;
- навички комунікації з дітьми під час організації освітнього процесу в умовах воєнного стану
Курс «Positum - виховання» спрямований на формування у батьків та педагогів цілісного бачення розвитку дитини через призму тілесних, емоційних і духовно-смислових процесів. Програма поєднує знання психології розвитку, педагогіки та позитивної психотерапії, пропонуючи інструменти для розуміння дитячих проявів, сенситивних періодів, криз і симптомів з точки зору психодинамічної, ресурсоорієнтованої, гуманістичної позиції. Увага приділена впливу воєнного досвіду на психіку дітей, відновленню почуття безпеки, ресурсності й розвитку стійкості через осмислені дії дорослого. Курс має практичний формат і включає вправи, самооцінку актуальних здібностей і ресурсів, інформаційні ґайди для особистого користування.
Запрошені експерти:
- Ольга Тімонова – вчитель математики та інформатики, директор Приватного закладу загальної середньої освіти І ступеня «Академія сучасної освіти» з поглибленим вивченням іноземних мов. На посаді директора 7 років. Педагогічний стаж 27 років
- Тема, що висвітлюватиметься експертом - «Освітній трикутник у кризових умовах: школа - діти - батьки»;
- Міла Гребенюк - клінічний психолог, нейропсихолог, старший викладач кафедри медичної психології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Читає курси лекцій з дорослої та дитячої клінічної нейропсихології, абілітації дітей на циклі спеціалізації «Клінічна психологія»
- Тема, що висвітлюватиметься експертом – «Червоні прапорці у розвитку».
Тренер: Перейти за покликанням
Детальніше про курс: Перейти за покликанням
Структура програми
6 зустрічей / 15 годин (теорія) - 15 год (самоопрацювання)
- Зустріч 1. Positum-бачення дитини:
1.1 Триєдина природа людини: тіло-душа-дух
1.2 Модель балансу психіки
- Зустріч 2. Здібності психіки та сенситивність для розвитку:
2.1 Первинні й вторинні актуальні здібності
2.2 Вікові «вікна можливостей» і формування прив’язаності
- Зустріч 3. Як дитина пізнає світ:
3.1 Чотири канали пізнання
3.2 Positum-готовність до школи
- Зустріч 4. Формування Я:
4.1 Транскультурна модель особистості
4.2 Роль сім’ї, школи й громади у формуванні каркасу Я – експертна думка запрошеного спікера
- Зустріч 5. Вікові кризи: норма чи проблема:
5.1 Розвиткові кризи дитинства
5.2 «Заповітна сепарація»
5.3 Соціальні потреби дитини
- Зустріч 6. Дитячі симптоми як сигнали:
6.1 Поведінка як мова дитячого досвіду
6.2 Дитинство під обстрілами: війна, травма, стійкість
6.3 Червоні прапорці у розвитку - експертна думка запрошеного спікера
Дати проведення: 21.11.25; 28.11.25; 05.12.25; 12.12.25; 19.12.25; 26.12.25
Час проведення: 19.00 год. - 21.30год.\22.00год
Успішне виконання заходів за програмою дає можливість педагогічному працівнику пройти чергову (позачергову) атестацію, за умови визнання Сертифіката педагогічною радою закладу