Тьюторинг та СЕЕН у математиці
Ознайомити вчителів математики із системним, трикомпонентним підходом (Психологічна стабілізація, Практична мотивація, Академічна компенсація) у контексті тьюторства та надати їм практичні інструменти СЕЕН (соціально-емоційного та етичного навчання) для: - Подолання освітніх втрат у математиці. - Формування безпечного, підтримуючого середовища для учнів в умовах стресу. - Підвищення внутрішньої мотивації учнів через демонстрацію практичної значущості предмета.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ФОП Сагай Анастасія МиколаївнаРозробники / розробниці програми:
Сагай Анастасія МиколаївнаОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Математична компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Перелік професійних компетентностей:
- Математика
- Математика (Алгебра і початки аналізу)
- Математика (Геометрія)
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В2.4. Здатність підтримувати особисте фізичне та психоемоційне здоров’я під час професійної діяльності
- Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Г2.3. Здатність організовувати осередки навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
Напрям програми підвищення кваліфікації – це Освітній тьюторинг та СЕЕН (Соціально-емоційне та етичне навчання) у викладанні математики. Актуальність програми зумовлена необхідністю подолання освітніх втрат та ефективної організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання та воєнного стану. Програма ґрунтується на трикомпонентній педагогічній ідеї: Психологічна стабілізація, Практична мотивація та Академічна компенсація. Формат проведення – тренінг.
Прорама підвищення кваліфікації:
Інструменти СЕЕН: Застосування прийому «Криголами» та Чек-ін/Чек-аут для діагностики соціально-емоційного стану учнів. Впровадження підтримуючого формулювання замість критики для створення атмосфери довіри.
Мотиваційні техніки: Використання практико-орієнтованого підходу та кейс-методу. Адаптація принципів «Атомних звичок» для формування щоденної, послідовної роботи та колективної звички «починати урок з дії».
Тьюторські інструменти: Розробка «Маршрутних листів» для покрокової індивідуальної роботи учнів і самоконтролю. Використання Інтелектуальних карт та Карт теми/предмета для візуалізації та систематизації знань.
Оцінювання: Впровадження елементів формувального оцінювання та самооцінювання. Застосування шкали «Сходинки самозростання» (або «Здолай вершину гори») для рефлексії процесу навчання, а не лише кінцевого результату.
1. Психологічна стабілізація (СЕЕН) 🤝
Діагностувати емоції: Застосовувати «Криголами» та Чек-ін для швидкої діагностики емоційного стану учнів.
Створювати підтримку: Використовувати підтримуюче формулювання та обговорювати емоції через вправу «Формула – Емоція – Чому?» для зниження тривожності.
2. Практична мотивація
Надавати сенс: Застосовувати кейс-метод та практико-орієнтований підхід для зв'язку математики з інтересами учнів.
Формувати звички: Впроваджувати принцип «Атомних звичок» для формування щоденної послідовної мікродії ("+1 дію") та культивування Мислення зростання.
3. Академічна компенсація (Тьюторинг)
Індивідуалізувати роботу: Розробляти та використовувати «Маршрутні листи» для покрокового самоконтролю та індивідуалізації навчання.
Систематизувати матеріал: Застосовувати Інтелектуальні карти та Карти теми/предмета для візуалізації структури знань.
Забезпечувати рефлексію: Впроваджувати інструменти формувального оцінювання та самооцінювання (наприклад, «Сходинки самозростання») для розвитку відповідальності учнів за власний результат.