Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Тьюторинг та СЕЕН у математиці

Ознайомити вчителів математики із системним, трикомпонентним підходом (Психологічна стабілізація, Практична мотивація, Академічна компенсація) у контексті тьюторства та надати їм практичні інструменти СЕЕН (соціально-емоційного та етичного навчання) для: - Подолання освітніх втрат у математиці. - Формування безпечного, підтримуючого середовища для учнів в умовах стресу. - Підвищення внутрішньої мотивації учнів через демонстрацію практичної значущості предмета.

Тьюторинг та СЕЕН у математиці

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ФОП Сагай Анастасія Миколаївна

Розробники / розробниці програми:

Сагай Анастасія Миколаївна

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Математична компетентність
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Перелік професійних компетентностей:

  • Математика
  • Математика (Алгебра і початки аналізу)
  • Математика (Геометрія)

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • В2.4. Здатність підтримувати особисте фізичне та психоемоційне здоров’я під час професійної діяльності
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя
  • Г2.3. Здатність організовувати осередки навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти

Напрям програми підвищення кваліфікації – це Освітній тьюторинг та СЕЕН (Соціально-емоційне та етичне навчання) у викладанні математики. Актуальність програми зумовлена необхідністю подолання освітніх втрат та ефективної організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання та воєнного стану. Програма ґрунтується на трикомпонентній педагогічній ідеї: Психологічна стабілізація, Практична мотивація та Академічна компенсація. Формат проведення – тренінг.

Прорама підвищення кваліфікації: 

Інструменти СЕЕН: Застосування прийому «Криголами» та Чек-ін/Чек-аут для діагностики соціально-емоційного стану учнів. Впровадження підтримуючого формулювання замість критики для створення атмосфери довіри.

Мотиваційні техніки: Використання практико-орієнтованого підходу та кейс-методу. Адаптація принципів «Атомних звичок» для формування щоденної, послідовної роботи та колективної звички «починати урок з дії».

Тьюторські інструменти: Розробка «Маршрутних листів» для покрокової індивідуальної роботи учнів і самоконтролю. Використання Інтелектуальних карт та Карт теми/предмета для візуалізації та систематизації знань.

 

Оцінювання: Впровадження елементів формувального оцінювання та самооцінювання. Застосування шкали «Сходинки самозростання» (або «Здолай вершину гори») для рефлексії процесу навчання, а не лише кінцевого результату.

 

 

 

1. Психологічна стабілізація (СЕЕН) 🤝

Діагностувати емоції: Застосовувати «Криголами» та Чек-ін для швидкої діагностики емоційного стану учнів.

Створювати підтримку: Використовувати підтримуюче формулювання та обговорювати емоції через вправу «Формула – Емоція – Чому?» для зниження тривожності.

 

2. Практична мотивація

Надавати сенс: Застосовувати кейс-метод та практико-орієнтований підхід для зв'язку математики з інтересами учнів.

Формувати звички: Впроваджувати принцип «Атомних звичок» для формування щоденної послідовної мікродії ("+1 дію") та культивування Мислення зростання.

 

3. Академічна компенсація (Тьюторинг) 

Індивідуалізувати роботу: Розробляти та використовувати «Маршрутні листи» для покрокового самоконтролю та індивідуалізації навчання.

Систематизувати матеріал: Застосовувати Інтелектуальні карти та Карти теми/предмета для візуалізації структури знань.

Забезпечувати рефлексію: Впроваджувати інструменти формувального оцінювання та самооцінювання (наприклад, «Сходинки самозростання») для розвитку відповідальності учнів за власний результат.