Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

"Педагогічна інтернатура від А до Я"

Мета програми: роз’яснити нормативні апекти напрямку "педагогічна інтернатура", кроки впровадження, дати готові матеріали для керівників, заступників, вчителів.

"Педагогічна інтернатура від А до Я"

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Академія квантового розвитку Оксани Токар

Розробники / розробниці програми:

Оксана Токар, співавтор посібника "Педагогічна ітернатура. Щоденник наставника"

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Заступник керівника
  • Методист
  • Педагог професійного навчання
  • Практичний психолог

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Організаційна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Прогностична компетентність
  • Проєктувальна компетентність
  • Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Усі предметні галузі

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
  • Д1.2. Здатність надавати підтримку колегам у їхньому професійному розвитку
  • Д1.З. Здатність до інноваційної діяльності

Після навчання:

  • автор надає відповіді на запитання
  • можлива підтримка у впровадженні педагогічної інтернатури

1. Вступ. Актуальність педагогічної інтернатури

2. Нормативна база педагогічної інтернатури

3. Організація педагогічної інтернатури в закладі освіти

4. Наставник як ключова фігура: компетентності, ролі, стилі взаємодії

5. Практичні інструменти реалізації програми

6. Роль адміністрації. Моніторинг, підтримка, звітність

7. Завершення. Питання-відповіді. Рефлексія

Після проходження курсу учасники:

  • володітимуть знаннями про нормативно-правове підґрунтя педагогічної інтернатури (Закон України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення про педагогічну інтернатуру, Професійний стандарт вчителя);
  • знатимуть основні завдання, зміст, тривалість, форми реалізації педагогічної інтернатури;
  • розумітимуть ролі учасників інтернатури: інтерна, наставника, адміністрації, професійних спільнот;
  • ознайомляться з етапами педагогічної інтернатури, механізмом планування, супроводу та оцінювання результатів;
  • знатимуть принципи педагогічного наставництва, фасилітації, коучингу та підтримки професійного розвитку молодого вчителя.

 

Уміння (навички):

Учасники курсу зможуть:

  • створювати та реалізовувати Програму педагогічної інтернатури згідно з чинним Положенням;
  • складати індивідуальні плани, графіки зустрічей, чеклісти та оцінювальні форми для моніторингу;
  • організовувати професійне спілкування та ефективну співпрацю між інтерном і наставником;
  • застосовувати сучасні методи коучингу, фасилітації, супервізії у роботі з молодими педагогами;
  • формувати цикл педагогічної інтернатури за логікою розвитку (від першої зустрічі до підсумкової рефлексії);
  • користуватись інструментами підтримки ментального здоров’я, тайм-менеджменту та особистісного росту педагога;
  • працювати з шаблонами документації, яка підтверджує проходження інтернатури (накази, звіти, протоколи, рекомендації).

 

Установки до:

  • відповідального супроводу молодих педагогів і розвитку наставницької культури в закладі освіти;
  •  системного мислення, професійного лідерства та відкритості до змін в освітньому середовищі;
  • постійного самовдосконалення як керівника або наставника;
  • усвідомленого управління професійною взаємодією, збереження психологічного ресурсу та стійкості;
  • впровадження інноваційних підходів до супроводу молодого вчителя на основі реальних кейсів і практики.

Програма виконується в асинхронному режимі

Успішне виконання заходів за програмою дає можливість педагогічному працівнику пройти чергову (позачергову) атестацію, за умови визнання Сертифіката педагогічною радою закладу