"Педагогічна інтернатура від А до Я"
Мета програми: роз’яснити нормативні апекти напрямку "педагогічна інтернатура", кроки впровадження, дати готові матеріали для керівників, заступників, вчителів.
Подати заявку
100
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Академія квантового розвитку Оксани ТокарРозробники / розробниці програми:
Оксана Токар, співавтор посібника "Педагогічна ітернатура. Щоденник наставника"Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Заступник керівника
- Методист
- Педагог професійного навчання
- Практичний психолог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Навчання впродовж життя
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Прогностична компетентність
- Проєктувальна компетентність
- Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Усі предметні галузі
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
- Д1.2. Здатність надавати підтримку колегам у їхньому професійному розвитку
- Д1.З. Здатність до інноваційної діяльності
Після навчання:
- автор надає відповіді на запитання
- можлива підтримка у впровадженні педагогічної інтернатури
1. Вступ. Актуальність педагогічної інтернатури
2. Нормативна база педагогічної інтернатури
3. Організація педагогічної інтернатури в закладі освіти
4. Наставник як ключова фігура: компетентності, ролі, стилі взаємодії
5. Практичні інструменти реалізації програми
6. Роль адміністрації. Моніторинг, підтримка, звітність
7. Завершення. Питання-відповіді. Рефлексія
Після проходження курсу учасники:
- володітимуть знаннями про нормативно-правове підґрунтя педагогічної інтернатури (Закон України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення про педагогічну інтернатуру, Професійний стандарт вчителя);
- знатимуть основні завдання, зміст, тривалість, форми реалізації педагогічної інтернатури;
- розумітимуть ролі учасників інтернатури: інтерна, наставника, адміністрації, професійних спільнот;
- ознайомляться з етапами педагогічної інтернатури, механізмом планування, супроводу та оцінювання результатів;
- знатимуть принципи педагогічного наставництва, фасилітації, коучингу та підтримки професійного розвитку молодого вчителя.
Уміння (навички):
Учасники курсу зможуть:
- створювати та реалізовувати Програму педагогічної інтернатури згідно з чинним Положенням;
- складати індивідуальні плани, графіки зустрічей, чеклісти та оцінювальні форми для моніторингу;
- організовувати професійне спілкування та ефективну співпрацю між інтерном і наставником;
- застосовувати сучасні методи коучингу, фасилітації, супервізії у роботі з молодими педагогами;
- формувати цикл педагогічної інтернатури за логікою розвитку (від першої зустрічі до підсумкової рефлексії);
- користуватись інструментами підтримки ментального здоров’я, тайм-менеджменту та особистісного росту педагога;
- працювати з шаблонами документації, яка підтверджує проходження інтернатури (накази, звіти, протоколи, рекомендації).
Установки до:
- відповідального супроводу молодих педагогів і розвитку наставницької культури в закладі освіти;
- системного мислення, професійного лідерства та відкритості до змін в освітньому середовищі;
- постійного самовдосконалення як керівника або наставника;
- усвідомленого управління професійною взаємодією, збереження психологічного ресурсу та стійкості;
- впровадження інноваційних підходів до супроводу молодого вчителя на основі реальних кейсів і практики.
Програма виконується в асинхронному режимі
Успішне виконання заходів за програмою дає можливість педагогічному працівнику пройти чергову (позачергову) атестацію, за умови визнання Сертифіката педагогічною радою закладу