Програма курсу підвищення кваліфікації: «Classroom Management: стратегії 4К (Контроль, Комунікація, Кооперація, Креативність)»
Практичні рішення для поширених перешкод управління класом, які охоплюють чотири ключові стратегії 4К: Контроль, Комунікація, Кооперація, Креативність.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ТОВ «ПЗЗСО «Київський ліцей «Школа сучасної освіти «АСЕ»Розробники / розробниці програми:
Єрьоміна Юлія, учителька вищої категорії, учитель-методистНапрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований мультимедійний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інноваційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Біологія
- Географія
- Іноземна мова (англійська)
- Іноземна мова (іспанська)
- Іноземна мова (німецька мова)
- Інформатика
- Історія України
- Математика
- Українська література
- Українська мова
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
- АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В1.1. Здатність створювати умови, які забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- Г1. Прогностична компетентність
- Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Г2.3. Здатність організовувати осередки навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- Д1.З. Здатність до інноваційної діяльності
Після опрацювання інтерактивної презентації пропонується виконання тестів за матеріалом. 85% правильних відповідей гарантують отримання сертифікату
Програма курсу підвищення кваліфікації: «Classroom Management: стратегії 4К (Контроль, Комунікація, Кооперація, Креативність)»
1. Інформація про суб'єкта, напрям та обсяг
Найменування суб'єкта, що проводить підвищення кваліфікації: ТОВ «ПЗЗСО «Київський ліцей «Школа сучасної освіти «АСЕ»
Тема (напрям, найменування): Ефективне управління класом та поведінкою: стратегії 4К (Контроль, Комунікація, Кооперація, Креативність) у роботі з середньою та старшою школою.
Зміст та обсяг (тривалість): Десять (10) годин / один (0,1) кредит ЄКТС.
Форма навчання: Змішана (Blended Learning). Поєднує очну роботу (лекція та тренінг) і самостійну практичну діяльність.
2. Зміст та графік освітнього процесу
Навчання розподілено на десять (10) годин і охоплює чотири (4) ключові стратегії 4К, які надають практичні рішення для поширених перешкод управління класом.
📅 Терміни виконання програми (очно)
Загальний термін виконання програми – десять (10) годин.
| Час | Модуль / Стратегія | Ключовий зміст (Навчання про...) |
| 1 | Вступ. Постановка цілей. | Філософія ефективного управління класом: від контролю до лідерства. Чому викладання може бути важким, і як запобігти хаосу. Огляд актуальних тактик управління. |
| 2 | I. КОНТРОЛЬ (Проактивний) | Розробка Плану організації класу. Встановлення правил класу з учнями. Позитивна дисципліна: перетворення «покарання» на «нагороду». Обмеження часу для діяльності. |
| 3 | II. КОМУНІКАЦІЯ (Діалог і емоції) | Навички керування класом: створення щасливого класу. Використання вербальної та невербальної комунікації. Техніки керування поведінкою: як зупинити безлад із гумором. Звернення до батьків. |
| 4 | III. КООПЕРАЦІЯ (Залучення) | Залучення студентів до класу та онлайн-навчання. Інтерактивна діяльність: групові проєкти та командна робота. Використання думки студента та експертна оцінка. |
| 5 | IV. КРЕАТИВНІСТЬ (Інновації) | Застосування інноваційних методів навчання. Практика Перевернутого класу. Інтерактивні заняття: вікторини, рольова гра, дебати. |
| 6 | Інструменти та підсумки | Огляд Цифрових інструментів (CRS, Google Classroom та альтернативи). Формувальне оцінювання як стратегія управління. Підсумкова робота. |
3. Компетентності (вдосконалені та набуті)
а. Загальні компетентності (зк)
- ЗК-1. Інформаційно-цифрова компетентність: Здатність використовувати технологічні інструменти (зокрема, Системи реагування в класі (CRS) ) та LMS (Google Classroom ) для керування навчанням та оцінки розуміння учнями.
- ЗК-2. Комунікативна компетентність: Здатність покращувати навички слухання, що веде до турботи та співчуття. Уміння використовувати вербальну та невербальну комунікацію для встановлення меж.
- ЗК-3. Навчальна компетентність: Здатність до самодослідження та самооцінки. Уміння адаптувати викладання.
б. Фахові компетентності (фк)
- ФК-1. Управлінська компетентність: Здатність розробити План організації класу , щоб змусити учнів відповідати за свою поведінку і дотримуватися кордонів.
- ФК-2. Оцінювально-коригувальна компетентність: Уміння застосовувати Формувальне оцінювання (вікторини, дискусії ) для збору інформації та адаптації викладання відповідно до темпу учня.
- ФК-3. Проєктувальна компетентність: Здатність створювати цікаві уроки та вдосконалювати їх інтерактивними заняттями. Уміння використовувати інноваційні методи (навчання за проєктом, Перевернутий клас ).
- ФК-4. Соціально-емоційна компетентність: Здатність бути зразком для наслідування для учнів і створювати сприятливе навчальне середовище.
4. Результати навчання (опис очікуваних результатів)
Після успішного завершення курсу педагоги:
- Зможуть безперебійно керувати класом , створивши здорове та вільне від стресу навчальне середовище.
- Набудуть практичних рішень для поширених перешкод управління класом , зокрема, встановлюючи правила в класі та межі між вчителями й учнями.
- Оволодіють навичками м'якого спілкування (soft skills), які допомагають учням впоратися з кризами та краще розуміти ситуації.
- Вмітимуть посилювати та вдосконалювати уроки, використовуючи інтерактивні заняття з захоплюючим вмістом, що полегшує взаємодію студентів.
- Зможуть використовувати інструменти для підвищення залучення студентів, такі як вікторини, ігри та спільні завдання , зокрема, у віртуальній класній кімнаті.
- Зменшать неприйнятну поведінку учнів, мотивуючи їх розвивати свій потенціал , що зробить керування класом набагато легшим.
- Ознайомлення з презентацією та всіма гіперпокликаннями в ній
- Проходження тестування на 85%
Інтерактивна презентація Перейти за покликанням
Після ознайомлення з презентацією необхідно перейти до тестування Перейти за покликанням