Підвищення кваліфікації заступників директорів з виховної роботи «Розвиток професійної компетентності заступників директорів з виховної роботи»
ММетою проведення курсів є вдосконалення інтелектуальнопізнавальної, мотиваційно-ціннісної та практично-діяльністної сфер особистості слухачів, підвищення їх професійної компетентності та культури, формування компетентностей заступників керівників з виховної роботи закладів загальної середньої освіти, необхідних для ефективної роботи відповідно до існуючого нормативно-правового забезпечення.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Гусь Т.Й., завідувачка навчально-методичної лабораторії виховної роботи та позашкільної освітиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Заступник директора
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Розвиток професійної компетентності заступників директорів з виховної роботи
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, які забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2.3датнІсть до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувана освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Управлінська модель партнерської взаємодії учасників освітнього процесу
| 2 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1 | Оцінювання управлінських процесів: методика, інструментарій та методи збору інформації | 4 | 4 | ||
2.2 | Реалізація партнерського підходу в освітньому процесіНової української школи
| 4 | 2 | 2 | |
2.3 | Сучасні пріорітети виховання особистості | 4 | 2 | 2 | |
2.4 | Особливості мовленнєвої комунікації дітей з особливими освітніми потребами | 4 | 2 | 2 | |
2.5 | Вплив молодіжних субкультур на формування особистості у підлітковому та юнацькому віці | 2 | 2 | ||
2.6 | Атестація педагогічних працівників: сучасний стан і перспективи | 2 | 2 | ||
2.7 | Психосоматичні маркери стану учасників освітнього процесу | 2 | 2 | ||
2.8 | Соціально-педагогічна підтримка учасників освітнього процесу
| 2 | 2 | ||
2.9 | Ділове українське мовлення
| 2 | 2 | ||
Разом: | 28 | 18 | 10 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1 | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом: | 30 | 18 | 12 |
Програмні результати навчання:
− засвоїти концепції, принципи, основні підходи до організації виховної роботи в закладах загальної середньої освіти;
− розуміти ключові поняття в методиці виховання; знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу заступників керівників з виховної роботи −
− оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей і вимог Нової української школи;
− організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих під час вивчення програми курсів;
− створювати сприятливі умови для навчання, розвитку та становлення особистості учня;
− демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах;
− проєктувати власну програму професійного розвитку;
− здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність у педагогічному колективі, суспільстві, громаді щодо важливості виховання поваги до знань, грамотних громадян, мовних особистостей.