ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ТА ЕМОЦІЙНА ПІДТРИМКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Мета програми полягає у сформованості уявлень освітян про механізми й умови психологічної безпеки дітей і дорослих; навичок застосування цих уявлень у професійній діяльності, сформованості необхідних навичок, розвитку відповідних якостей у педагогів і психологів закладів освіти різного типу.
Подати заявку
205

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
В.В. Примакова, д.п.н., професор, професор кафедри Ю.А. Агачева, к.псих.н., доцент кафедри О.І. Ковальова, завідувач навчальнометодичної лабораторії практичної психології та соціальної роботиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Педагогічні працівники закладів освіти
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Педагогічні працівники закладів освіти
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної взаємодії із здобувачами освіти в освітньому процесі
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.3. Здатність формувати в здобувачів освіти культуру здорового й безпечного способу життя
- В2.4. Здатність підтримувати особисте фізичне та психоемоційне здоров’я під час професійної діяльності
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ | Назви теоретичних розділів | К-сть годин | |||
Лек. | Практ. Сам.р. | Усього | |||
МОДУЛЬ І. Теоретичний аспект проблеми забезпечення психологічної допомоги та емоційної підтримки учасників освітнього процесу | |||||
1.1 | Вступ. Аналіз ключових понять: емоційний інтелект, психологічний імунітет, психотравма, стрес: контент понять, структура. Вхідне діагностування. | 2
| 2 | ||
1.2 | Компоненти ЕІ. Самомотивація. Самосвідомість. Емпатія. Саморегуляція. Ідея розбудови зцілювальних класів. | 2
| 2
| ||
1.3. | Техніки стабілізації психоемоційного стану та навички формування емоційного інтелекту (практичні вправи). Способи протидії стресам. | 4 | 2 | 6 | |
МОДУЛЬ II. Попередження психосоматичних прояві. в | |||||
2.1 | Психосоматика: сутність поняття, психосоматичні маркери. | 2 | 2 | ||
2.2 | Самодіагностика наявності та самодопомога при виявленні в себе ознак психосоматичних проявів | 2 | 2 |
2.3 | Психотравми. Синдроми. Хвороби. Методи і способи подолання психосоматичних проявів | 2 | 2 | ||
2.4. | Рекомендації освітянам при виявленні психосоматичних маркерів у учасників освітнього процесу.
| 2 | 2 | 4 | |
МОДУЛЬ III. Резилієнтність у забезпеченні психологічної безпеки та емоційної підтримки осіб | |||||
3.1 | Резилієнтність як життєва стійкість організму: категорії, складники, способи зміцнення. | 2 | 4 | ||
3.2 | Ефективна регуляція енергії та емоцій людини у формуванні корисного мислення та навичок ефективної поведінки. |
| 2 | ||
3.3 | Інтеграція технік, стратегій, практик плекання стійкості в контекст життя вчителя. | 4 | 1 | ||
Рефлексія. Вихідне діагностування. Підсумковий контроль. | 1 | ||||
Разом: | 10 | 14 | 6 | 30 | |
Програмні результати навчання :
- розуміти ключові поняття у сфері формування особистості і розвитку освіти;
- засвоїти вихідні положення та основні закономірності застосування отриманого досвіду в організації освітнього процесу;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними техніками стабілізації психоемоційного стану, психологічної стійкості (резилієнтності) щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей їх застосування відповідно до мети;
- засвоїти сучасні емпатійні техніки, навички резилієнтності, форми і методи задля співпраці, міжособистісної взаємодії та ефективної комунікації;
- організовувати безпечне освітнє середовище, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу;
- створювати сприятливі умови психосоціальної підтримки, збереження психічного здоров’я, освітян та учнів, ефективної взаємодії здобувачів у закладах освіти;
- демонструвати уміння адекватно реагувати на виклики та діяти в складних життєвих ситуаціях, передбачати можливі результати, їх наслідки;
- проектувати власну програму професійного розвитку, а також формування і розвиток нових резилієнтних рис;
- здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність у разі отримання позитивних результатів застосування опанованої інформації.