Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Особливості викладання інтегрованого курсу «Природничі науки»» (5-6 клас)

Неперервне підвищення кваліфікації вчителів природничих дисциплін спрямоване на систематичне збагачення та оновлення наявної суми знань і умінь, послідовне вдосконалення професійних якостей, на всебічний розвиток особистості, її особистісно-культурологічних характеристик, збагачення індивідуальних освітніх і духовних потреб тощо. Для вчителя природничих дисциплін курсова підвищення кваліфікації є не лише однією з обов’язкових умов атестації, а передусім творчою сходинкою до саморозвитку й самовдосконалення, повнішої самореалізації в процесі діяльності.

«Особливості викладання інтегрованого курсу «Природничі науки»»  (5-6 клас)

Розробники / розробниці програми:

Юзбашева Г.С., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, методистка навчально-методичної лабораторії біології й хімії

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Учителі, які викладають інтегрований курс “Природничі науки” у 5-6 класах закладів загальної середньої освіти.

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Природничі науки у 5-6 класах

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
  • АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, які забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2.3датнІсть до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувана освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.2. Здатність здійснювати профілактично- просвітницьку роботу 3 учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання здобувачІв освіти

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

(очна / дистанційна форма навчання) 

 № З м і с т  В Л С П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний     
1.1 Упровадження Нової української  школи на рівні базової середньої освіти: аналіз нормативної бази  
1.2. 

Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах 

інклюзивного навчання 

 
 Усього      6  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний     
2.1. Мета та компетентнісний потенціал природничої освітньої галузі. Базові знання. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів  
2.2. 

Модельні програми інтегрованого курсу 

«Природничі науки» (5-6 клас) : огляд та аналіз. Розроблення навчальної програми і календарного планування 

  
2.3. Цифрові технології в освітньому процесі   
2.4. Технологія проєктної діяльності при викладанні інтегрованого курсу «Природничі науки» (5-6 клас)  
2.5. Особливості викладання курсу «Природничі науки» (5-6 клас) в контексті інтеграції знань про природу  
2.6. Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти у Новій українській школі з інтегрованого курсу «Природничі науки» (5-6 клас)   
 Усього 22  14 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний     
3.1. Зворотній зв’язок. Підсумкове тестування   
 Разом 30 12  18 

 

  • Програмні результати навчання: 
  • знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку природничої освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу вчителя; 
  • засвоїти ключові поняття в галузі природничої освіти, її концепції та принципи; 
  • оволодіти науково      обґрунтованими  методами   та      сучасними 

інформаційними технологіями щодо підготовки уроків з інтегрованого курсу; - організовувати освітній процес, спираючись на використання 

теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання; 

  • демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах.