«Особливості викладання інтегрованого курсу «Природничі науки»» (5-6 клас)
Неперервне підвищення кваліфікації вчителів природничих дисциплін спрямоване на систематичне збагачення та оновлення наявної суми знань і умінь, послідовне вдосконалення професійних якостей, на всебічний розвиток особистості, її особистісно-культурологічних характеристик, збагачення індивідуальних освітніх і духовних потреб тощо. Для вчителя природничих дисциплін курсова підвищення кваліфікації є не лише однією з обов’язкових умов атестації, а передусім творчою сходинкою до саморозвитку й самовдосконалення, повнішої самореалізації в процесі діяльності.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Юзбашева Г.С., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, методистка навчально-методичної лабораторії біології й хіміїОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Учителі, які викладають інтегрований курс “Природничі науки” у 5-6 класах закладів загальної середньої освіти.
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Природничі науки у 5-6 класах
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
- А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
- АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, які забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2.3датнІсть до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувана освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично- просвітницьку роботу 3 учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання здобувачІв освіти
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Упровадження Нової української школи на рівні базової середньої освіти: аналіз нормативної бази | 4 | 2 | 2 | |
1.2. | Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання | 2 | 2 | 2 | |
Усього | 6 | 4 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Мета та компетентнісний потенціал природничої освітньої галузі. Базові знання. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів | 4 | 2 | 2 | |
2.2. | Модельні програми інтегрованого курсу «Природничі науки» (5-6 клас) : огляд та аналіз. Розроблення навчальної програми і календарного планування | 2 | 2 | ||
2.3. | Цифрові технології в освітньому процесі | 4 | 4 | ||
2.4. | Технологія проєктної діяльності при викладанні інтегрованого курсу «Природничі науки» (5-6 клас) | 4 | 2 | 2 | |
2.5. | Особливості викладання курсу «Природничі науки» (5-6 клас) в контексті інтеграції знань про природу | 4 | 2 | 2 | |
2.6. | Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти у Новій українській школі з інтегрованого курсу «Природничі науки» (5-6 клас) | 4 | 4 | ||
Усього | 22 | 8 | 14 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Зворотній зв’язок. Підсумкове тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 12 | 18 |
- Програмні результати навчання:
- знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку природничої освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу вчителя;
- засвоїти ключові поняття в галузі природничої освіти, її концепції та принципи;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними
інформаційними технологіями щодо підготовки уроків з інтегрованого курсу; - організовувати освітній процес, спираючись на використання
теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання;
- демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах.