“Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в умовах модернізації галузі”
Мета програми полягає у формуванні необхідних для ефективної роботи компетентностей учителів зарубіжної літератури та мов національних меншин закладів загальної середньої освіти; у ознайомленні вчителів з різними підходами до модернізації процесу навчання на основі здобутків сучасної педагогіки, лінгводидактики, літературознавства; у сприянні розширенню методичного діапазону словесників, у поглибленні знань про перспективні педагогічні технології.
Подати заявку
121

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Левандовська О.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії зарубіжної літератури та мов національних меншинОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Зарубіжна література
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
- А1.2. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти мовою відповідного корінного народу або національної меншини України
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
- АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
- Д1.2. Здатність надавати підтримку колегам у їхньому професійному розвитку
- Д1.З. Здатність до інноваційної діяльності
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очно/дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | Л | П | С | С.Р. | У |
1.1. | Освітні технології в епоху цифрової трансформації: інтеграція в навчальний процес | 2 | 2 | |||
1.2. | Нестандартне мислення педагога та його роль у розв’язані педагогічних задач. | 2 | 2 | |||
Усього: | 4 | 4 | ||||
21. | Ключові компетентності нового Державного стандарту: через призму предметів мовно-літературної освітньої галузі | 2 | 2 | |||
2.2. | Сучасні стратегії навчання: підходи, методологія, форми. | 1 | 1 | 2 | ||
2.3. | Технологія проблемного й компетентнісного навчання в системі літературної освіти Нової української школи. | 2 | 2 | 4 | ||
2.4. | Стратегії читання художніх творів у школі. | 2 | 2 | |||
2.5. | Кооперативне навчання та проєктний підхід до розвитку компетентностей учнів. |
| 2 | 2 | ||
2.6. | Види та форми оцінювання навчальних досягнень учнів. Основи формувального оцінювання. | 2 | 2 | |||
2.7. | Нормативно-методичний супровід викладання літератури та мов національних меншин |
| 2 | 2 | ||
2.8. | Інформаційно-цифрова компетентність педагога: сучасні підходи та ресурси. | 2 | 2 | |||
2.9. | Основи вправного професійного мовлення вчителя ЗЗСО. | 2 | 2 | |||
2.10 | Особливості педагогічної взаємодії з учнями цифрового покоління | 2 | 2 | |||
2.11 | Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2 | |||
Усього: | 7 | 12 | 5 | 24 | ||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | |||
Разом | 11 | 14 | 5 | - | 30 |
Програмні результати навчання:
- знання і розуміння предметної галузі та професії; знання основних теорій, концепцій, що складають наукову картину світу; вміння відстоювати власні стратегії професійної діяльності в освітньому середовищі;
- здатність діяти на основі соціальної відповідальності та громадянської свідомості, застосовувати процедури і технології захисту прав і свобод особистості відповідно до основних міжнародних правозахисних документів та чинного законодавства України;
- уміння знаходити, обробляти й аналізувати інформацію з різних джерел; застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для розгляду конкретних питань з організації освітнього процесу, вирішення фахових завдань у професійно-педагогічній діяльності;
- уміння працювати в команді психолого-педагогічного супроводу дитини; здатність до ефективної міжособистісної взаємодії з колегами, дітьми та їхніми батьками в освітньому середовищі; уміння демонструвати соціально-емоційну компетентність у професійних ситуаціях;
- здатність генерувати нові ідеї, творчо підходити до вирішення професійних завдань в освітньому середовищі;
- здатність виявляти та вирішувати проблеми професійно-педагогічної діяльності; знання основних методів наукового пошуку; уміння узагальнювати, оформлювати та презентувати результати діяльності щодо удосконалення освітнього процесу;
- уміння самостійно навчатися; здатність до розвитку особистісного потенціалу, самореалізації, професійного лідерства та досягнення успіху;
- уміння планувати, організовувати, координувати, контролювати та оцінювати власну професійну діяльність; уміння швидко реагувати під час вирішення ситуативних проблем з урахуванням нових умов та обставин для прийняття рішень.