«Розвиток професійної компетентності соціальних педагогів закладів освіти в умовах неперервної освіти»
Мета полягає у розвитку загальних і професійних компетентностей соціальних педагогів необхідних для втілення державної політики у сфері загальної середньої освіти, засади якої викладені у Законі України «Про освіту», Законі України «Про повну загальну середню освіту», та для організації освітнього процесу на основі Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.
Подати заявку
114

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Ковальова О.І. завідувачка навчально-методичної лабораторії практичної психології і соціальної роботиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Соціальний педагог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Соціальний педагог
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інфомаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Реалізація партнерського підходу в освітньому процесі Нової української школи | 4 | 2 | 2 | |
1.2. | Самооцінювання професійної діяльності, критичної саморефлексії та визначення індивідуальних потреб в професійному розвитку | 2 | 2 | ||
1.3. | Організація діяльності психологічної служби в умовах трансформації освіти | 2 | 2 | ||
Усього | 8 | 6 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Атестація педагогічних працівників в умовах воєнного стану | 2 | 2 | ||
2.3. |
Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2 | ||
2.4. | Формування життєвої компетентності особистості | 4 | 2 | 2 | |
2.5. | Інтерактивні форми просвітницько-профілактичної роботи в освітньому закладі | 4 | 2 | 2 | |
2.7. | Психосоматичні маркери стану учасників освітнього процесу | 4 | 2 | 2 | |
2.8. | Актуальні проблеми виховання дітей різних вікових груп із труднощами в поведінці | 4 | 4 | ||
Усього | 20 | 10 | 10 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Підсумковий контроль Зворотній зв'язок від слухачів | 2 | 2 | ||
Усього | 2 | 2 | |||
Разом | 30 | 16 | 14 |
Очікувані результати навчання
- здійснювати соціально-педагогічну профілактику, визначати актуальні напрями і завдання психологічної профілактики з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації в закладі освіти;
- здійснювати соціально-педагогічну просвіту з питань благополуччя та здоров’я, планувати, організовувати та визначати ключові показники ефективності психологічної просвіти відповідно до визначених завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії;
- здійснювати діагностику, обирати та практично застосовувати методи психологічної діагностики відповідно до визначених завдань, потреб цільової аудиторії та актуального стану освітнього середовища;
- уміти надавати допомоги за запитом та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі, визначати структуру, зміст, види психологічної допомоги (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність), форми (індивідуальна, групова, сімейна) та методи відповідно до запиту та/або виявленої потреби в такій допомозі;
- планувати та реалізовувати індивідуальний професійний розвиток та самоосвіту відповідно до визначених актуальних потреб
- здійснювати організацію ефективної освітньої діяльності та співучасть у створенні, підтримці та розвитку безпечного освітнього середовища в закладі освіти
- уміти встановлювати, підтримувати професійні контакти, співпрацювати з профільними фахівцями та професійними організаціями зацікавленими сторонами щодо виконання трудових функцій;
- забезпечувати організаційно-методичну діяльність, планувати та здійснювати трудові функції, документувати трудову діяльність.