SEB-підхід та інклюзія в освіті
Формування фахових компетентностей педагогічних працівників/-ць, необхідних для ефективної роботи в рамках впровадження інклюзивної освіти в умовах сьогодення; опанування базовими занннями та практичними інструментами для створення інклюзивного освітнього середовища; засвоєння стратегій Сенсорно-Емоційно-Поведінкового підхіду (SEB-підхід), спрямованих на підтримку сенсорних, емоційних і поведінкових потреб дітей, що сприяє їх гармонійному розвитку та ефективній інтеграції в освітній процес.

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВIДАЛЬНIСТЮ «С Є П»Розробники / розробниці програми:
ТОВ «СЕП», міжнародний фонд IIF - International Inclusion Foundation (Німеччина)Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Соціально-емоційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Інклюзивна освіта, підтримка дітей з ООП
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- БЗ.З. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
Програма курсу:
- Принципи SEB-підходу (Сенсорно-Емоційно-Поведінкового підходу) та його практичне застосування
- Індивідуальна робота з дітьми: оцінка потреб
- Функціональна діяльність: визначення сильних сторін дитини
- Адаптація методів навчання: вибір оптимальної форми навчання та адаптація освітніх методів під різні потреби дітей
- Особливі освітні потреби та їхній вплив на навчання
- Розвиток навичок роботи з дітьми із СДУГ, сенсорно-моторними та поведінковими труднощами
- Підходи до адаптації програм для різних категорій дітей
- Групова робота та проєктна діяльність: основи групової динаміки, створення безпечного середовища, стратегії роботи з груповими процесами
- Як працювати зі складною поведінкою в групі: стратегії реагування та підтримки
- Сімейно-центрований підхід, урахування індивідуальних особливостей сімей
- Консультування батьків: навички взаємодії та партнерські відносини
Учасниці/-ки отримають комплексні знання про SEB-підхід, його цілі, задачі, наукову базу та принципи роботи в інклюзивному середовищі; опанують практичні інструменти для роботи з дітьми з ООП; навчаться розпізнавати сенсорні й емоційні потреби дітей та застосовувати на практиці ефективні стратегії для покращення їх регуляції поведінки; удосконалять компетентності щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, адаптації занять до потреб кожної дитини.