Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

SEB-підхід та інклюзія в освіті

Формування фахових компетентностей педагогічних працівників/-ць, необхідних для ефективної роботи в рамках впровадження інклюзивної освіти в умовах сьогодення; опанування базовими занннями та практичними інструментами для створення інклюзивного освітнього середовища; засвоєння стратегій Сенсорно-Емоційно-Поведінкового підхіду (SEB-підхід), спрямованих на підтримку сенсорних, емоційних і поведінкових потреб дітей, що сприяє їх гармонійному розвитку та ефективній інтеграції в освітній процес.

SEB-підхід та інклюзія в освіті

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВIДАЛЬНIСТЮ «С Є П»

Розробники / розробниці програми:

ТОВ «СЕП», міжнародний фонд IIF - International Inclusion Foundation (Німеччина)

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Соціально-емоційна компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Інклюзивна освіта, підтримка дітей з ООП

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • БЗ.З. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність

Програма курсу:

  • Принципи SEB-підходу (Сенсорно-Емоційно-Поведінкового підходу) та його практичне застосування
  • Індивідуальна робота з дітьми: оцінка потреб
  • Функціональна діяльність: визначення сильних сторін дитини
  • Адаптація методів навчання: вибір оптимальної форми навчання та адаптація освітніх методів під різні потреби дітей
  • Особливі освітні потреби та їхній вплив на навчання
  • Розвиток навичок роботи з дітьми із СДУГ, сенсорно-моторними та поведінковими труднощами
  • Підходи до адаптації програм для різних категорій дітей
  • Групова робота та проєктна діяльність: основи групової динаміки, створення безпечного середовища, стратегії роботи з груповими процесами
  • Як працювати зі складною поведінкою в групі: стратегії реагування та підтримки
  • Сімейно-центрований підхід, урахування індивідуальних особливостей сімей
  • Консультування батьків: навички взаємодії та партнерські відносини

Учасниці/-ки отримають комплексні знання про SEB-підхід, його цілі, задачі, наукову базу та принципи роботи в інклюзивному середовищі; опанують практичні інструменти для роботи з дітьми з ООП;  навчаться розпізнавати сенсорні й емоційні потреби дітей та застосовувати на практиці ефективні стратегії для покращення їх регуляції поведінки; удосконалять компетентності щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, адаптації занять до потреб кожної дитини.