Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Освітні сенси

Забезпечити підтримку українського вчительства та батьківства в умовах війни.

Освітні сенси

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ГО "МАМА ПОРУЧ"

Розробники / розробниці програми:

Тимченко Катерина - менеджерка освітніх проєктів, менторка, учителька початкових класів. Коряка Вікторія - засновниця школи англійської мови The English Studio

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна

Види підвищення кваліфікації:

  • науково-практична конференція

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя
  • Вихователь
  • Вчитель
  • Вчитель-реабілітолог
  • Логопед

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Усі

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • Г2. Організаційна компетентність

Зміст програми підвищення кваліфікації «Практична конференція “Освітні сенси”» передбачає проведення сесій в інноваційному форматі професійного розвитку «рівний-рівному», на яких підніматимуться питання освіти в умовах надзвичайних ситуацій, реагування освітян на надзвичайну ситуацію внаслідок війни росії проти України. 

Практична конференція включає обов’язкові елементи у програмі:

  • майстер-класи;
  • експертні сесії;
  • панельні дискусії.

Учасниці та учасники отримають методичну підтримку у форматі «peer-to-peer» (рівний – рівному), що сприятиме розвитку як загальних, так і управлінських компетентностей. Вони зможуть вибудувати власну індивідуальну траєкторію професійного розвитку відповідно до концепції навчання впродовж життя. Також буде надана підтримка у створенні безпечного, інклюзивного та недискримінаційного освітнього середовища, у плануванні й організації освітнього процесу в умовах воєнного та повоєнного часу.

Окрім цього, учасники покращать навички фізичної й емоційної стійкості, публічних виступів та самопрезентації, критичного й системного мислення, інформаційної грамотності, а також ефективної комунікації та співпраці.