Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Особливості роботи практичного психолога в сучасних умовах»

Мета полягає у розвитку загальних і професійних компетентностей практичних психологів необхідних для втілення державної політики у сфері загальної середньої освіти, засади якої викладені у Законі України «Про освіту», Законі України «Про повну загальну середню освіту», та для організації освітнього процесу на основі Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.

«Особливості роботи практичного психолога в сучасних умовах»

Розробники / розробниці програми:

Ковальова О.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії практичної психології та соціальної роботи

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • Інше: створення безпечного середовища, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами та дітей з порушеннями поведінки, дітей соціально-незахищених категорій

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Практичний психолог

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Практичні психологи

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

(очна / дистанційна форма навчання) 

 

З м і с т ВЛСП
Модуль 1. Інфомаційно-мотиваційний   

1.1.  

 

Нові      підходи     до      створення     безпечного

освітнього середовища в сучасних умовах 

        4  

 

 
1.2.  Організація діяльності психологічної служби в умовах воєнного стану   
   
Модуль 2. Професійно-діяльнісний   
2.1.  

Сімейна соціалізація дітей в умовах воєнного стану 

 

 
2.2.  Атестація педагогічних працівників в умовах воєнного стану   
2.3.  Використання сучасних цифрових технологій для формування в учнів Нової української школи національних та європейських цінностей 

 

 
2.5.  Професійне співробітництво в інклюзивному закладі освіти  
2.6.  Резилієнтність як особистісний ресурс педагогічних працівників   
2.7.  Жити дорівнює працювати. Як знаходити баланс під час війни   
2.8.  Педагог в умовах воєнного стану. Психологічна травма та як допомогти собі, дітям, батькам  
  22 12  10 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний   

3.1.  

 

Підсумковий контроль 

Зворотній зв'язок від слухачів 

  
 Усього        2   
 Разом 30 16  14 
  • засвоїти аспекти організація діяльності психологічної служби в умовах трансформації освіти; особливостей атестації педагогічних працівників в умовах воєнного стану; 
  • розуміти ключові поняття створення безпечного освітнього середовища в сучасних умовах; 
  • визначати резилієнтність     як      особистісний       ресурс        педагогічних працівників; 
  • саморефлексію та визначення індивідуальних потреб в професійному розвитку 
  • вміти  використовувати сучасні цифрові технології для формування в учнів Нової української школи національних та європейських цінностей; 
  • демонструвати розуміння сімейної соціалізації дітей в умовах воєнного стану; 
  • вміти знаходити баланс під час війни, застосовувати стратегії допомогти собі, дітям, батькам; 
  • вміти налагоджувати професійне співробітництво в інклюзивному закладі освіти.