Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Практикум "Canva від А до Я для вчителів”

Розвинути навички цифрового дизайну з урахуванням потреб освітян; Ознайомити з можливостями Canva for Education; Навчити створювати робочі аркуші, інфографіку, анімації та інтерактивні документи; Впровадити автоматизацію та креативні підходи за допомогою Canva AI та Canva-кодів; Сформувати портфоліо вчителя з використанням сучасних цифрових інструментів.

Практикум "Canva від А до Я для вчителів”

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

ФОП Семененко Аліна Володимирівна

Розробники / розробниці програми:

Семененко Аліна Володимирівна

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя
  • Вихователь
  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Керівник гуртка
  • Педагог-організатор
  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Компетентності у галузі техніки і технологій
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Дошкільна освіта
  • Астрономія
  • Біологія
  • Біологія і екологія
  • Географія
  • Громадянська освіта
  • Зарубіжна література
  • Історія України
  • Природничі науки
  • Українська література
  • Українська мова
  • Фізика
  • Фізика і астрономія
  • Фізична культура
  • Хімія

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі

🔹 Тиждень 1: Canva з нуля — знайомство з інтерфейсом і базові шаблони 

Ціль: ознайомити вчителів з можливостями Canva і навчити створювати перші макети 

📌 Теми: Що таке Canva for Education і як зареєструватись Огляд інтерфейсу та ключові функції Створення першого шаблону: сертифікат / афіша / обкладинка до уроку 

🔹 Тиждень 2: Робочі аркуші, інфографіка, карти знань + Canva-коди 

Ціль: навчити візуалізувати навчальну інформацію та використовувати автоматизацію 

📌 Теми: Як створити робочий аркуш з елементами гри / логіки Інфографіка до теми уроку: “порівняльна таблиця”, “таймлайн”, “структура явища” Canva AI та Canva-коди — як автоматично генерувати: 🧩 Ігрові завдання 🎨 Ілюстрації за текстовим описом 📋 Набори завдань за темою 

🔹 Тиждень 3: Canva у виховній роботі — сценарії, чек-листи, афіші 

Ціль: дати інструменти для організації виховних заходів 

📌 Теми: Оформлення сценарію заходу у вигляді привабливого буклету Чек-листи для учнів / класного керівника / батьків Афіші, запрошення, дипломи 

🔹 Тиждень 4: Анімація, співпраця та підсумковий проєкт

Ціль: узагальнити знання та навчити працювати з інтерактивом 

📌 Теми: Анімовані презентації та освітні відео Canva Docs + спільна робота над макетами Як оформити візуальне портфоліо вчителя

Опанував базові та розширені можливості платформи Canva for Education, включаючи створення шаблонів, робочих аркушів, афіш, інфографік, анімованих презентацій та інтерактивних документів.

Навчився ефективно використовувати Canva в освітньому процесі, зокрема для оформлення навчальних і виховних матеріалів, розробки візуальних інструментів для уроків і заходів.

Застосовує AI-інструменти Canva та Canva-коди для генерації навчального контенту, таких як ігрові завдання, тематичні ілюстрації та інші інтерактивні елементи.

Розробив власний підсумковий проєкт, що демонструє інтеграцію візуального дизайну в педагогічну практику, з урахуванням цілей, аудиторії та змісту освітнього процесу.

Отримав практичні навички співпраці в Canva, включно зі створенням спільних документів, презентацій та макетів.