Регіональний тренінг «Занурення в СЕЕН»
Мета програми: ознайомитися із базовими концептами й системою, педагогічною моделлю, навчальним планом СЕЕН, її взаємозв’язком із стандартами Нової української школи; навчитися проводити, аналізувати та обговорювати уроки і практики СЕЕН; демонструвати свою здатність до саморефлексії та самооцінки в контексті професійного розвитку як практиків/-инь СЕЕН, розробити план імплементації СЕЕН закладу у закладі освіти. // Проходження програми НЕ надає право викладати СЕЕН дорослим (наприклад, педагогічним і науково-педагогічним працівникам, здобувачам і здобувачкам освіти ЗВО).

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Університет Еморі (США), ГО «ЕдКемп Україна». Дякуємо за фінансову підтримку TheirWorld.Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Інше: Соціальні компетентності; Інноваційність; Навчання впродовж життя; Педагогічна фасилітація.
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- Інше: консультації, самостійна робота
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Інше: загальна середня освіта, менеджмент в освіті
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Регіональний тренінг «Занурення в СЕЕН» (36 год.)
Модуль 1. Тренінг «Занурення в СЕЕН» (16 год.)
Вступна онлайн-сесія
День 1. Вправа «Криголам». Формування групових домовленостей і підвішені запитання. Вправа «Ведемо вдумливі діалоги про стійкі вміння». Ресурси СЕЕН
Усвідомлене читання. Фасилітаторська роль учительства у СЕЕН. Навички фасилітаторки/-ра. Формувальне оцінювання навчальних досягнень із СЕЕН. Обговорюємо ключові концепції і практики.
Очікування від тренінгу. Системне мислення. Розмаїтість та спільність між людьми. Вправа «Малюємо взаємозалежність».
День 2. Повторення і аналіз вивченого, перегляд домовленостей. Співпереживання до інших і до себе. Вправа «Малюємо доброту». Пояснення формату відкритого уроку «Акваріум». Завдання для проведення відкритого уроку.
Стійкість. Зона стійкості. Нервова система. Негаразди і травма, зміна підходу. Тілесна грамотність, самовідчуття. Щоденник спостережень. Застосування стратегії «Миттєва допомога!»
Розуміння емоцій. Емоційна гігієна, атлас емоцій. Практики стійкості: зчитування, заземлення, жести, змістити і зафіксувати. Навички уваги. Вправа на відточування уваги. Практикуємо вдумливість.
День 3. Повторення і аналіз вивченого, перегляд домовленостей. Роль СЕЕН в умовах війни та в післявоєнний період. Проведення елементів СЕЕН-уроків. Проміжне дослідження. Загальна рефлексія. Заповнення форми зворотного зв’язку.
Модуль 2. Самостійна робота: розробка плану імплементації СЕЕН у закладі освіти; заповнення «Аркушу для рефлексій. Практики СЕЕН» (16 год.)
Основні підходи до індивідуального (за наданим шаблоном і за результатами консультаційних зустрічей) заповнення Плану. Призначення документу. Десять розділів Плану, специфіка роботи з кожним із розділів. Заповнення «Аркушу для рефлексій. Практики СЕЕН».
Модуль 3. Сертифікація. (4 год.)
Підготовка та участь усному СЕЕН-іспиті (з наданням та перевіркою індивідуально заповненого плану імплементації СЕЕН у закладі освіти та 5 заповнених аркушів для рефлексій, перевірка знань теоретичних та інших підвалин СЕЕН), заповнення “вихідної” анкети.
учасниці й учасники:
1) розуміють базові концепти, систему, педагогічну модель, навчальний план та призначення програми СЕЕН;
2) опановують основи фасилітаторської роботи в класі, теорію і практику проведення уроків СЕЕН, усвідомлюючи їхній зв'язок зі стандартами Нової української школи, розвивають навички використання практик СЕЕН в освітньому процесі;
3) імплементують програму СЕЕН в заклади освіти.
*Сертифікат надає право викладати СЕЕН лише здобувачам / здобувачкам освіти ЗДО, ЗЗСО, П(П)ТО.
Сертифікат НЕ надає право викладати СЕЕН дорослим (наприклад, педагогічним і науково-педагогічним працівникам, здобувачам і здобувачкам освіти ЗВО).
ТРЕНЕРСЬКА КОМАНДА
Марина ГАЛАТ – Ссертифікована тренерка СЕЕН, заступниця директора з виховної роботи, учителька історії Золотоніської спеціалізованої школи No 2 інформаційних технологій, сертифікована тренерка НУШ, сертифікована тренерка програми «Аси інтернету»
Лілія ГРИНЕВИЧ – PhD, експертка з політик у сферах освіти та науки, міністерка освіти і науки у 2016-2019 рр., проректорка з науково-педагогічної роботи Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, амбасадорка програми СЕЕН в Україні
Олег МАРУЩЕНКО – PhD, віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», сертифікований фасилітатор і науковий консультант експерименту з пілотування програми СЕЕН в Україні, експерт з недискримінації в освіті
Ірина ТОМИЧ – сертифікована тренерка СЕЕН, директорка Комунального закладу загальної середньої освіти «Ліцей No 9 Хмельницької міської ради», вчителька, сертифікована тренерка програми «Аси інтернету»
Строки реалізації програми: 02.06.2025 – 04.07.2025
За умови успішного виконання вимог сертифікації, документи про підвишення кваліфікації будуть згенеровані до 18.07.2025
№ | Тема | Форми | Дати реалізації |
1 | Модуль 1. Тренінг «Занурення в СЕЕН» (16 год.) | Вступна онлайн-сесія, очний тренінг — 16 год. | 02.06 – 16.06 |
2 | Модуль 2. Самостійна робота: розробка плану імплементації СЕЕН у закладі освіти: заповнення «Аркушу для рефлексій. Практики СЕЕН» (16 год.) | Онлайн-консультації — 10 год. | До 30.06 |
3 | Модуль 3. Сертифікація. (4 год.) | СЕЕН-іспит Заповнення "вихідної" форми | До 04.07 |