Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

ПСИХОСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

• навчити майбутніх тренерів проводити тренінги з психосоціальної підтримки для педагогів та інших учасників освітнього процесу; опанувати знання, навички та інструменти для організації та проведення тренінгів з психосоціальної підтримки, емоційного благополуччя, розвитку м'яких навичок та подолання труднощів у кризових умовах

ПСИХОСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД КАРІТАС УКРАЇНИ

Розробники / розробниці програми:

Балахтар Валентина, доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психології та особистісного розвитку ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Карамушка Тарас, кандидат психологічних наук, доцент кафедри соціальна психологія Київського інституту сучасної психології та психології Мартиненко Марина, психолог-практик, Міжнародний благодійний фонд «Карітас України» Тягур Любомира, PhD з психології, доцент кафедри психології та особистісного розвитку ДЗВО «Університет менеджменту освіти»

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Професійна (професійно-технічна) освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність

 Війна, конфлікти, стреси та травми стали частиною нашої реальності. У таких умовах
особливої ваги набуває підтримка психічного та емоційного здоров’я дітей і дорослих,
які щодня стикаються з викликами, що потребують величезних внутрішніх ресурсів.
Освіта – це не лише процес передачі знань, а й простір, де формуються особистість,
характер і майбутнє кожної дитини. У час викликів, коли навколо панують невизначеність, стрес і травми, роль вчителя / педагога стає ще важливішою. Адже освітній простір – це не лише навчання, а й підтримка, допомога у пошуку внутрішньої сили учасників освітнього процесу (учнів, вчителів, батьків), пошуку ресурсів, прагненні навчитися
працювати з травмою, підтримувати себе та інших і знаходити шляхи до внутрішньої
рівноваги.
Саме педагоги/психологи щодня працюють з дітьми та дорослими, намагаючись зробити освітній процес не просто ефективним, але й безпечним, гуманним і підтримуючим. Ми розуміємо, що ваші завдання виходять далеко за межі навчальної програми:
ви стали опорою для тих, хто потребує розуміння, емпатії та допомоги у подоланні
труднощів. Водночас, діяльність у стресових умовах може спричинювати виснаження
та зниження ефективності роботи, а діти стикаються з труднощами адаптації, тривожністю, агресивною поведінкою та втратою мотивації до навчання.
У посібнику представлено програму тренінгу, що є авторською, разом з тим вона розроблена з урахуванням сучасних практик психосоціальної підтримки, стандартів надання
допомоги, розробок вітчизняних та зарубіжних дослідників та практиків з означеної проблеми. Посібник містить практичні рекомендації, техніки та стратегії, які допоможуть вам:
• підтримувати емоційне благополуччя дітей і дорослих.
• розвивати навички емоційної саморегуляції.
• працювати з травмою та її наслідками.
• створювати в освітньому середовищі атмосферу довіри і підтримки.
Ми віримо, що ваші знання, досвід і відданість справі освіти можуть змінити життя
ваших учнів і колег. Нехай цей посібник стане для вас джерелом натхнення, нових ідей
і практичних інструментів, а розроблена програма сприятиме створенню системного
та ефективного підходу до психосоціальної підтримки задля емоційного благополуччя
учнів, педагогів та батьків, профілактики психологічних проблем та емоційного вигорання, що у сукупності дозволить створити здорове, стійке та розвинене суспільство.
Посібник рекомендовано тренерам з психосоціальної підтримки, психологам і педагогам освітніх організацій, а також усім, хто працює з дітьми та дорослими в освітніх, соціальних або психологічних сферах. Посібник також корисний для тих, хто бажає краще
розуміти та підтримувати емоційне благополуччя своє або своїх близьких.
 

Учасники підвищили свою компетентність з психосоціальної підтримки