Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Як навчити фінансової грамотності та підприємництву»

НМета програми полягає у розвитку загальних і професійних компетентностей учителів предмету «Підприємництво та фінансова грамотність» закладів загальної середньої освіти, необхідних для втілення державної політики у сфері загальної середньої освіти, засади якої викладені у Законі України «Про освіту», Законі України «Про повну загальну середню освіту», та для організації освітнього процесу на основі Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.

«Як навчити фінансової грамотності та підприємництву»

Розробники / розробниці програми:

Філончук З. В., к.п.н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка нав-чально-методичної лабораторії географії та економіки

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Учителі навчальної дисципліни «Підприємництво та фінансова грамотність» закладів загальної середньої освіти

Перелік загальних компетентностей:

  • Підприємницька компетентність
  • Фінансова грамотність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: ФІнансова грамотність

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
  • А1.2. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти мовою відповідного корінного народу або національної меншини України
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
  • А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, які забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2.3датнІсть до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувана освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

(дистанційна форма навчання) 

 

  З м і с т В Л С П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний    
1.1  

Засоби формування інноваційного мислення

учнів 

         
 Усього        4  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний    
2.1.  

Стратегії розвитку навичок вільного володіння державною мовою в освітньому процесі

соціальної та здоров’язбережувальної галузі  

        2  

 

 
2.2.  

Розвиток       шкільної       економічної       освіти:

вітчизняний та іноземний аспекти 

        2    
2.3.  

 Компетентнісний             потенціал            курсу

«Підприємництво та фінансова грамотність. 8-9 класи» 

        2  

 

  
2.4.  Методичні аспекти організації освітнього процесу з курсу «Підприємництво та фінансова грамотність. 8-9 класи»         2    
2.5.  

Шкільне       підприємництво:       сутність       та

особливості функціонування 

        4   
2.6.  Роль позакласної роботи у формуванні підприємницьких навичок та фінансової грамотності 

        2  

 

  
2.7.  Формування медіаграмотності учнів у процесі вивчення курсу «Підприємництво та фінансова грамотність. 8-9 класи» 

        2  

 

  
2.8.  Вплив вікових особливостей здобувачів освіти на розвиток         підприємницьких         і          фінансових здібностей 

        2  

 

  
2.9.  Забезпечення дистанційної підтримки дітей з особливими освітніми потребами         2    
2.10  Інформаційно-цифрова компетентність педагога: сучасні підходи та ресурси         4   
 Усього 24 11 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний    
3.1.  Тестування   
 Разом 30 10 15 

 

Очікувані результати навчання: 

  • знати міжнародне і вітчизняне законодавство в галузі освіти, зокрема документи щодо подальшого розвитку економічної та фінансової освіти в Україні, та документи, що регламентують роботу вчителя підприємництва/фінансової грамотності; 
  • засвоїти ключові поняття в галузі економічної/фінансової освіти, її концепції та принципи; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними інформаційними технологіями щодо підготовки уроків з підприємництва та фінансової грамотності; 
  • організовувати освітній процес, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, набутих в процесі навчання; 

демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах.