Органайзер для директора
Підвищення спроможності управлінського персоналу (адміністрацій) закладів загальної середньої освіти здійснювати ефективну управлінську діяльність
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Академія професійного розвиткуРозробники / розробниці програми:
Гаркавенко Зоя Олександрівна Крот Олена Миколаївна Кієнко-Романюк Леся Миколаївна Жарова Любов ВікторівнаНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований мультимедійний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Директор
- Завідувач
- Заступник директора
- Заступник завідувача
- Заступник керівника
- Керівник
Перелік загальних компетентностей:
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: управління
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- В1. Інклюзивна компетентність
- Г1. Прогностична компетентність
Тема 1. Розвиток закладу освіти в умовах невизначеності: основні напрямки, ресурси та умови забезпечення
Тема 2. Управління змінами: "теорія змін" і практика її застосування
Тема 3. Стратегія розвитку закладу освіти: підходи технології побудови стратегії, учасники стратегічного планування та результати
Тема 4. Фандрайзінг в діяльності керівника закладу освіти
Тема 5. Технології та інструменти дослідження громадської думки
Тема 1. Кадрова політика закладу освіти в умовах невизначеності
Тема 2. Педагогічний колектив як персонал: особливості управління
Тема 3. Оцінка потреб у професійному розвитку педагогічних працівників і потреби закладу освіти: стратегічний погляд
Тема 4. Привабливість педагогічної праці: умови та можливості стимулювання педагогічних працівників
Тема 5. Керівник – наставник? Як забезпечити баланс інтересів?
Тема 1. Керівник =/= лідер? Як вести за собою але не тягнути на собі?
Тема 2. Розвиток екологічного ставлення до себе або гнучка стресостійкість керівника
Тема 3. Керівник – представник закладу освіти: самоідентифікація та самопрезентація
Тема 4. Нарада, педрада, батьківські збори: техніки та технології запобігання «базару»
Тема 5. Лідер «в курсі» - сучасні тренди управлінської діяльності («цифрова валізка»)
Тема 1. «Зіркова команда» чи команда «зірок»: сучасні практики командоутворення у педагогічних колективах
Тема 2. Партнери закладу освіти: хто вони? Як з ними взаємодіяти?
Тема 3. Батьки – партнери педагогічного колективу: умови та правила ефективної взаємодії
Тема 4. Партнерство в інклюзивному середовищі: про команди супроводу та їх взаємодію
Тема 5. Учні – партнери? Підходи, форми та методи розвитку партнерства з учнями. Аксіологічні та діяльнісні аспекти
Тема 1. Як народжуються ідеї? Що таке освітні інновації? Як «теорія змін» може стати джерелом інновації закладу освіти?
Тема 2. Інноватика в управлінні: що це? Як зберегти баланс досвіду та новації?
Тема 3. Інноватика та методики навчання: як добирати корисні практики?
Тема 4. Інноватика і авторське право: як забезпечити інтелектуальну власність авторів?
Тема 5. Спільні дослідницькі проєкти: джерело інновацій
Знання:
-Методів і механізмів отримання і опрацювання запитів і очікувань учасників освітнього процесу
-Методології побудови стратегії розвитку закладу освіти на основі стратегічної мети, візії та місії закладу
-Інноваційних технологій менеджменту закладу освіти
-Вимог до управлінської та організаційної культури керівника закладу
-Шляхів і методів залучення матеріальних і фінансових ресурсів відповідно до стратегічних цілей і завдань закладу освіти
-Чинників, що сприяють змінам і перешкоджають їм
-Стратегій, що зменшують опір змінам серед персоналу та інших стейкхолдерів
-Механізмів формування і забезпечення ефективної кадрової політики у закладі освіти, оптимальних методів діагностики індивідуальних особливостей персоналу
-Механізмів і засад створення команд для забезпечення реалізації відповідних цілей
-Форм і методів матеріального і морального стимулювання персоналу закладу освіти до професійного розвитку
-Вимог до організації наставництва
-Технологій здійснення позитивного впливу на колектив закладу
-Сучасних форм і методів комунікації, співпраці та взаємодії, у т.ч. із використанням цифрових технологій
-Основних засад забезпечення успішних комунікацій
-Основи сучасних маркетингових комунікацій, технологій, сутність представницької функції
-Вимог до організації освітнього процесу на засадах відкритості й толерантності, особливості конструктивної взаємодії
-Ознак та характеристик інклюзивного освітнього середовища
-Освітніх інновацій, їх характеристики, особливостей застосування
Уміння:
-Аналізувати і враховувати в управлінській діяльності отримані дані від учасників освітнього процесу
-Формувати стратегію розвитку закладу освіти і на її основі створювати стратегічний план
-Аналізувати стан функціонування і розвитку закладу освіти
-Управляти змінами, креативно підходити до вирішення стратегічних завдань і прийняття управлінських рішень
-Забезпечувати командну роботу учасників освітнього процесу
-Здійснювати моніторинг освітніх запитів і потреб у розвитку професійної майстерності педагогічних працівників
-Застосовувати ефективні форми і методики матеріального і морального стимулювання персоналу закладу освіти з урахуванням індивідуального підходу
-Забезпечувати організаційно-педагогічні умови для неперервного професійного розвитку вчителів
-Застосовувати технології позитивного впливу на колектив закладу із метою досягнення стратегічних цілей закладу освіти
-Залучати додаткових фахівців для забезпечення підтримки осіб із особливими освітніми потребами
-Генерувати і впроваджувати нові, перспективні ідеї в управлінську діяльність керівника
Навички:
-Проведення опитування, анкетування широкого кола представників громади
-Застосування в управлінській діяльності інноваційні технології управління закладом освіти
-Швидко реагувати на зміни, приймати рішення і формувати гнучкість та адаптивність учасників освітнього процесу
-Ефективно застосовувати засоби успішних комунікацій для забезпечення спілкування з усіма суб'єктами взаємодії, використовуючи сучасні електронні засоби
-Інтегрувати інновації в управлінську діяльність, адаптувати ії до різних умов освітнього процесу, особливостей закладу освіти
Початок навчання 1 листопада 2025 року
Завершення навчання травень 2026 року
Заняття відбуваються щосуботи
Розклад 1 модулю
| 1 листопада 2025 р. | Розвиток закладу освіти в умовах невизначеності |
| 8 листопада 2025 р. | Управління змінами: «теорія змін» і практика її застосування |
| 15 листопада 2025 р. | Розроблення Стратегії розвитку закладу освіти |
| 22 листопада 2025 р. | Фандрайзінг в діяльності керівника закладу освіти |
| 29 листопада 2025 р. | Технології та інструменти вивчення громадської думки |
Практичний курс, який допомагає впорядкувати управління, надихнути команду й відкрити нові можливості для розвитку закладу освіти.