Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Особливості організації освітнього процесу за Державним стандартом базової освіти в умовах реалізації концепції Нової української школи

Мета програми підвищення кваліфікації полягає у розвитку загальних і професійних компетентностей вчителів, необхідних для ефективної організації освітнього процесу в умовах реалізації Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898, та Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р. Програму підвищення кваліфікації розроблено з урахуванням професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 24 грудня 2020 року № 2736, та результатів моніторингового дослідження впровадження реформи «Нова українська школа» у закладах загальної середньої освіти.

Особливості організації освітнього процесу за Державним стандартом базової освіти в умовах реалізації концепції  Нової української школи

Developers / Program Developments:

Громадська організація «Громада. Освіта. Розвиток»

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • дистанційна

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель
  • Психолог
  • Соціальний педагог

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Лідерська компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Основи андрагогіки
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Громадянська освіта
  • Історія
  • Історія України
  • Історія (Всесвітня історія)
  • Мистецтво
  • Позашкільна освіта
  • Правознавство
  • Українська мова

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної взаємодії із здобувачами освіти в освітньому процесі
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • БЗ.З. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д1.2. Здатність надавати підтримку колегам у їхньому професійному розвитку
  1. Електронний або друкований сертифікат (на вибір учасників) підвищення кваліфікації на 30 годин (1 кредит ЄКТС).
  2. Покликання на електронний реєстр сертифікатів та електронний варіант програми.

Зміст програми: 

Модуль 1. Нормативна база системи загальної середньої освіти. Концепція Нової української школи. Ціннісні засади НУШ. Нові ролі та завдання вчителя в контексті сучасних змін. 

Модуль 2.  Державний стандарт базової середньої освіти: особливості, 
ключові компетентності та наскрізні вміння. Цілі та ціннісні орієнтири базової середньої освіти. 

Модуль 3. Громадянська та історична освітня галузь: мета, компетентнісний потенціал та базові знання.Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів згромадянської та історичної освітньої галузі. Базовий навчальний план.

Модуль 4. Модельні навчальні програми громадянської та історичної освітньої галузі: перелік, аналіз особливостей та  реалізація практичної складової програм.

Модуль 5. Наступність між початковою та базовою середньою освітою. Інтегрований підхід в освітньому процесі. Психологічний супровід освітнього процесу. Організація інклюзивного навчання.

Модуль 6. Оцінювання навчальних досягнень  учнів. Формувальне поточне, підсумкове оцінювання.

Навчально-методичним забезпеченням курсу є методичні та дидактичні матеріалидля для слухачів курсу в електронному вигляді (відео та презентації до модулів).

Після закінчення дистанційного курсу навчання вчителі будуть:

  • розуміти нові ролі вчителіву контексті впровадження Нової української школина рівні базової середньої освіти;
  • усвідомлювати   ціннісні   орієнтири,   ключові   компетентності,   наскрізні вміння,ціннісні засади формування освітньої програми ЗЗСО;
  • розуміти компетентнісний потенціалта обов’язкові результати навчання

(загальні/ конкретні/ орієнтиридля оцінювання);

  • розрізняти поняття «типова освітня програма»,«освітня програма закладу»,

«модельні навчальні програми»;

  • усвідомлювати власні ролі у створенні освітньоїпрограми закладу; особливості створення модельних навчальних програм та ЕОРів для їхньої реалізації;
  • розуміти значення наступності при переході від початкової до базової освіти; створювати план «перехідних» заходів із залученням усіх зацікавлених сторін;
  • розуміти значення створення «шкільної команди» для запровадження НУШ на рівні базової середньої освіти; уміти взаємодіяти з учасниками та учасницями шкільноїкоманди;
  • розуміти значення професійного розвитку педагогічного персоналу закладу освіти, застосовувати практики педагогічного менторства та формування професійної спільноти; уміти використовувати методи виявлення освітніх запитів та потреб;
  • вибудовувати та реалізовувати план комунікації з учнями та батьками щодо запровадження НУШ на рівні базової середньої освіти.

 

Типова програма передбачає поєднання відео лекцій та презентацій з практичними вправами та тестуваннями, індивідуальними онлай консультаціями щодо питань, які стосуються сучасних тенденцій розвиткусистеми освіти.

 

Період з 10 червня 2023 р.  до 20 серпня 2024 р.