Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Хібукі-терапія в освіті: підтримка серця та розуму. Комплексний підхід, психологічна та професійна користь

Забезпечити вчителів ефективними інструментами Хібукі-терапії для підтримки емоційного та психологічного благополуччя, розвитку професійних компетентностей, стресостійкості та емоційної рівноваги, формуючи комплексний підхід до власного самопочуття та роботи з учнями.

Хібукі-терапія в освіті: підтримка серця та розуму. Комплексний підхід, психологічна та професійна користь

Subject of advanced training:

Спориш Алла

Developers / Program Developments:

Спориш Алла, Бондар Олена

Person (s) executing the program:

Main train directions:

  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки

Qualification form:

  • очна / денна

Qualification types:

  • воркшоп

Target audiences:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя
  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вчитель
  • Вчитель-реабілітолог
  • Директор
  • Заступник директора
  • Логопед
  • Педагог-організатор
  • Практичний психолог
  • Психолог
  • Соціальний педагог

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Соціально-емоційна компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Дошкільна освіта
  • Початкова школа
  • Other: Інклюзивне навчання

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
  • БЗ.З. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, які забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2.3датнІсть до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувана освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей
  • ГЗ.З. Здатність формувати спроможність у здобувачІв освіти до самооцінювання і взаємооцІнювання результатів навчання

Програма воркшопу для вчителів «Використання терапевтичної іграшки “Хібукі” в освітньому процесі під час війни та в повоєнний період з інтеграцією елементів програми СЕЕН», який проводитимуть сертифіковані тренерки Бондар Олена та Спориш Алла, передбачає ознайомлення педагогів з особливостями роботи за методикою, створеною ізраїльською психологинею Дафною Максимов-Шарон, а також практичне відпрацювання технік, які можна застосувати у роботі з дітьми. У вступній частині учасники познайомляться зі спікерами, дізнаються про цілі та структуру заняття та обговорять важливість емоційної підтримки дітей у воєнний і повоєнний період. Далі вчителям буде представлено основи програми «Хібукі для шкіл»: історію створення терапевтичної іграшки, її роль у зниженні стресу та ключові принципи підходу Дафни Максимов-Шарон. Наступним блоком стане поєднання методів «Хібукі» з програмою СЕЕН: учасники дізнаються, як інтегрувати соціально-емоційні компетентності в щоденну роботу та застосовувати їх разом із терапевтичними техніками. Центральне місце у воркшопі займають практичні вправи, які можна безпосередньо використовувати з дітьми: «Обійми Хібукі» для емоційного заспокоєння, моделювання ситуацій стресу та підтримки, ігрові методики розвитку емпатії, міні-сесії «Дитина — педагог — Хібукі», а також рефлексивні вправи за методикою СЕЕН. Завершальна частина містить рекомендації щодо впровадження «Хібукі» в шкільну практику, особливості роботи з дітьми різного віку, поради щодо взаємодії з батьками та етичні аспекти використання терапевтичної іграшки. Наприкінці передбачено сесію запитань і відповідей, обговорення викликів та можливостей застосування методики, а також отримання додаткових матеріалів.

Ознайомлення з методикою Хібукі терапії та її практичним застосуванням у навчальному процесі.
Розуміння принципів емоційної підтримки дітей через ігрові та терапевтичні інструменти.
Отримання практичних навичок для роботи з учнями, які пережили стресові або травматичні ситуації.
Розширення компетенцій у сфері психологічного супроводу та соціально-емоційного розвитку дітей.
Створення атмосфери професійної взаємодії та обміну досвідом між педагогами та психологами. Учасники зможуть впроваджувати техніки Хібукі терапії у навчальний процес.
Формування навичок спостереження за емоційним станом дітей та реагування на його зміни.
Підвищення рівня емоційної компетентності та стресостійкості педагогів.
Отримання методичних матеріалів та практичних вправ для роботи з класом.
Розуміння ролі ігрових терапевтичних інструментів у розвитку співпраці, емпатії та самоусвідомлення у дітей.