Від травматичного досвіду до миру: інструменти стійкості для українських освітян
Удосконалити психологічну та емоційно-етичну компетеність та стресостійкість вчителів закладів середньої освіти, формуючи їхню здатність усвідомлено реагувати на стресові та кризові ситуації, підтримувати учнівство в умовах підвищеної вразливості та інтегрувати принципи травма-інформованої педагогіки в освітню практику.
Subject of advanced training:
ННІ «АКАДЕМІЯ ВЧИТЕЛЬСТВА» Харківського національного університету імені В.Н. КаразінаDevelopers / Program Developments:
ННІ "Академія вчительства" Харківського національного університету імені В.Н. КаразінаPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вчитель
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Всі
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
15 грудня (онлайн)
Модератор: Ольга Виговська
14:30 – 15:00
Презентація Aurora Peace Hub
Dr. Oleksandr Khyzhniak, VU Academic Freedom Program Coordinator (Netherlands)
15:00 – 16:00
Презентація курсу та групові домовленості
Тетяна Головатенко
16:10 – 17:30
Вплив стресу та травматичних подій на вчителів та учнівство. Мова травми
Тетяна Головатенко
16 грудня (онлайн)
Модератор: Ольга Виговська
14:30 – 16:00
Панельна дискусія “Переосмислення стійкості: освіта як простір для зцілення та відновлення”
Учасники:
Лілія Гриневич (проректорка, Каразінський університет)
Олександр Елькін (ГО ЕдКемп)
Галина Титиш (ГО Вчися)
Людмила Пономарьова (ПДТУ)
16:10 – 17:30
Від жорстокості до навчання: роль освіти в галузі миру у подоланні травм, спричинених війною
Dr. Selma Porobic (Czech Republic)
17 грудня — день самостійної роботи
Буклет із завданнями та матеріалами
14:30 – 15:50
Реалізація принципів травма-інформованого підходу у роботі з учнівством
Тетяна Головатенко
16:10 – 17:30
Психосоціальна підтримка освітян
Тетяна Даценко
19 грудня (онлайн)
14:30 – 15:50
Стресостійкість в освітньому просторі
Тетяна Даценко
16:00 – 18:00
Виконання самостійної роботи за темою 5–6
Буклет із завданнями та матеріалами
22 грудня (онлайн)
14:00 – 16:00
Гострі стресові реакції та стресові розлади у дітей і дорослих
Dr. Edda Björk Þórðardóttir (Iceland)
Учасники програми зможуть розпізнавати фізіологічні, емоційні та поведінкові реакції на стрес і травму в учнів та дорослих, усвідомлювати їхні причини та безпечно реагувати на них у навчальному середовищі. Вони також навчаться застосовувати принципи травма-інформованого підходу, надавати психосоціальну підтримку, зміцнювати власну стресостійкість і створювати безпечний, підтримувальний та ресурсний простір для учнівства і колег.