Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

ШІ для вчителя: практичні сценарії використання на уроках

Навчити вчителів та тренерів ефективно використовувати інструменти Штучного Інтелекту (ШІ) як партнера, а не заміну, для економії часу, підвищення якості навчальних матеріалів та посилення людських можливостей в освітньому процесі.

ШІ для вчителя: практичні сценарії використання на уроках

Developers / Program Developments:

Думишинець Олександр Вікторович

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • онлайн-навчання

Qualification types:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора

List of common competencies:

  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Інформатика

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя

Зміст програми підвищення кваліфікації на основі наданої інформації можна структурувати наступним чином:

📚 Зміст програми «ШІ для вчителя: практичні сценарії використання на уроках»

1. ШІ в сучасній освіті: від майбутнього до норми

Розуміння ролі ШІ як партнера, а не заміни у роботі вчителя/тренера.

Обговорення необхідності збереження автентичності при роботі з генеративними моделями.

2. Практичні інструменти ШІ для економії часу та підвищення якості

2.1. Генерація контенту та структура (ChatGPT)

Створення контенту та навчальних матеріалів.

Розробка структури уроків і тренінгів.

Формування рефлексивних питань.

Адаптація завдань під різні рівні учнів.

2.2. Візуалізація та дизайн (Canva AI)

Швидке створення діаграм та слайдів.

Дизайн та візуалізація навчальних матеріалів.

Генерація роздаткових матеріалів.

2.3. Перевірка фактів та надійність інформації (Perplexity)

Використання для перевірки фактів.

Пошук надійних джерел інформації.

Ефективна робота з великими обсягами даних.

3. Інтеграція ШІ в освітній процес

Методи вплітання ШІ у фасилітацію та групову роботу.

Принципи побудови навчання, де технології підсилюють людину, а не навпаки.

Після завершення програми учасники зможуть:

Знання та розуміння

Розуміти ключову роль ШІ як продуктивного партнера, а не просто інструменту чи заміни, в освітньому процесі.

Знати, як зберігати автентичність своїх матеріалів та взаємодії з учнями при використанні генеративних моделей.

Розуміти принципи побудови навчання, що підсилює людські здібності за допомогою технологій.

Навички та вміння

Ефективно використовувати ChatGPT для:

Швидкої генерації якісного навчального контенту.

Створення чіткої структури уроків, тренінгів та семінарів.

Формування рефлексивних питань, що стимулюють критичне мислення.

Оперативної адаптації завдань для учнів з різними рівнями знань.

Майстерно застосовувати Canva AI для:

Створення професійної візуалізації, діаграм та інфографіки.

Швидкого дизайну привабливих слайдів та роздаткових матеріалів.

Працювати з Perplexity для:

Швидкої та надійної перевірки фактів і джерел інформації.

Проведення якісного пошуку та роботи з достовірними даними.

Інтегрувати ШІ-інструменти у процес фасилітації, роблячи його більш динамічним та ефективним.

Практична користь

Економити час на рутинній підготовці до занять (створення конспекту, роздатки, презентації).

Підвищити якість навчальних матеріалів та зробити їх більш адаптованими під потреби учнів.

Впевнено використовувати ШІ, щоб перетворити технології на активний робочий актив.