Освітній простір без упереджень: інструменти для рівності та справедливості в умовах війни та повоєнний час
Програма має на меті ознайомлення педагогічної сіпльноти з основними поняттями та принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті; розвиток навичок створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розпізнання дискримінаційних практик в закладах освіти та нівелювання їхнього впливу.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Подія реалізується ГО «ЕдКемп Україна» у межах проєкту «Шляхи відновлення: побудова стійкості громад на основі егалітарних підходів», що впроваджується UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні, у партнерстві з Офісом Віцепрем’єра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції за фінансової підтримки Швеції.Main train directions:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: загальна середня освіта, менеджмент в освіті; компетентність з питань рівних прав і можливостей в освіті
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
- В1. Інклюзивна компетентність
Сесія І, частина 1. «Гендерний і недискримінаційний підходи в освіті» (2 години)
- З чого розпочинається дискримінація?
- Де шукати дискримінацію в освіті?
- Побачити і знешкодити!
Сесія І, частина 2. «Система впровадження інклюзивної освіти: від концепції до практики» (2 години)
- Інклюзія – для всіх чи для кожного?
- Сенсорно-емоційно-поведінковий підхід (SEB) – від комфорту у навчанні до поведінкових змін..
Сесія ІІ, частина 1. «Комунікативна спроможність освітнього контенту: недискримінаційний і інклюзивний підходи» (2 години)
- Комунікативна спроможність – це…
- Смисли у словах і між слів.
- Недискримінаційне мовлення - яке воно?
Сесія ІІ, частина 2. «Практичні аспекти впровадження інклюзивного підходу в Україні» (2 години)
- Хто дотичні до інклюзії в освіті і як вони взаємодіють?
- Інклюзивний підхід в школі на кожному уроці та поза ним – практичні поради.
Самостійна робота з рекомендаційними джерелами (4 години)
Підсумкове тестування. Заповнення форми зворотного зв’язку. (1 година)
учасниці/-ки ознайомляться з основними поняттями, особливостями і принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті; розвинуть навички створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розпізнання дискримінаційних практик в закладах освіти та нівелювання їхнього впливу.
Єдине покликання на зум-кімнату –
Канали комунікації:
фейсбук-група –
телеграм-чат –
Час проведення вебінарів – 10 і 15 грудня 2025 з 16.00 до 20.00
Для отримання сертифікатів про підвищення кваліфікації є обов`язковим виконання трьох умов:
- подання заявки на навчання на платформі EdWay;
- присутність онлайн на сесіях;
- успішне виконання самостійної роботи;
- успішне і вчасне проодження підсумкового тестування та заповнення форми зворотного зʼязку.