Професійне становлення молодого вчителя: від адаптації до майстерності
Формування в молодих педагогів професійних компетентностей, необхідних для успішного початку педагогічної діяльності, адаптації до освітнього середовища, ефективної взаємодії з учасниками освітнього процесу та професійного саморозвитку
Subject of advanced training:
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ" БОРЩІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИDevelopers / Program Developments:
Комунальна установа "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Борщівської міської ради, Інна Лань, директорка ЦПРППPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вчитель
List of common competencies:
- Вільне володіння державною мовою
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Географія
- Інформатика
- Історія
- Історія України
- Математика
- Основи здоров’я
- Початкова школа
- Природничі науки
- Українська література
- Українська мова
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2. Предметно-методична компетентність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- В1. Інклюзивна компетентність
| № | Назва модуля | Змістові питання | Години |
| 1 | Нормативно-правові засади діяльності вчителя | Законодавство у сфері освіти. Права, обов’язки та відповідальність педагогічних працівників. Етика та академічна доброчесність в освітньому процесі. | 2 |
| 2 | Організація освітнього процесу та планування роботи вчителя | Освітня програма закладу загальної середньої освіти; складання навчальної програми на основі модельної навчальної програми; календарне планування; оцінювання навчальних досягнень учнів. | 3 |
| 3 | Методика проведення сучасного уроку | Формування ключових компетентностей у здобувачів освіти, у тому числі осіб з особливими освітніми потребами; інтерактивні методи; диференціація та індивідуалізація навчання, попередження і протидії булінгу, різним проявам насильства. | 3 |
| 4 | Інформаційно-комунікаційні технології в роботі вчителя | Використання цифрових ресурсів, платформ (Всеукраїнська школа онлайн (ВШО), Google Workspace, Canva, Classtime, LearningApps, Kahoot, Mozabook, Mozaweb тощо); | 2 |
| 5 | Психолого-педагогічні аспекти роботи молодого вчителя | Психологічна адаптація, взаємодія з учасниками освітнього процесу. Профілактика емоційного вигорання. | 2 |
| 6 | Професійний розвиток і рефлексія педагога | Планування професійного зростання, участь у спільнотах практиків, самоаналіз уроку, портфоліо вчителя. | 3 |
Після завершення курсу слухачі:
- розуміють нормативно-правову базу діяльності вчителя;
- володіють основами планування освітнього процесу;
- уміють ефективно організовувати уроки з використанням сучасних технологій навчання;
- демонструють навички педагогічного спілкування та класного менеджменту;
- здатні застосовувати інструменти самооцінювання та професійного розвитку.