Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Професійне становлення молодого вчителя: від адаптації до майстерності

Формування в молодих педагогів професійних компетентностей, необхідних для успішного початку педагогічної діяльності, адаптації до освітнього середовища, ефективної взаємодії з учасниками освітнього процесу та професійного саморозвитку

Професійне становлення молодого вчителя: від адаптації до майстерності

Developers / Program Developments:

Комунальна установа "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Борщівської міської ради, Інна Лань, директорка ЦПРПП

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • очна, дистанційна

Qualification types:

  • практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Вчитель

List of common competencies:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Компетентності у галузі природничих наук
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Соціально-емоційна компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

List of professional competencies:

  • Географія
  • Інформатика
  • Історія
  • Історія України
  • Математика
  • Основи здоров’я
  • Початкова школа
  • Природничі науки
  • Українська література
  • Українська мова

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • В1. Інклюзивна компетентність
Назва модуляЗмістові питанняГодини
1Нормативно-правові засади діяльності вчителяЗаконодавство у сфері освіти. Права, обов’язки та відповідальність педагогічних працівників. Етика та академічна доброчесність в освітньому процесі.2
2Організація освітнього процесу та планування роботи вчителяОсвітня програма закладу загальної середньої освіти; складання навчальної програми на основі модельної навчальної програми; календарне планування; оцінювання навчальних досягнень учнів.3
3Методика проведення сучасного урокуФормування ключових компетентностей у здобувачів освіти, у тому числі осіб з особливими освітніми потребами; інтерактивні методи; диференціація та індивідуалізація навчання, попередження і протидії булінгу, різним проявам насильства.3
4Інформаційно-комунікаційні технології в роботі вчителяВикористання цифрових ресурсів, платформ (Всеукраїнська школа онлайн (ВШО), Google Workspace, Canva, Classtime, LearningApps, Kahoot, Mozabook, Mozaweb тощо);2
5Психолого-педагогічні аспекти роботи молодого вчителяПсихологічна адаптація, взаємодія з учасниками освітнього процесу.  Профілактика емоційного вигорання.2
6Професійний розвиток і рефлексія педагогаПланування професійного зростання, участь у спільнотах практиків, самоаналіз уроку, портфоліо вчителя.3

Після завершення курсу слухачі:


- розуміють нормативно-правову базу діяльності вчителя;
- володіють основами планування освітнього процесу;

- уміють ефективно організовувати уроки з використанням сучасних технологій навчання;
- демонструють навички педагогічного спілкування та класного менеджменту;
- здатні застосовувати інструменти самооцінювання та професійного розвитку.