Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

POSİTUM – ВИХОВАННЯ: ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ ПРИНЦИПИ В ОСВІТІ ТА БАТЬКІВСТВІ

Для педагогів: розширення у педагогів бачення та розуміння психіки дитини, що буде корисним педагогам як у роботі з дітьми, так і у ситуаціях, що стосуються роботи з батьками; формування цілісного, науково та терапевтично обґрунтованого розуміння розвитку дитини, її потреб, здібностей і симптомів на основі методології позитивної психотерапії та сучасної психології розвитку. Для батьків: допоможіть батькам побачити дитину чисто – не лише через поведінку, а через її емоції, потреби й внутрішній потенціал; розвиток усвідомленого, теплого й підтримувального виховання, заснованого на довірі та співучасті; сприяти розумінню дитячих реакцій як мови душі й формувати стосунки, у яких дитина росте з любові, а не зі страху. Живий курс для батьків і педагогів про дитину як цілісність: “тіло - душа - дух” у парадигмі позитивної психотерапії, з урахуванням воєнного досвіду українських дітей.

Developers / Program Developments:

Слободян Ольга Миколаївна, психодинамічний психотерапевт – сертифікація в методі Позитивна транскультурна психотерапія Н.Пезешкіана (більше 8000 год. практики). Стаж роботи практичним психологом в закладах освіти – 18 років, практичний психолог вищої кваліфікаційної категорії (на час роботи в освіті). Психолог InterContinental Kyiv. Член Всесвітньої Асоціації Позитивної Психотерапії (WAPP), Української Асоціації Позитивної Психотерапії (УАПП) та Української Спілки Психотерапевтів (УСП).

Main train directions:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • онлайн-навчання

Qualification types:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Асистент вихователя
  • Асистент вчителя
  • Викладач
  • Вихователь
  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Методист
  • Практичний психолог
  • Психолог
  • Соціальний педагог

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
  • Емоційно-етична компетентність
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інноваційна компетентність
  • Культурна компетентність
  • Основи андрагогіки
  • Соціально-емоційна компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: Усі предметні галузі

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя
  • Г2.3. Здатність організовувати осередки навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • Д1.З. Здатність до інноваційної діяльності

Після навчання:

  • автор надає відповіді на запитання
  • методична підтримка

Завдання програми:

  • ознайомити учасників із концепцією триєдиної природи людини (тіло-душа-дух) і модель балансу психіки;
  • сформувати вміння розпізнавати й підтримувати первинні та вторинні актуальні можливості дитини в сенситивні періоди розвитку;
  • розвинути навички аналізу поведінки дитини через канали пізнання (тіло, інтелект, традиції, інтуїція) та вміння помічати їх блокування;
  • ознайомитися з транскультурною моделлю формування особистості та ролі сім’ї, школи й громади у становленні «Я» дитини;
  • надати розуміння вікових криз як природних етапів розвитку та формувати адекватні реакції дорослих на дитячі зміни;
  • надати розуміння про сепарацію та її значення у формуванні зрілості у дорослому віці;
  • окреслити розуміння про соціальні потреби і способи актуалізації потенціалу для задоволення цих потреб;
  • навчити розпізнавати дитячі симптоми як сигнали внутрішніх конфліктів, а не як «проблемну поведінку», і формувати підтримувальні стратегії;
  • поглибити усвідомлення впливу війни та травматичного досвіду на дитячу психіку й розробити ресурсоорієнтовані підходи до виховання в кризових умовах.

Програмні результати навчання:

Знання:

  • концепція триєдиної природи людини і модель балансу психіки за Н.Пезешканом;
  • первинні та вторинні актуальні здібності дитини в сенситивні періоди розвитку;
  • канали пізнання психіки за Н.Пезешкіаном;
  • транскультурна модель формування особистості;
  • вікові кризи розвитку;
  • сепарація \ індивідуація та їх значення у формуванні зрілості у дорослому віці;
  • соціальні потреби у дітей;
  • дати загальне розуміння порушень у розвитку та алгоритму подальших дій при виявленні 

 

Уміння (навички):

  • практичні навички роботи з особистістю дитини з урахуванням психотерапевтичних принципів;
  • практичні навички у розумінні себе за допомогою вправ та методик самопізнання у процесі взаємодії з учнями та вихованцями;
  • навички комунікації з дітьми під час організації освітнього процесу в умовах воєнного стану 

Курс «Positum - виховання» спрямований на формування у батьків та педагогів цілісного бачення розвитку дитини через призму тілесних, емоційних і духовно-смислових процесів. Програма поєднує знання психології розвитку, педагогіки та позитивної психотерапії, пропонуючи інструменти для розуміння дитячих проявів, сенситивних періодів, криз і симптомів з точки зору психодинамічної, ресурсоорієнтованої, гуманістичної позиції. Увага приділена впливу воєнного досвіду на психіку дітей, відновленню почуття безпеки, ресурсності й розвитку стійкості через осмислені дії дорослого. Курс має практичний формат і включає вправи, самооцінку актуальних здібностей і ресурсів, інформаційні ґайди для особистого користування.

 

Запрошені експерти:

  1. Ольга Тімонова – вчитель математики та інформатики, директор Приватного закладу загальної середньої освіти І ступеня «Академія сучасної освіти» з поглибленим вивченням іноземних мов. На посаді директора 7 років. Педагогічний стаж 27 років
  • Тема, що висвітлюватиметься експертом - «Освітній трикутник у кризових умовах: школа - діти - батьки»;

 

  1. Міла Гребенюк - клінічний психолог, нейропсихолог, старший викладач кафедри медичної психології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Читає курси лекцій з дорослої та дитячої клінічної нейропсихології, абілітації дітей на циклі спеціалізації «Клінічна психологія»
  • Тема, що висвітлюватиметься експертом – «Червоні прапорці у розвитку».

Тренер: Перейти за покликанням

 

Детальніше про курс: Перейти за покликанням

 

Перейти за покликанням  

 

 

Структура програми 

6 зустрічей / 15 годин (теорія) - 15 год (самоопрацювання)

  • Зустріч 1. Positum-бачення дитини:

1.1 Триєдина природа людини: тіло-душа-дух

1.2 Модель  балансу психіки

  • Зустріч 2. Здібності психіки та сенситивність для розвитку:

2.1 Первинні й вторинні актуальні здібності

2.2 Вікові «вікна можливостей» і формування прив’язаності

  • Зустріч 3. Як дитина пізнає світ:

3.1 Чотири канали пізнання 

3.2 Positum-готовність до школи

  • Зустріч 4. Формування Я:

4.1 Транскультурна модель особистості

4.2  Роль сім’ї, школи й громади у формуванні каркасу Я – експертна думка запрошеного спікера

  • Зустріч 5. Вікові кризи: норма чи проблема:

5.1 Розвиткові кризи дитинства

5.2 «Заповітна сепарація»

5.3 Соціальні потреби дитини

  • Зустріч 6. Дитячі симптоми як сигнали:

6.1 Поведінка як мова дитячого досвіду

6.2  Дитинство під обстрілами: війна, травма, стійкість

6.3 Червоні прапорці у розвитку - експертна думка запрошеного спікера

 

Дати проведення: 21.11.25; 28.11.25; 05.12.25; 12.12.25; 19.12.25; 26.12.25 

Час проведення: 19.00 год. - 21.30год.\22.00год

Успішне виконання заходів за програмою дає можливість педагогічному працівнику пройти чергову (позачергову) атестацію, за умови визнання Сертифіката педагогічною радою закладу