Штучний інтелект для освітян 1.0: Інструменти ефективності
Удосконалення професійних знань, умінь та навичок учасників професійного навчання, що забезпечує відповідний рівень їх професійної кваліфікації для виконання трудових функцій. Ознайомити освітян із практичним використанням інструментів штучного інтелекту для підвищення продуктивності, автоматизації освітніх процесів та створення сучасного навчального контенту..
Subject of advanced training:
Університет Середнього Віку «37 Плюс» (ФОП Штурхецький Сергій Володимирович)Developers / Program Developments:
Штурхецький Сергій Володимирович, – доцент, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри журналістики та PR-менеджменту НаУОА, shturkhetskyy@oa.edu.ua; Шершньова Олена Володимирівна, доцент, кандидат наук з державного управління, olena.shershniova@oa.edu.uaPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований мультимедійний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Директор
List of common competencies:
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Громадянська освіта
- Дошкільна освіта
- Інформатика
- Позашкільна освіта
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
Тема 1. Основи роботи з ШІ та текстовими інструментами
Що таке штучний інтелект. Принципи роботи мовних моделей. Формулювання ефективних запитів (промптів). Створення текстових освітніх матеріалів. Генерація конспектів, тестів та завдань для учнів. Основи використання ChatGPT, Перейти за покликанням .
Форма проведення навчальних занять та методи навчання:
Дистанційні заняття: лекція-демонстрація – 1 год; практична частина в реальному часі – 1 год; самостійна робота – 1 год. Робота з текстовими ШІ-моделями, виконання тестових генерацій, самостійне створення конспекту.
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
Що таке промпт і як його правильно формулювати;
Як створити конспект уроку з використанням ШІ;
Види завдань, які може створити мовна модель;
Порівняння роботи ChatGPT і Перейти за покликанням .
Тема 2. Планування та організація навчального процесу за допомогою ШІ
Генерація навчальних планів, програм і розкладів. AI для щоденної організаційної роботи педагога. Написання повідомлень, листів, анонсів. Автоматичне узагальнення літератури й створення коротких довідок. Практика з Perplexity, DeepL, Padlet.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання:
Дистанційні заняття: лекція-презентація – 1 год; практичне заняття – 1 год; самостійна робота – 1 год. Робота з інструментами планування та генерації контенту, індивідуальна підготовка шаблонів листів та планів.
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
Як створити навчальний план з допомогою ШІ;
Приклади комунікації в освіті, які можна автоматизувати;
Переваги використання Perplexity та DeepL в роботі вчителя;
Як організувати інтерактивну співпрацю з учнями через Padlet.
Тема 3. Візуалізація, переклад та адаптація навчального контенту
Інструменти для створення ілюстрацій, інфографіки, схем. Використання Canva AI, Gemini для генерації мультимедійних матеріалів. Автоматичний переклад та адаптація навчального контенту для різних рівнів складності та мовних груп.
Форма проведення навчальних занять та методи навчання:
Дистанційні заняття: лекція-демонстрація – 1 год; практичне заняття – 1 год; самостійна робота – 1 год. Практика створення візуального матеріалу, генерація перекладеного і адаптованого контенту, обговорення прикладів.
Перелік питань, які виносяться на самостійну роботу учасників професійного навчання:
Створення інфографіки для теми уроку;
Приклади адаптації тексту для різних вікових груп;
Переклад навчального матеріалу з використанням DeepL;
Робота з мультимедійним контентом у Canva AI та Gemini.
| За результатами навчання слухачі повинні демонструвати: | |
| Знання |
|
| уміння | · формулювати ефективні запити (промпти) для отримання корисного освітнього контенту;· створювати навчальні матеріали (конспекти, тести, візуалізації) з допомогою AI;· планувати уроки та генерувати ідеї з використанням інструментів штучного інтелекту; |
| Навички |
|