Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Інформаційна гігієна: як «очистити» власне мислення від маніпуляцій

Сформувати вміння критично оцінювати інформаційні потоки, розпізнавати маніпуляції, фейки та дезінформацію, розвивати навички інформаційної гігієни як складової професійної культури сучасного педагога

Інформаційна гігієна: як «очистити» власне мислення від маніпуляцій

Developers / Program Developments:

КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради Сумської області, Наталія Шкурська, консультант ЦПРПП РМР, учитель української мови та літератури

Person (s) executing the program:

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • очна

Qualification types:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Other: педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти Роменського району Сумської області

List of common competencies:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Культурна компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: медіаграмотність

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя
  1. Сутність та складові поняття «інформаційна гігієна».
  2. Інформаційні ризики: маніпуляції, фейки, пропаганда, алгоритми впливу.
  3. Стратегії критичного мислення: як розпізнати маніпуляцію в медіа та соціальних мережах.
  4. Практичні інструменти фактчекінгу: як перевіряти новини, джерела, зображення.
  5. Вправи для розвитку критичного мислення й аналізу медіатекстів.

учасники розуміють поняття «інформаційна гігієна» та її значення для професійної діяльності;

усвідомлюють вплив маніпуляцій, фейків і пропаганди на формування суспільної думки;

уміють розпізнавати та аналізувати інформаційні маніпуляції;

володіють інструментами перевірки достовірності інформації;

застосовують навички критичного мислення під час споживання та поширення контенту;

усвідомлено керують власною інформаційною поведінкою.