Інформаційна гігієна: як «очистити» власне мислення від маніпуляцій
Сформувати вміння критично оцінювати інформаційні потоки, розпізнавати маніпуляції, фейки та дезінформацію, розвивати навички інформаційної гігієни як складової професійної культури сучасного педагога
Subject of advanced training:
КУ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Роменської міської ради Сумської областіDevelopers / Program Developments:
КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради Сумської області, Наталія Шкурська, консультант ЦПРПП РМР, учитель української мови та літературиPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- цифрова компетентність
Qualification form:
- очна
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Other: педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти Роменського району Сумської області
List of common competencies:
- Вільне володіння державною мовою
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: медіаграмотність
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
- Г2. Організаційна компетентність
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Сутність та складові поняття «інформаційна гігієна».
- Інформаційні ризики: маніпуляції, фейки, пропаганда, алгоритми впливу.
- Стратегії критичного мислення: як розпізнати маніпуляцію в медіа та соціальних мережах.
- Практичні інструменти фактчекінгу: як перевіряти новини, джерела, зображення.
- Вправи для розвитку критичного мислення й аналізу медіатекстів.
учасники розуміють поняття «інформаційна гігієна» та її значення для професійної діяльності;
усвідомлюють вплив маніпуляцій, фейків і пропаганди на формування суспільної думки;
уміють розпізнавати та аналізувати інформаційні маніпуляції;
володіють інструментами перевірки достовірності інформації;
застосовують навички критичного мислення під час споживання та поширення контенту;
усвідомлено керують власною інформаційною поведінкою.