Мовно-комунікативна майстерність як складова професійної компетентності вчителя
Вебінар передбачений для педагогічних працівників Роменського району Сумської області. Мета: розвиток мовно-комунікативної компетентності педагога для забезпечення ефективної професійно-педагогічної комунікації, формування здатності ефективно застосовувати вербальні й невербальні засоби комунікації в освітньому процесі

Subject of advanced training:
КУ "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Роменської міської ради Сумської областіDevelopers / Program Developments:
КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради Сумської області, Зоя Киях, консультант ЦПРПП РМР, учитель української мови та літературиPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- дистанційна
Qualification types:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Other: педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти Роменського району Сумської області
List of common competencies:
- Рефлексивна компетентність
- Other: Здатність до ефективної комунікації – використання мовних і комунікативних технологій для формування сучасного освітнього середовища.
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
List of professional competencies:
- Other: здатність забезпечувати здобуття освіти державною мовою; здатність формувати і розвивати мовно-комунікативні уміння та навички здобувачів освіти
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
- Д1. Здатність до навчання впродовж життя
- Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
I. Вступна частина.
- Роль мовно-комунікативної майстерності у формуванні професійного іміджу педагога.
- Мова як інструмент впливу, мотивації та створення позитивного освітнього середовища.
ІІ. Мовно-комунікативна компетентність сучасного педагога.
- Сутність поняття: мовна, мовленнєва, комунікативна та риторична компетенції.
- Компоненти мовно-комунікативної майстерності вчителя (культура мовлення, комунікативна гнучкість і педагогічна тактовність, невербальні засоби спілкування).
- Мовлення вчителя як засіб педагогічного впливу і виховання.
ІІІ. Мовна норма в професійній діяльності вчителя: помилки та труднощі.
- Основні типи мовних помилок, характерних для педагогічного мовлення.
- Кальки та суржик у шкільному середовищі.
- Типові труднощі наголошування слів, слововживання.
ІV. Практичний блок: вправи, тестові завдання.
V. Блок самоконтролю.
VI. Підсумок вебінару.
формування навичок чіткої, грамотної та ефективної комунікації в педагогічній діяльності;
покращення комунікації з учнями, колегами та батьками через правильне використання мовних засобів;
учасники засвоюють принципи офіційно-ділового стилю та доречного використання професійної лексики у викладацькій практиці;
учасники дотримуються мовних норм, розпізнають та виправляють типові мовні помилки у фаховому мовленні;
учасники вміють правильно наголошувати слова та розрізняють випадки, де наголос може впливати на значення;
учасники розуміють важливість постійної практики для вдосконалення навичок володіння сучасною українською літературною мовою.