Подолання освітніх втрат: стратегії, механізми, методи, результати
Програма націлена на поглиблення знань та розвиток професійних компетентностей учасницького кола щодо підходів, стратегій, механізмів і методів подолання освітніх втрат з огляду на досягнення очікуваних результатів, що визначені метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“», необхідних для наскрізного запровадження соціально-емоційного та етичного навчання й підсилення академічної успішності учнівства. Програма є закритою і до неї зараховуються педагогічні працівники і працівниці, які мають досвід педагогічної діяльності на платформі «ПОВІР».
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Команда Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА "ПОВІР"»Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: тьюторські компетенції для підтримки і супроводу учнівства; подолання освітніх втрат та скорочення освітніх розривів
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
List of professional competencies:
- Other: загальна середня освіта, подолання освітніх втрат і розривів
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти
- АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної взаємодії із здобувачами освіти в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
Тематичний план програми підвищення кваліфікації
Терміни: 12.11.2025 — 25.12.2025
Час: 16:30 — 18:00
Постійне покликання для входу в зум-кімнату.
Зміст програми
| |||
|---|---|---|---|
| 1,5 год | Освітні втрати і розриви: як виникають, які мають наслідки, як усувати. Місія ПОВІР. Стандарти платформи ПОВІР. Політики. Старт без страху. | 12.11.2025 | |
| 1,5 год | Вікові особливості як ключ до ефективної педагогічної взаємодії. Вікові психологічні «маркери» та їхнє значення для тренера/-ки, СЕН-педагога. | 19.11.2025 | |
| 1,5 год | Цінності СЕЕН: довіра, емпатія, активне слухання, ефективна комунікація, партнерство. | 26.11.2025 | |
| 1,5 год | Освітній простір рівних можливостей: інклюзія і інклюзивність. | 03.12.2025 | |
| Тренерська когорта | СЕН-когорта | ||
| 1,5 год | Постановка навчальних цілей. Усвідомлення мети і досягнення очікуваного результату | Постановка особистих цілей. Усвідомлення мети і досягнення очікуваного результату | 10.12.2025 |
| 1,5 год | Системне надолуження освітніх втрат: точка зупинки для глибокого роздуму | Вплив СЕЕН на академічну успішність учнівства. Мотивація для досягнення маленьких і великих цілей | 17.12.2025 |
| 1,5 год | Майстерка «Майстерні сенси: практики, ідеї, натхнення, досвід, що надихає» | Майстерка «Майстерні сенси: практики, ідеї, натхнення, досвід, що надихає» | 24.12.2025 |
| 3,5 год | Самостійна робота над практичними завданнями за змістом навчання. | ||
| 1,0 год | Сертифікаційна робота | 24.12.2025 | |
* Примітка. До навчання за програмою підвищення кваліфікації допускаються учасники і учасниці, які мають досвід педагогічної діяльності на Освітній платформі «ПОВІР».
учасниці й учасники програми поглиблять знання та розвинуть професійні компетентності щодо підходів, стратегій, механізмів і методів подолання освітніх втрат з огляду на досягнення очікуваних результатів, що визначені метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“», необхідних для наскрізного запровадження соціально-емоційного та етичного навчання й підсилення академічної успішності учнівства.
Для учасницького кола за програмою підвищення кваліфікації створюється і діє канал комунікації, в якому організаторське і викладацьке коло публікують всі матеріали навчання та нагадування про перебіг навчання.
Навчання проходить у зум-кімнаті за постійним покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).
Підсумкова робота передбачає виконання тесту за змістом програми та розвʼязання практичних кейсів.
Для отримання сертифікату достатньо вказати 70% правильних відповідей на тестові запитання та надати розгорнуту відповідь на запитання кейсів.
Крайдата заповнення підсумкової форми: до 21:00 24.12.2025.
Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації: з 24.12.2025 до 30..12.2025.