Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

“Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в умовах модернізації галузі”

Мета програми полягає у формуванні необхідних для ефективної роботи компетентностей учителів зарубіжної літератури та мов національних меншин закладів загальної середньої освіти; у ознайомленні вчителів з різними підходами до модернізації процесу навчання на основі здобутків сучасної педагогіки, лінгводидактики, літературознавства; у сприянні розширенню методичного діапазону словесників, у поглибленні знань про перспективні педагогічні технології.

“Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в умовах модернізації галузі”

Developers / Program Developments:

Левандовська О.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії зарубіжної літератури та мов національних меншин

Main train directions:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • очна, дистанційна

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Зарубіжна література

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
  • А1.2. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти мовою відповідного корінного народу або національної меншини України
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
  • АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
  • Д1. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег
  • Д1.2. Здатність надавати підтримку колегам у їхньому професійному розвитку
  • Д1.З. Здатність до інноваційної діяльності

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очно/дистанційна форма навчання) 

 

 № З м і с т Л П С С.Р. У 
1.1.  Освітні технології в епоху цифрової трансформації: інтеграція в навчальний процес    
1.2.  Нестандартне мислення педагога та його роль у розв’язані педагогічних  задач.    
                                                    Усього:  4   4
21. Ключові компетентності нового Державного стандарту: через призму предметів мовно-літературної освітньої галузі    
2.2.  Сучасні стратегії навчання: підходи, методологія, форми.   
 2.3. Технологія проблемного й компетентнісного навчання в системі літературної освіти Нової української школи.   
 2.4. Стратегії читання художніх творів у школі.    
2.5.  Кооперативне навчання та проєктний підхід до розвитку компетентностей учнів.

 

 

  
2.6.  Види та форми оцінювання навчальних досягнень учнів. Основи формувального оцінювання.    
2.7.  

Нормативно-методичний супровід викладання літератури та мов

національних меншин 

           

 

  
2.8.  Інформаційно-цифрова компетентність педагога: сучасні підходи та ресурси.      
2.9.  Основи вправного професійного мовлення вчителя ЗЗСО.              
2.10  Особливості педагогічної взаємодії з учнями цифрового покоління    
2.11  Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання    
                                               Усього: 7125 24
3.1.  Тестування  2  2
 Разом 11 145-30

 

Програмні результати навчання: 

  • знання і розуміння предметної галузі та професії; знання основних теорій, концепцій, що складають наукову картину світу; вміння відстоювати власні стратегії професійної діяльності в  освітньому середовищі; 
  • здатність діяти на основі соціальної відповідальності та громадянської свідомості, застосовувати процедури і технології захисту прав і свобод особистості відповідно до основних міжнародних правозахисних документів та чинного законодавства України; 
  • уміння знаходити, обробляти й аналізувати інформацію з різних джерел; застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для розгляду конкретних питань з організації   освітнього процесу, вирішення фахових завдань у професійно-педагогічній діяльності; 
  • уміння працювати в команді психолого-педагогічного супроводу дитини; здатність до ефективної міжособистісної взаємодії з колегами, дітьми та їхніми батьками в  освітньому середовищі; уміння демонструвати соціально-емоційну компетентність у професійних ситуаціях; 
  • здатність генерувати нові ідеї, творчо підходити до вирішення професійних завдань в освітньому середовищі; 
  • здатність виявляти та вирішувати проблеми професійно-педагогічної діяльності; знання основних методів наукового пошуку; уміння узагальнювати, оформлювати та презентувати результати діяльності щодо удосконалення освітнього процесу; 
  • уміння самостійно навчатися; здатність до розвитку особистісного потенціалу, самореалізації, професійного лідерства та досягнення успіху; 
  • уміння планувати, організовувати, координувати, контролювати та оцінювати власну професійну діяльність; уміння швидко реагувати під час вирішення ситуативних проблем з урахуванням нових умов та обставин для прийняття рішень.