Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Секрети вчителя: як створювати доступні завдання для дітей з різними освітніми потребами

Надати вчителям початкових класів практичні інструменти та стратегії модифікації й адаптації навчальних завдань для учнів з різними освітніми потребами, щоб забезпечити доступність, мотивацію та успішність навчання кожної дитини.

Секрети вчителя: як створювати доступні завдання для дітей з різними освітніми потребами

Developers / Program Developments:

Валівоць Ірина

Person (s) executing the program:

Main train directions:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами

Qualification form:

  • очна / денна

Qualification types:

  • практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Асистент вчителя
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Початкова школа

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • БЗ.З. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами

Теоретичний блок (4 години)

Основи інклюзивної освіти – принципи та підходи до роботи з дітьми з ООП у початковій школі.

Типи освітніх потреб – особливості дітей із порушеннями зору, слуху, мовлення, РАС, затримкою психічного розвитку.

Адаптація та модифікація завдань – відмінності понять, правила та алгоритми.

Психолого-педагогічна підтримка – як мотивувати та підтримувати дитину під час навчання.

Практичний блок (5 годин)

Робота з прикладами завдань – як адаптувати підручникові вправи для дітей з ООП.

Групова робота – створення адаптованих завдань для різних типів порушень.

Аналіз кейсів – розбір реальних ситуацій із практики вчителів.

Міні-проєкти – розробка інклюзивного фрагмента уроку (1–4 клас).

Рефлексія та обговорення – обмін досвідом, підсумки, відповіді на запитання.

Учасники:

  • опанують принципи інклюзивної освіти та особливості роботи з дітьми з різними освітніми потребами;
  • засвоять відмінності між адаптацією та модифікацією навчальних завдань;
  • навчаться застосовувати інструменти для зміни підручникових вправ та створення власних адаптованих завдань;
  • розроблять приклади інклюзивних фрагментів уроків для 1–4 класів;
  • підвищать готовність до роботи з реальними ситуаціями у класі та взаємодії з учнями з ООП.