«Інноваційні підходи в освіті: інструменти й прийоми для сучасного викладання»
підвищення кваліфікації педагогічних працівників – учасників ІV Всеукраїнського освітнього форуму «Натхнення в Карпатах», сприяння подоланню емоційного вигорання педагогів, їхньому професійному зростанню, поширення сучасних методик розвитку і перспективних форм роботи педагогів, впровадження новітніх технологій в практику освітян, демонстрація авторських напрацювань та обмін досвідом між педагогами закладів вищої, перед вищої, загальної середньої та позашкільної освіти.

Subject of advanced training:
Громадська організація «Громада. Освіта. Розвиток»Developers / Program Developments:
ІV Всеукраїнський освітній форум «Натхнення в Карпатах» за темою підвищення кваліфікації «Інноваційні підходи в освіті: інструменти й прийоми для сучасного викладання».Person (s) executing the program:
Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- майстер-класи (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вчитель
- Заступник директора
- Керівник гуртка
- Методист
- Педагог-організатор
- Практичний психолог
- Соціальний педагог
- Старший викладач
List of common competencies:
- Вільне володіння державною мовою
- Громадянські та соціальні компетентності
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
- Екологічна компетентність
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здатність спілкуватися іноземними мовами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Лідерська компетентність
- Навчання впродовж життя
- Соціально-емоційна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Дошкільна освіта
- Астрономія
- Біологія
- Географія
- Громадянська освіта
- Зарубіжна література
- Іноземна мова (англійська)
- Історія України
- Позашкільна освіта
- Українська література
- Українська мова
- Фізика
- Хімія
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою
- А1.2. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти мовою відповідного корінного народу або національної меншини України
- А1.3. Здатність забезпечувати навчання здобувачів освіти Іноземної мови та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
- А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти
- А2. Предметно-методична компетентність
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- Б1. Психологічна компетентність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Надання психологічної, соціально-педагогічної, менторської та методичної підтримки педагогам.
- Надання педагогам дієвих інструментів для подолання та профілактики емоційного вигорання.
- Сприяння вдосконалення навичок з практичного використання інструментів психологічної самодопомоги.
- Ознайомлення педагогів із основними професійними інструментами вчителя ХХІ століття та особливостями освіти в умовах воєнного та повоєнного часу.
- Надання методичної підтримки в підвищенні професійної кваліфікації педагогів для ефективного продовження реформи Нова українська школа у 2025-2026 навчальному році.
- Практичне опрацювання сучасних освітніх методик та технологій.
- Сприяння професійно - педагогічному вдосконаленню вчителів та підвищенню рівня їх обізнаності в темі сучасних освітніх трендів.
- Надання методичної підтримки талановитим та ініціативним вчителям, які прагнуть підвищити власну професійну майстерність, популяризувати свої педагогічні здобутки та навчитись розробляти захоплюючі уроки, проєкти та виховні заходи відповідно до вимог часу.
- Сприяти поширенню педагогічних здобутків учителів у створенні системи сучасної української школи та обміну практичним досвідом.
- Сприяти формуванню інформаційної компетентності вчителів.
- Сприяти поширенню інформаційних матеріалів для організації сучасних уроків, виховних заходів, проєктів.
- Формувати спільноту творчих людей, які прагнуть саморозвитку та самовдосконалення, сприяти розвитку освіти впродовж життя, підвищенню кваліфікації та професійного рівня педагогічних працівників.
- підвищення рівня підготовки педагогів щодо питань практичного застосування сучасних освітніх методик та технологій, які сприятимуть зростанню ефективності освітнього процесу в умовах воєнного часу;
- вміння застосовувати в освітньому процесі інноваційні методи навчання, які сприятимуть розвитку особистості, стійкому інтересу до навчання та засвоєння нових знань;
- вміння організовувати оптимальні умови для всебічного розвитку всіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного часу;
- використання матеріалів учасників форуму «Інноваційні підходи в освіті: інструменти й прийоми для сучасного викладання», що сприятиме поширенню педагогічних здобутків учителів, обміну практичним досвідом організації сучасних уроків, виховних заходів, проєктів.