"Experience AI": занурення
Програма має на меті методичну підготовку вчительства до викладання програми «Experience AI» учнівству 5-9-х класів. Experience AI — це освітня програма, яка пропонує вчительству не залежно від фаху і предмета викладання новітні ресурси зі штучного інтелекту та машинного навчання для навчання учнівства. Розроблена у співпраці Raspberry Pi Foundation і Google DeepMind, програма підтримує педагогів у захопливій і швидко мінливій сфері штучного інтелекту та залучає молодь до вивчення цього предмета.

Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Програма «Experience AI» упроваджується в Україні громадською організацією «ЕдКемп Україна» у партнерстві з Raspberry Pi Foundation завдяки фінансуванню Перейти за покликанням .Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: соціальна компетентність; інноваційність; навчання впродовж життя; педагогічна фасилітація.
Qualification form:
- Other: змішаний формат
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
List of professional competencies:
- Позашкільна освіта
- Other: загальна середня освіта
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
- А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачІв освіти
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
- А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
- АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
Програма розрахована на 30 год і реалізується відповідно до тематичного плану.
Тематичний план:
Тренінг.
- Мета, зміст і структура програми «Experience AI». Особливості викладання програми та її навчально-методичне забезпечення. Ознайомлення з інструментарієм оцінювання навчальних досягнень.
- Змістові лінії програми.
- Змістова лінія «Основи ШІ»:
Урок 1 «Що таке ШІ?».
Урок 2 «Як комп’ютери навчаються на даних». Інтеграція змісту уроків до навчальних предметів різних освітніх галузей.
Урок 3 «Упереджені дані — упереджені результати».
Урок 4 «Дерева рішень».
Урок 5 «Як розв’язувати завдання за допомогою моделей машинного навчання».
Урок 6 «Картки моделей і професії».
Додаткові уроки.
- Змістова лінія «Безпека ШІ».
- Питання етики, цифрової гігієни та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху.
- Інтеграція теми штучного інтелекту до навчальних предметів різних освітніх галузей.
- Інтеграція з програмами «Аси інтернету» і соціально-емоційного та етичного навчання.
Практичні заняття (18 годин). Учительська практика — проведення уроків для учнівства 5-9 класів за модулем «Основи ШІ» та додаткових уроків.
Вебінар та сесія запитань-відповідей (2 години).
Підсумкова робота (4 години). Підготовлений педагогічний висновок щодо цінності та практико-орієнтованого спрямування програми «Experience AI».
випускники/-иці програми мають сформоване уявлення про концептуальні підходи і принципи, структуру і зміст програми «Experience AI» та можливості її інтеграції з програмами «Аси інтернету» і соціально-емоційного та етичного навчання; підвищили компетентність з питань етики, цифрової гігієни та синергії людського й штучного інтелектів у цифрову епоху; отримали методичну підготовку до викладання програми учнівству 5-11-х класів.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації потребує особистості присутності учасницького кола на всіх навчальних сесіях тренінгу, є практико-орієнтованим, передбачає обовʼязкове використання компʼютера або ноутбуку. Для зарахування на навчання за програмою підвищення кваліфікації всі охочі, що подали заявку на навчання, мають виконати такі умови:
- заповнити реєстраційну гугл-форму,
- подати заявку на платформі «EdWay»,
- приєднатися до каналу комунікації учасницького кола.
На електронні адреси осіб, які подадуть заявку на навчання на платформі «EdWay» не пізніше ніж за 3 дні до старту навчання буде надіслано інформаційний лист з докладною інформацією про перебіг навчання та необхідними покликаннями.
Для отримання документа про підвищення кваліфікації особа має відвідати всі частини тренінгу за програмою, успішно завершити навчальну практику та надати зворотний звʼязок у формі педагогічного висновку щодо цінності та практико-орієнтованого спрямування програми.
Викладання програми «Experience AI» для учнівства потребує використання компʼютерної техніки і доступу до швидкісного інтернету.
Графік реалізації програми
Програма реалізується навчальними потоками тривалістю до 8 тижнів.
Вибір варіанту графіку реалізації програми визначається тренерським колом, обговорюється з учасницьким колом до старту навчання.
Варіант 1.
Кіль-кість годин | Зміст програми підвищення кваліфікації | Тиж-день 1 | Тиж-день 2 | Тиж-день 3 | Тиж-день 4 | Тиж-день 5 | Тиж- день 6 | Тиж-день 7 | Тиж-день 8 |
2 | Тренінг. Частина 1 | ххх | |||||||
2 | Тренінг. Частина 2 | ххх | |||||||
2 | Тренінг. Частина 3 | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 1) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 2) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 3) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 4) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 5) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 6) | ххх | |||||||
2 | Консультативна зустріч | ххх | |||||||
4 | Підсумкова робота | ххх | |||||||
Разом — 30 | Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації | ххх xxx |
Варіант 2.
Кіль-кість годин | Зміст програми підвищення кваліфікації | Тиж-день 1 | Тиж-день 2 | Тиж-день 3 | Тиж-день 4 | Тиж-день 5 | Тиж- день 6 | Тиж-день 7 | Тиж-день 8 |
3 | Тренінг. Частина 1 | ххх | |||||||
3 | Тренінг. Частина 2 | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 1) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 2) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 3) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 4) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 5) | ххх | |||||||
3 | Учительська практика (урок 6) | ххх | |||||||
2 | Консультативна зустріч | ххх | |||||||
4 | Підсумкова робота | ххх | |||||||
Разом — 30 | Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації | ххх xxx |
Випусники і випускниці програми матимуть можливість подальшого професійного розвитку в сфері ШІ-технологій та запрошуватимуться до участі у подіях спільноти практиків і практикинь «Клуб ентузіастів програми “Experience AI».