Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«ZNO Writing: Як оцінити?» (Організація та впровадження педагогами системи перевірки та підготовки учнів)

Формування та розвиток у педагогів фахової компетентності щодо перевірки письмової частини й організації та впровадження системного підходу у здійсненні підготовки учнів до успішного виконання завдання з відкритою відповіддю.

«ZNO Writing: Як оцінити?» (Організація та впровадження педагогами системи перевірки та підготовки учнів)

Developers / Program Developments:

Мотижен Світлана Василівна

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • інституційна (дистанційна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Здатність спілкуватися іноземними мовами
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Рефлексивна компетентність
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Іноземна мова (англійська)

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А1.3. Здатність забезпечувати навчання здобувачів освіти Іноземної мови та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)
  • А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти
  • А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти
  • А2.2. Здатність формувати І розвивати в здобувачІв освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • А3.1. Здатність орієнтуватися в Інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності
  • А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси
  • АЗ.З. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної взаємодії із здобувачами освіти в освітньому процесі
  • БЗ.З. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання здобувачІв освіти
  • Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег

Освітня програма передбачає можливість подальшого розширення та поглиблення професійних знань, умінь, навичок керівних та педагогічних кадрів у системі неформальної та інформальної освіти.

Зміст навчанняК-ть годинОсвітній продукт
Вступ1Слухач ознайомлений із порядком навчання на ДК «СУП до ЗНО з англійської мови» та виконання завдань для самостійної роботи, отримує доступ до Google Classroom 

Тема 1. Нормативне забезпечення процесу підготовки до ЗНО з англійської мови та перевірки письмової частини. 



 

2

Слухач знає основні нормативні документи щодо підготовки до ЗНО з англійської мови та перевірки письмової частини. 

Слухач уміє організовувати системну роботу учня з підготовки до виконання завдання з відкритою відповіддю та планування часу роботи над ним.

Тема 2. Критерій a «Змістове наповнення»


 

3

Слухач знає змістовий вияв та композиційне оформлення критерію “Змістове наповнення” та умови оцінювання виконаної роботи в 0-2 бали.

Слухач уміє пояснити учням та застосовує згаданий критерій при  перевірці тренувального зразка.  

Тема 3. Критерій b «Структура тексту та зв’язність»3

Слухач знає перелік базових сполучників сурядності та підрядності та особливості написання листів різних типів;

Слухач уміє організувати ефективну роботу з розвитку навичок виконання завдань та перевірити тренувальний зразок за вказаним критерієм. 

Тема 4. Критерій c «Використання лексики»


 

3

Слухач знає джерела формування орієнтовного активного та пасивного лексичного інвентаря . 

Слухач розрізняє типи лексичних помилок та уміє здійснювати перевірку тренувального зразка за критерієм. 

Тема 5. Критерій d «Використання граматики»



 

2

Слухач знає базовий на рівні стандарту (В1) та профільному (В2) інвентар з граматики та мобільні додатки для формування мовної компетентності здобувача освіти.

Слухач розрізняє грубі та негрубі граматичні помилки уміє застосовувати критерії перевірки завдання за даним критерієм.

Підведення підсумків1

Перевірка результатів виконання підсумкового тесту слухачами. 

Видача сертифікатів.

Знання принципів
інтеграції нормативних документів, які регламентують процедуру складання ЗНО з англійської мови, у процес підготовки до нього;
реалізації структури тесту, планування часу, відведеного на його виконання, розуміння об’єму письмового висловлення, передбаченого завданням сертифікаційної роботи;
застосування схеми нарахування тестових балів;
організації партнерської взаємодії між учнями та вчителем;
Уміння (навички)
застосування критеріїв схеми перевірки бланка Б та нарахування тестових балів;
розробки власної стратегії щодо системи ефективної роботи учнів; 
виконання завдань на рівнях складності B1 та B2;
психологічної підтримки учнів у процесі підготовки до складання ЗНО;
Установки до:
організації партнерської взаємодії між учнями та вчителем;
роботи над тривалим проектним завданням, яка спонукатиме до самоосвіти та коригування власної освітньої траєкторії.

Основний акцент програми спрямовано на формування та розвиток у вчителів англійської мови, які потребують методичної та методологічної підтримки у процесі підготовки учнів середньої та старшої ланки загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів до успішного складання ними зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови на рівні стандарту (В1) та профільному рівні (В2).